“2024 harekete geçme yılımız olacak”

 “2024 harekete geçme yılımız olacak”

Begüm DEMİR – begum@sigortacigazetesi.com.tr

Heyecanla karşıladıkları 2024 yılına oldukça hareketli başladıklarını belirten HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, “2024 yılı harekete geçme, ileri gitme ve planladıklarımızı gerçekleştirmeye yönelik bir yıl olacak” dedi.

Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan oldu. 2024 yılının harekete geçecekleri ve ileri gidecekleri bir yıl olacağını belirten İşcan, “Çok hareketli başlayan 2024’te yapacak çok işimiz var. Önceliğimiz kaskoda özellikle ağır vasıta alanındaki esnekliğimizi, birikimimizi ve kuvvetimizi diğer segmentlerde ve araç gruplarında da genişletmek. Kasko işimizin omurgası olmaya devam edecek” açıklamasında bulundu. HDI Sigorta’nın 2023 performansından 2024 yılı hedeflerine, sponsorluklardan gündemde yer alan konu başlıklarına kadar birçok konuyu konuştuğumuz söyleşimizde HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, şu değerlendirmelerde bulundu:

HDI Sigorta 2023 yılını nasıl kapattı? Hedeflenen rakamlara ulaşıldı mı?

2023 yılı hem ülkemiz, şirketimiz, benim ve takımımız açısından hem de mikro ölçekten makro ölçeğe, lokalden globale çok farklı bir seneydi. Yıla hepimizi derinden etkileyen Kahramanmaraş’taki elim deprem felaketiyle başladık. Geçtiğimiz yıl bir seçim de oldu. Seçim öncesi ve sonrası piyasalarda yaşanan hareketlilikten finans ekosisteminin bir parçası olan sigorta sektörü de etkilendi. Diğer yandan bulunduğumuz coğrafyanın hem kuzeyinde hem güneyinde çeşitli krizler yaşanıyor. Bunlar da ülkemizi yoğun bir şekilde etkiliyor. Bu çerçevede baktığımızda sigorta sektörü 2023 yılında prim üretiminde enflasyonun üzerinde bir büyüme gösterdi. HDI Sigorta özelinde ise sektörün bir miktar daha altında büyüme gösterdik. Yılı tüm üretimde 6’ncı sırada, trafik dışında ise 5’inci sırada tamamladık. Tabii 2023 yılı benim için de çok farklı bir yıldı. Ağustos ayında HDI Sigorta ailesine katıldım. Dolayısıyla yaz ayları yeni bir aileye katılmanın heyecanı, insanları tanıma, bolca sahada gezme, bölge ve acente ziyaretleri ile geçti. Oldukça yoğun geçen 2023’e ileride dönüp baktığımda çok heyecanlı bir yıl olarak hatırlayacağıma eminim.

‘ÇOK HEYECANLI VE MOTİVEYİZ’

2024 yılında nasıl bir HDI Sigorta göreceğiz?

