“Sigortacılığın yenilenen yüzünü temsil ediyoruz”
“Genç bir şirket olarak sigortacılığın yenilenen yüzünü temsil ettiğimizi düşünüyoruz” diyen Aveon Global Sigorta Genel Müdürü Kemal Gül, sektörde kalıcı, birçok alanda faaliyet gösteren ve dengeli bir şirket olarak sigortalılarının ve acentelerinin yanında olmak istediklerini belirtti.
Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu Aveon Global Sigorta Genel Müdürü Kemal Gül oldu. Genç bir şirket olarak sigortacılığın yenilenen yüzünü temsil ettiklerini belirten Gül, sektörde kalıcı, birçok alanda faaliyet gösteren ve dengeli bir şirket olarak sigortalılarının ve acentelerinin yanında olmak istediklerini ifade etti. Acentelerin sektördeki işlevinin çok önemli olduğunu düşündüğünü dile getiren Gül, Aveon Global Sigorta olarak acente ağırlıklı bir çalışma prensibi benimsediklerini belirtti. Gerçekleştirdiğimiz söyleşide Aveon Global Sigorta Genel Müdürü Kemal Gül, şu değerlendirmelerde bulundu:
2022 yılınız nasıl geçti? 2023 yılı beklenti ve öngörüleriniz neler? Hangi alanlarda daha aktif olacaksınız?
Aveon Global Sigorta yeni bir şirket. 2022 yılı Ocak ayında ruhsatımızı aldık ve Mayıs- Haziran aylarında poliçe kesmeye başladık. 2022 yılı bizim için çok önemli bir hazırlık yılıydı. Sektöre güçlü bir şirket olarak girmek için gerekli teknik altyapının, kadronun ve ürünlerin oluşturulması gibi hazırlıkların sonucunda yılın ortalarında poliçe kesmeye başladık. 2022 yılında hedeflediklerimizin tamamını yapmaya fırsatımız olmamasına rağmen iyi bir yıl geçirdik. İyi bir başlangıç yaptığımızı düşünüyorum. 2022 yılsonu itibarıyla 800’den fazla acenteyle ve brokerle çalışmaya başlamıştık, şu anda bu sayı daha da arttı. Birçok alanda ürünler geliştirdik, iş birlikleri yaptık, özellikle kasko branşında başarılı bir performans gösterdik ve sektörde yıllardır faaliyet gösteren birçok şirketin gerek prim üretimi gerekse poliçe sayısı olarak üzerine çıkmayı başardık. 2023 yılında hedeflerimizi daha da büyüterek devam ettirmek istiyoruz. Sektörde kalıcı, birçok alanda faaliyet gösteren ve dengeli bir şirket olarak sigortalılarımızın ve acentelerimizin yanında olmak istiyoruz.
‘CİDDİ BİR SINAVDAN GEÇİYORUZ’
Kahramanmaraş’ta yaşanan depremler sonrası sektör belki de en büyük sınavlarından birini veriyor. Doğal afetlerin sigorta sektörüne olan etkileri hakkında ne söylemek istersiniz?
Doğal afetler bir kez daha bize sigorta sektörünün hayatımızda ne kadar önemli bir alan olduğunu gösterdi. Sigortacılığın hem bireyler hem kurumlar hem de ülkemizin ekonomik yapısı için çok önemli bir sektör olduğunu her zaman söylüyoruz. Yaşadığımız bu doğal afet öngörülenin de dışında çok büyük bir afetti. Sigortacılar olarak bu tür katastrofik olaylarla ilgili birtakım tahminler yaparız. Meydana gelen deprem bütün bu tahminlerin ötesindeydi. Kaybımız ve acımız çok büyük. Bu vesileyle hayatını kaybeden yurttaşlarımıza rahmet diliyorum. Gerek sektör olarak gerekse ülke olarak ciddi bir sınavdan geçiyoruz. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki sigorta sektörü Türkiye’de çok güçlü, ayakları yere basan, yaptığı işi doğru yapan bir sektör. Ancak keşke daha çok sigortalılık oranı olsaydı diyorum. Bölgede sigortalılık oranı çok yüksek değil. Bireysel ve kurumsal portföyde boşluklar var. Doğal Afet Sigortaları Kurumumuz, sigorta şirketlerimiz bölgede yaraları sarabilmek, kayıpları karşılayabilmek için canla başla çalışıyorlar. Şu ana kadarki gelişmeler insanların sigorta yaptırdıkları alanlarda sektörü yanında gördüklerini gösteriyor. Bu çok önemli bir kriter. Doğal afetlerde sigortanın öneminin üç boyutu bulunuyor. Birincisi bireyler. Doğal afetler yaşandığında birkaç dakika içerisinde evler, arabalar, birtakım varlıklar elden gidiyor. Mevcut koşullar altında bu varlıkları yerine koyabilmek kolay değil. İkincisi kurum, kuruluş ve şirketler. Şirketlerin mevcudiyeti varlıklarının bu tür afetler sonucu zarar görmesi durumunda bunu telafi edebilmesine bağlı. Telafi edebildiği sürece faaliyetlerini devam ettirebilirler aksi halde faaliyetlerini sonlandırmak zorunda kalıyorlar. Üçüncüsü ise ülkemiz. Sigorta sektörü ülkemizin ekonomisini koruyan bir sektör. Çünkü sektör yapısı gereği riskleri dünya genelinde dağıtıyor. Yangın, araç ya da deprem sigortası yaptırıldığında riskleri reasürans mekanizması yoluyla birçok uluslararası firmaya dağıtıyorsunuz. Böylece ülkenin başına gelen büyük katastrofik olaylarda ülke ekonomisinin daha az etkilenmesi sağlanmış oluyor. Yaşadığımız bu büyük olayın insanlarımıza biraz daha bilinçlendirme fırsatı yaratmasını ve bundan sonrası için sigorta yaptırmaya daha istekli olunmasını sağlamasını temenni ediyorum.
