“Sigorta sektörü güveni oluşturmalı”
Sigorta sektörünün öncelikli olarak güveni oluşturması gerektiğini belirten Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, “Sigortalıların sigortaya güven duyması gerekiyor. Bu güveni oluşturabilmek için bütün paydaşlar arasında da güveni oluşturabilmemiz lazım. Çünkü kendi aramızda bu güveni en üst düzeye çıkarabilirsek sigortalıya da daha fazla yansıtabiliriz” dedi.
Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu oldu. Neova Sigorta’nın iyi bir performans sergilediğini belirten Neciboğlu, sektördeki güçlü konumlarını korumaya devam ettiklerini ifade etti. Bu yıl Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerini hayata geçirmeyi planladıklarını söyleyen Neciboğlu, “Sağlık çok niş bir alan. Tıpkı kasko, yangın gibi sağlık da elementerde lokomotif bir branş. Biz de müşterilerimizin beklentilerinden hareketle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürününü çıkarmaya karar verdik” dedi. Söyleşimizde Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
Neova Sigorta’nın 2024 yılı performansı hakkında neler söylemek istersiniz?
Öncelikle 2024 yılı Türkiye sigorta sektörü için iyi bir yıl oldu. Henüz yılı tamamlamadık ama sektör olarak iyi bir kapanış yapacağımıza inanıyorum. Özellikle 2023 yılının getirdiği finansal sonuçlar, reasürans maliyetlerinin yüksekliği gibi birçok konu aslında bu sene daha çok alışageldiğimiz, biraz daha rutinlere oturttuğumuz bir yıl oldu diye düşünüyorum. Tabii sektör olarak hala üzerinde çalıştığımız, konuştuğumuz ve neticelendirmek istediğimiz konularımız var. Neova Sigorta’ya baktığımızda ilk 6 ayda 9,4 milyar lira brüt üretime ve 21 milyar lirayı aşan aktif büyüklüğe ulaştık. 8’inci ay sonuçlarında da toplam prim üretimimiz 12 milyar lirayı geçti. Performansa prim üretimi, şirketimizin aktif büyüklüğü ve fon büyüklüğü olmak üzere 3 boyutta bakıyorum. Neova Sigorta prim üretiminde ilk 6 ayda elementer branşta 10’uncu, aktif büyüklükte 9’uncu ve fon büyüklüğünde de 7’nci sırada. Dolayısıyla 3 boyutta da güçlü konumumuzu korumaya devam ettik.
‘ACENTELER EN GÜÇLÜ KASIMIZ’
Branş bazlı baktığımızda kasko, yangın ve sağlık temel lokomotif branşlar. Kaskoda özellikle son 2 senedir sürdürülebilir ve istikrarlı bir büyüme içerisindeyiz. Odağımız özel binek otomobiller ve pazar payımız %5,5’lerde. Geçen seneden bu yana bu istikrarı devam ettiriyoruz. Yangında büyüme oranımız %102. Özellikle konut tarafında çok güzel bir tarife modeline geçtik. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma da teşekkür ediyorum. Modern bir modellemenin temelinde olduğu konut sigortası tarifemiz özellikle son 3 aydır son derece iyi gidiyor. Sağlık tarafında yeni bir ürüne başlıyoruz. Yükte hafif pahada ağır diye nitelendirdiğim finansal sigortalar tarafında ise %12’lik bir pazar payına ulaştık. Kanallarımıza gelecek olursak acentelerimiz en güçlü kasımız. 3 bin 400’e yakın acentemiz bulunuyor. Toplam üretimimizin %70’ini acente kanalımızla oluşturduk. Broker kanalımız bizim için yeni bir kanal. Son 2 senedir brokerlerimizin desteğiyle toplam üretimimizin %5’ini bu kanaldan elde etmeye başladık. Bankasürans kanalı, çok güçlü kaslardan bir tanesi daha. Birden çok bankaya hizmet etmeye gayret ediyoruz. Özellikle bankaların mobil şubelerinde dijital satışta varız ve bu konuda destek vermeye devam ediyoruz. Banka kanalı da ilk 6 ayda %100’ün üzerinde büyüme gerçekleştirdi. Dolayısıyla süreçlerimizin iyileştirilmesi, Teknopark’taki projelerimiz, kanal geliştirmelerimiz, hasar tarafında yürüttüğümüz faaliyetler ve müşteri deneyimi projeleriyle beraber bu 8 ay Neova Sigorta’nın güzel bir performans sergilediğinin kanıtı. Umarım daha nice başarılarla devam ederiz.
Acentelerinizin hayatını kolaylaştırmak üzere oluşturduğunuz Pratik Portal’ı sizlerden dinleyebilir miyiz?