2024 yılına öncelikle deprem bölgemizi ziyaret ederek başladık. Ocak ayının ortasında Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Malatya’da acentelerimizle buluştuk. Yaralar çabuk sarılmıyor. 11 ili kapsayan bu üzücü depremde çok fazla can ve mal kaybı oldu. Giden canları yerine koymak mümkün değil. Malların tazmini içinse sigorta sektörü çok hızlı bir şekilde hareket etti. Ancak bölgeyi gidip gördüğümüzde bir yılın uzun bir zaman olduğunu ama hayatın çarklarının tekrar dönmesi için de çok kısa bir süre olduğunu gördük. Dolayısıyla orada daha yapacak çok iş var. Elimizin hep bölgenin üzerinde durması gerektiğini düşünüyorum. Şubat ayına geldiğimizde bölge toplantılarımıza başladık. 40 gün içerisinde 16 bölge toplantısında 3 bin 200 tane acentemizle bir araya geldik. Yaptığımız işte müşterimize ne kadar yakın olursak o kadar başarılı olacağımıza inanıyoruz. Müşterimize yakın olmanın anahtarı da acentelerimiz. Acentelerimizin işinin özü, müşterisine hızlı çözümler sunabilmek. Bizim işimizin özü de aynı şekilde acentemize hızlı çözümler sunmak. Müşteri davranışlarının ve acentelerimizin günlük hayatlarındaki önceliklerinin değişimini en iyi anlamanın yolu ise sahadan geçiyor. Bunun bilinciyle bölge toplantılarımızı düzenledik. Çok yoğun, yollarda geçen bu toplantılarda 40 günde devri alem gibi 40 günde Türkiye’nin dört bir yanını dolaştık. Çok hareketli başlayan 2024’te yapacak çok işimiz var. Göreve gelişimin üzerinden 6 ay geçti. Bölge toplantılarımızda da konseptimiz olan “Dün, bugün, yarın birlikte varız” mottosunu hep söylüyorum. Çünkü 1995 yılında sıfırdan kurulan bu şirketin şu anda geldiği nokta muhteşem bir başarı. Dün nasıl, nereden geldiğimizi biliyoruz; bugün kuvvetli yanlarımızı ve gelişmeye ihtiyacı olan yönleri biliyoruz ve buradan yola çıkarak da yarına doğru birlikte varız diyoruz. Bu 6 aylık süre zarfında kuvvetli olduğumuz ve gelişime açık alanlarımızı tespit ettik, buna ilişkin olarak yola çıktık. Bölge toplantılarımızda hem bunların iletişimini kurduk hem geri bildirimler aldık. 2024 bizim için aslında harekete geçme, ileri gitme ve planladıklarımızı gerçekleştirmeye yönelik bir yıl olacak. 2024’ü heyecanla karşıladık ve hareketli de başladık. Yılın geri kalan kısmının da çok hızlı geçeceğinden eminiz. Çok heyecanlı ve çok motiveyiz.

‘KASKO İŞİMİZİN OMURGASI’

Hangi branşlara odaklanacaksınız? Yeni ürünler görecek miyiz?

HDI Sigorta olarak kuvvetli olduğumuz branşlar arasında önde geleni kasko. Kaskoda kaslarımızın gelişmiş olduğu, çok iyi hizmet verdiğimiz, müşteri önceliklerini anladığımız ve pazar payımızın yüksek olduğu alan ise ağır vasıta araçlar. Ticari araç segmentinde aracın bir an önce işine dönmesi çok büyük bir ihtiyaç. Şirketimiz de hasar yönetiminde kendini ciddi anlamda geliştirdi. Önceliğimiz özellikle bu segmentteki esnekliğimizi, birikimimizi ve kuvvetimizi diğer segmentlerde ve araç gruplarında da genişletmek. Kasko işimizin omurgası olmaya devam edecek. Ek olarak şahıs araçlarında da pazar payımızı daha yukarı çekmek en büyük önceliğimiz olacak. İkinci olarak nakliyat sigortalarında lideriz ve bu liderliğimizi sürdürmek istiyoruz. Şirket içerisindeki ekibimiz çok kuvvetli, birlikte çalıştığımız acentelerimiz işin ehli ve müşterilerimiz bizden aldıkları hizmetten ve teminattan çok mutlular. Nakliyat sigortalarında hızlı hareket edebilmek çok önemli. Poliçe üretim, teminat sağlama ve eğer gerçekleşirse hasar yönetimi aşamasında çok kuvvetliyiz.