‘ACENTE AĞIRLIKLI BİR ÇALIŞMA PRENSİBİMİZ VAR’
Misyonlarınız arasında acente dostu şirket olmak yer alıyor. Acentelerinize yönelik ne tür adımlar attınız?
Daha önce de belirttiğim gibi çok sayıda acenteyle çalışıyoruz. 2023 ve sonrasında çalıştığımız acente sayısını daha da artırmak istiyoruz. Acente, Türkiye gibi ülkelerde sigortacılık satış kanalları içinde önde gelen kanallardan biri. Şirketimizin kuruluşundan itibaren misyonumuz da olan acentelerle birlikte üretim faaliyetlerimizi geliştirme konusunda bir yol çizdik. Ben bu yolun oldukça gerekli ve doğru bir yol olduğu düşüncesindeyim. Uzun yıllardır sektörde bulunan biri olarak sigorta acentelerini sektördeki işlevinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Aveon Global Sigorta olarak acente ağırlıklı bir çalışma prensibi benimsemiş durumdayız. Ancak bunu yaparken de acentelerin mevcut portföylerinde pay alan bir şirket olmak istemiyoruz. Biz acentelerin portföylerini geliştiren bir şirket olmak istiyoruz. Hayata geçirdiğimiz uygulamalarla, yaptığımız iş birlikleriyle, geliştirdiğimiz ürünler ve teknolojik altyapıyla acentelerimizi bu ekosistemin daha başarılı ve daha etkin bir parçası haline getirmek istiyoruz. Bunu gerçekleştirme noktasında öncelikle teknolojik imkânları kullanıyoruz. Biz aslında bir teknoloji grubuyuz. Bir finans grubu olmakla birlikte finansal teknolojiler konusunda bütün dünyada yatırımları ve girişimleri olan bir grubuz. O açıdan kendimizi sigorta şirketi olmakla beraber teknoloji şirketi olarak da değerlendiriyoruz. Grubumuzun sahip olduğu knowhow’ın acentelerimize sağlayacağı birtakım faydalar var. Bunları yavaş yavaş hayata geçirmeye başladık. Acentelerimize kolaylık sağlayan, acentelerimizin daha hızlı poliçe kesmelerini, teklif verebilmelerini ve verdikleri teklifler arasında benchmark yapabilmelerini sağlayan teknolojik altyapılar geliştiriyoruz. Temel prensiplerimizden biri teknoloji öncelikli bir şirket olmak. İkinci olarak başarılı bir şekilde yaptığımız kurumsal iş birlikleriyle acentelerimize yeni kapılar açmamız. Türkiye’nin çok sayıda üyesi olan STK’lar ve meslek örgütleri ile belediyeler gibi değişik kategorilerde birçok kurum ve kuruluşla iş birlikleri gerçekleştirdik. Kurum mensuplarına özel ürünler veya özel fiyatlandırma politikası geliştirdik. Bu kanalları da bütün acentelerimize açarak birçok kurumla özel avantajlı ürün düzenleyebilmelerini sağladık. Bu durumu acentelerimiz açısından portföylerini geliştirici bir yaklaşım olarak görüyoruz.
‘BÜTÜN FİNANSAL GİRİŞİMLERE AÇIĞIZ’
Aveon Global Sigorta’nın yer aldığı grubun fintech ve insurtech alanında dünyanın birçok ülkesinde önemli yatırımları bulunuyor. Bize bu yatırımlardan bahseder misiniz?