‘SAĞLIKTA DAHA İLERİYE GİTMEK İSTİYORUZ’

Geçtiğimiz sene depremden sonra oto dışı branşlarda özellikle yangın ve katastrofik risklerde bir dönüşüm yaşandı. Aslında bu riskler deprem öncesinde de iklim değişikliğiyle birlikte hayatımızın çok önemli bir parçası olmaya başlamıştı. Depremle birlikte primlendirme ve fiyatlandırma açısından aslında sektörde bir silkelenme oldu. 2023 yılı prim gelişimi açısından özellikle oto dışı tarafta primlerin bir hayli yükselmeye başladığı bir seneydi. 2024’te de bu durum devam ediyor. HDI Sigorta olarak biz de Türkiye’nin dört bir tarafında oto dışı alanında primimizi geliştirmeyi hedefliyoruz. HDI Sigorta için sağlık çok eski geçmişi olan bir branş değil. Şirket içerisindeki üretim payı çok büyük değil. Amaçlarımızdan bir tanesi sağlıkta daha ileriye gitmek. Dolayısıyla sağlık da odaklarımızdan bir tanesi olacak.

‘ÖĞRENME DÜĞMESİ AÇIK OLMALI’

2024 yılında yöneticilerin gündemlerinde kesinlikle olması gerektiğini düşündüğünüz konular neler?

İş hayatında 24’üncü yılım. Geriye dönüp baktığımda işe girdiğim zaman çok farklı bir çalışma ortamı vardı. Çalışma ortamından kastım ofislerin durumu, insan ilişkileri, işteki öncelikler farklıydı. Bugünkü çalışma ortamı çok daha farklı. Önümüzde de çok hızlı gelişen ve değişen bir süreç var. Bu yüzden bunu yönetmek için hazır, esnek, öğrenen lider, öğrenen organizasyon ve öğrenen çalışan olmak gerekiyor. Öğrenmek derken sensörlerin açık olmasından bahsediyorum. Kendini kapatıp bildiğini doğru zannederek ve dışarıda ne olup bittiğine bakmayarak geleceğe hazır olmanın imkansız olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla sadece yöneticilerin değil tüm çalışanların ve bireylerin ajandasında birincil olarak öğrenme düğmesinin açık olması konusu yer almalı. Ajandada yer alan ikinci konu kültür. Yöneticilerin ajandalarında olmazsa olmaz konulardan bir tanesinin de kültür olması gerektiğini düşünüyorum. Bizler organizasyonları farklı bir şeymiş gibi kurguluyoruz ya da öyle düşünüyoruz. Aslında organizasyon dediğimiz, insanlardan oluşuyor. Dolayısıyla şirketin kültürü, şirketin çalışanlarının davranış biçimi çok önemli. Burada da ne için çalıştığımız yani ortak amacımızın ne olduğu devreye giriyor. Çünkü hiç kimse ortak bir amaç olmadan bir arada bulunmaz. Ortak amaç ve değerler ortak kültürü oluşturuyor. Ortak kültür ve değerlerle de insanlar, organizasyonlar bir yerden bir yere doğru gidiyor. Ben değerlere çok inanıyorum. Değer dediğimiz şey aslında belki üzerinde düşünmediğimiz, bizi biz yapan kavramlar ve bir organizasyonda da o şirketi dünden bugüne taşıyan bazı üzerinde konuşulmamış konular diyebiliriz. HDI Sigorta olarak biz de bu konuya çok ağırlık verdik. 800 kişi 5 ayrı grupta birer tam gün bu soyut kavramları konuştuk. HDI Sigorta dünden bugüne gelirken nasıl geldi, hangi değerler ön plana çıktı; anekdotlar, ritüeller neler, şirketimizin ne tür alışkanlıkları var gibi sorular sorduk ve sonuçta değerlerimizi ortaya koyduk. Bu değerler aslında hem organizasyonun çimentosu hem de sınırlarımızı çiziyor.

‘ÇALIŞMA HAYATI HIZLA DEĞİŞİYOR’

Son olarak da çalışma hayatı ve çalışanlar hızla değişiyor. İşi bilgi temelli yapmak istiyoruz. Yani ilk önce insanı geliştirmeye ihtiyacımız var. Ülkemizde bir yandan işsizliği konuşuyoruz ama bir yandan da yetişmiş iş gücünü bulmakta, istihdam etmekte ve şirketlerimizde tutmakta zorluk çekiyoruz. Çünkü bu çok hızlı değişen dünyada ona adapte olabilmek zor olabiliyor. Değerler, kültür, ortak çalışma amacı bir arada zaman geçirmeyi gerektiriyor. Bazen burada herkesin kafasındaki zaman algıları birbirine uymayabiliyor. Bu yeni dünyada birlikte yaşama şekli oluşturabilmek en önemli konulardan bir tanesi olmalı. Sonuç olarak bir yöneticinin ajandasında ne olmalı diye sorulduğunda ağırlıklı olarak bu soft konuların ön plana çıktığını söyleyebilirim.

‘SPONSORLUK DENİLİNCE AKLA İLK BİZ GELİYORUZ’

HDI Sigorta, birçok takıma sponsorluk yaparak spora önemli bir destek veriyor. Sponsorluk faaliyetleri nasıl gidiyor?

HDI Sigorta marka bilinirliği açısından aslında önemli bir yol katetti. Bunun da en itici güçlerinden bir tanesi sponsorluklar oldu. Spor insanları birleştiren, bir arada vakit geçirmelerini sağlayan bir konu. HDI Sigorta da hep bunun içerisinde yer aldı. Türkiye’de sigorta sektöründe spor, sporcu, spor kulübü sponsorluğu denildiğinde akla ilk gelen markayız. Kulüp ve federasyon sponsorluklarımız bulunuyor. Sporun birleştirici özelliği değerlerimizle de örtüşüyor. Kulüplerin ihtiyaçları da günden güne değişiyor. Bu nedenle burada desteğimizin manalı olduğu, hedeflediğimiz kitleye ulaşmamıza da fayda sağlayabilecek sponsorluklarımızı önümüzdeki dönemde de sürdürmek niyetindeyiz.

‘TRAFİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR YAPI GEREKLİ’’

Son olarak acentelerinize, iş ortaklarınıza ve sektör paydaşlarına iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Öncelikle biz finans sektörünün birer bileşeniyiz. Müşterilerimizden para alıyoruz ve gelecekte olabilecek riskler gerçekleşirse vereceğimiz ya da belki de hiç vermeyeceğimiz bir hizmet için bu parayı emanet alıyoruz. Dolayısıyla hepimiz bunun bilincinde olarak çalışmak zorundayız. Sektörümüzde türlü zorluklar var ve bunlardan bir tanesi de trafik konusu. 24 yıldır sektördeyim, hep masada olan konu trafik. Şu anda sektör olarak maalesef bir türlü düze çıkamıyoruz. Burada hep birlikte serbest tarifeye ulaşacak yol haritasını belirlemeye ve çok daha hızlı hareket etmeye ihtiyacımız var. Dolayısıyla sektörün serbest tarifeye, doğrudan tazmin sistemine ve hizmetin ön planda olduğu, iyi sürücü ile kötü sürücünün ayrılabildiği, iyi sürücülerin kötü sürücüleri sübvanse etmediği, her segmentin kendine göre fiyatlandığı ve daha sürdürülebilir bir yapıya ihtiyacı var. Tüm sektör paydaşlarıyla beraber trafik sigortasını 2024 yılında bir noktaya ulaştırmalıyız.

‘ACENTELERİMİZ BİRER GİRİŞİMCİ VE İŞ İNSANI’

Acentelerimize gelecek olursak her acente birer girişimci ve iş insanı. Bu işi yürütmelerinde en önemli sermayeleri ise zamanları. Acenteler zamanlarını iyi yönetmek için yaptıkları işi irdelemeliler. Verimli çalışmak zorundayız. Acentelerin nasıl daha verimli çalışacağını, işini daha iyi yönetebileceğini sorgulaması ve buna ilişkin olarak da geleceğe dair bir yol haritası oluşturması gerektiğini düşünüyorum.

İlginizi Çekebilir