Grubumuz dünyanın birçok ülkesinde ağırlıklı olarak finansal sektörlerde faaliyet gösteriyor. Yurt dışında bankaları, dijital ödeme sistemleri şirketleri ve yeni teknoloji şirketleri bulunuyor. Türkiye’de de dijital ödeme sistemleri şirketleri mevcut. Finansal teknolojilerle ilgili yatırımlar yapan girişimlere de destek veriyorlar. Gerek sigorta sektörüyle ilgili gerekse finans sektörünün diğer alanlarıyla ilgili bütün finansal girişimlere açık bir grubuz. Hedefimiz, finansın değişik alanlarını bir potada eriten ve onların birbirleriyle etkileşim halinde daha etkili ürün ve hizmetler geliştirmesini sağlayan bir yol açmak.
Sigorta şirketi olmanızın yanında bir de teknoloji şirketi olduğunuzu söylediniz. Teknoloji şirketinizin ana odaklarından biri. Teknoloji alanında gerçekleştirdiğiniz ve gerçekleştirmeyi planladığınız projelerden bahseder misiniz?
Dijital süreçlerin iyileştirilmesi, iş süreçlerinin tamamının dijitale aktarılması gibi teknoloji alanında gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştirmek üzere olduğumuz önemli projelerimiz var. Metaverse evreniyle alakalı bir sürecimiz var. O alanı etkin bir şekilde kullanmak istiyoruz. Şirketimizin şu anda daha çok eğitim ve sosyal aktivite amaçlı kullandığı metaverse evreninde bir yeri bulunuyor. Burayı ticari, pazarlama ve tanıtım anlamında daha aktif kullanmak istiyoruz. Akıllı cihazlar üzerinden yapılan birtakım satış pazarlama faaliyetlerinin daha etkinleştirilmesi, Super-App’lerin kullanımıyla ilgili projelerimizi hayata geçirmek üzereyiz. Bu konuda yeni yatırım ve girişimlere açığız.
‘GENÇLERİN SESİNİ DUYMAYI AMAÇLIYORUZ’
“Gençler için gençlerle beraber” mottolu Genç Aveon projenizden bahsedebilir misiniz?
Genç Aveon projesi, şirketimizdeki platformlarından bir tanesi. Şirketimizi kurduğumuzda odaklanmak istediğimiz alanları farklılaştırmak istedik ve bunlardan biri de Genç Aveon projesiydi. Bu projenin iki fonksiyonu bulunuyor. Birincisi bu platform içerisine sigortayla alakalı eğitim gören veya sigorta sektörüne ilgi duyan gençleri aldık. İş birliklerimizin bulunduğu birçok üniversitenin sigortacılık ya da sigortacılıkla ilgili bölümlerinde okuyan gençler, Genç Aveon üyesi olabiliyorlar. Hatta bu öğrencilerden bazıları şirketimizde yarı zamanlı çalışarak sigorta sektörüyle gençleri buluşturacak projeler üretiyorlar. Kimi zaman yarışmalar düzenliyoruz, metaverse’te etkinlikler düzenliyoruz. Aslında amacımız gençlerin sesini duyabilmek, gençleri sigorta sektörüne ısındırmak ve sigorta sektörünün gençleri anlayabilmesini sağlamak için bir platform oluşturmaktı. İkinci fonksiyonu ise Genç Aveon platformu üzerinde gençlere yönelik ürün ve hizmetler geliştiriyoruz. Örneğin sadece gençlerin kullanabileceği sağlık sigortamız ya da Erasmus sigortamız bulunuyor. Yine Genç Aveon gibi kadınlara özel ürün ve hizmetler geliştirdiğimiz Kadın Aveon adında bir platformumuz da bulunuyor. Kadınlarımızın yaşadığı sorunlara yönelik sosyal farkındalık oluşturmak adına çalışmalar yapıyoruz.
‘FONKSİYONUMUZUN FARKINDAYIZ’
Son olarak sektöre, acentelere ya da müşterilerinize iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Genç bir şirket olarak sigortacılığın yenilenen yüzünü temsil ettiğimizi düşünüyoruz. Acentelerimizin yanında olmak, onlarla birlikte sigortalılarımıza yeni ürün ve hizmetler geliştirmek istiyoruz. Türkiye’de sigortacılık maalesef hak ettiği yerde değil. Penetrasyon olması gerekenden düşük. Yenilenen dünyada güçlü bir ülke olarak yer almak istiyorsak sigorta sektörümüzün de güçlü olması gerekiyor. Güçlü bir sigorta sektörü, güçlü bir ekonominin ve güçlü bir devletin sac ayaklarından biri. O yüzden genç ve sektöre yeni girmiş bir şirket olarak fonksiyonumuzun farkındayız. Bütün bilgimiz, birikimimiz, grup şirketimizin ve bize inanan acentelerimizin desteğiyle bu fonksiyonumuzu yerine getirmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de bunu başarılı bir şekilde göstermiş olacağız.