Prim üretimimizin %70’i acentelerimize ait. Acentelerin hızlıca teklif alabilecekleri ve kullanıcı deneyimine odaklanan bir çözüm olarak, en güncel teknolojiyi kullanarak kendi kaynaklarımızla geliştirdiğimiz Pratik Portal’ı geçen yıl acentelerimizin hizmetine sunduk. Portal, ürün karşılaştırma ve bilgi edinme alanlarıyla acentelerimize verimli bir çözüm sunmakta. Ayrıca, Neova’ya ait API’ler aracılığıyla acentelerimiz kendi üretim, hasar ve yenileme raporlarına ulaşabilir, talepler oluşturabilir ve şirketin duyuru ve bilgilendirmelerini anında görüntüleyebilirler. Platform, minimum veri ile hızlı poliçe oluşturma imkânı sunarken, dahili iletişim, duyuru ve anketler için bir mekanizma da sağlamaktadır. Bu sayede acenteler, birden fazla iletişim platformuna ihtiyaç duymadan tek bir kanal üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca, periyodik raporlara ve grafiksel gösterimlere kolay erişim imkânı sunarak süreçleri daha da kolaylaştırmaktadır. Pratik Portal’ın yanı sıra kapsamlı bir acente mobil uygulaması üzerinde çalışıyoruz. Bu uygulama, acentelerimizin her an her yerde tüm işlemlerini takip edebileceği, satış hacimlerini artırabilecekleri ve hinterlant analizleri yapabilecekleri bir çözüm sunmayı hedefliyor.
‘TSS ÜRÜNÜMÜZÜ HAYATA GEÇİRECEĞİZ’
Bu sene içerisinde hayata geçirmeyi ya da sunmayı planladığınız projeler, ürünler ya da hizmetler var mı?
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) ürünümüzü hayata geçirmeyi planlıyoruz. Sağlık çok niş bir alan. Bu hizmeti verebilmek için de sağlık konusunda uçtan uca uzman olmak gerekiyor. Tıpkı kasko, yangın gibi sağlık da elementer branşta olmazsa olmaz. Biz de müşterilerimizin beklentilerinden hareketle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürününü çıkarmaya karar verdik. Sağlık tarafında müşteri deneyimindeki hassasiyetin farkındayız. Bu yüzden TSS ürünümüzün teknik hazırlıkları yapılırken 2 aksiyon aldık. Birincisi bir müşteri deneyimi projesi başlattık. Acente ve brokerlerden, çok uzun yıllar sağlık poliçesi olup hep yenileyen ve memnun olan müşterilere; bir takım önyargıları nedeniyle sağlık poliçesi yaptırmayan kişiler, eczaneler, hastaneler, bankoda provizyon onayı alan çalışanlara kadar Türkiye’nin bir çok şehrindeki kişilerle yüz yüze mülakatlar yapıldı. Proje yaklaşık 2,5 ay sürdü. Çok güzel çıktıları oldu. Bununla alakalı bir harita hazırladık ve buna göre de ürün hazırlığımızı yaptık. Projenin temel amacı, “Acaba sağlıkta vatandaşlar sigorta şirketlerinden ne bekliyor?” sorusuna yanıt bulmaktı. Dolayısıyla müşteri deneyiminin nasıl daha yüksek düzeyde olacağını en baştan bilip bu bilgiyle ürünü hazır hale getirme kararımız vardı ve bunu gerçekleştirmiş olduk. İkincisi ise mobil uygulama. Mobil uygulama, özellikle sağlık sigortası poliçesi olanlar için çok kritik. Profesyonel ekibimizle Neova Sağlık Mobil’i de paralelde devam ettirmekteyiz. Çok kısa bir süre sonra Tamamlayıcı Sağlık Sigortası poliçemizi kesiyor olacağız.
Sigortalıların olası zor dönemlerine yönelik geliştirmiş olduğunuz NeoKritik Güvence Sigortası ürününüzden de bahsedebilir misiniz?
Bu yılın başında hayata geçirdiğimiz NeoKritik Güvence Sigortası, yeni sağlık ekibimizin geliştirdiği ilk üründür ve bu nedenle ekibimize çok teşekkür ederim. Ürünümüz, kısa bir süre önce aktif hale geldi ve 3 farklı paket seçeneği sunuyor. 18-55 yaş aralığındaki herhangi bir sağlık sorunu olmayan bireyler için tasarlanan bu sigorta kanser, inme ve organ nakli gibi 10 farklı kritik hastalığa karşı güvence sağlıyor.
Teknolojik yatırımlar yapan ve iş birliklerinde bulunan bir şirketsiniz. Teknopark’ta yer alan ilk sigorta şirketisiniz ayrıca. Sizce sigorta sektörü teknolojiyi hangi alanlara daha çok entegre etmeli?
Sigorta şirketi olmaktan bağımsız hangi sektörden olursak olalım hiç bir şekilde es geçemeyeceğimiz bir konudan bahsediyoruz. Öğrenme merakıyla teknolojinin getirdiği yenilikleri yakından takip etmek ve bunları hayata geçirmek, şirketlere yararlı olacak hale getirebilmek gerek. Teknoloji, satış gücünü ve verimliliği artırmak ve maliyetleri azaltmak için kullanılan bir araçtır. Sigorta sektörünün doğası, teknolojiyi iyi kullanmanın getireceği verimlilik bakımından çok elverişli. Çünkü sigorta sektörü çok paydaşlı. Paydaşların her birini bir çark gibi düşünürsek bu çarkların en verimli şekilde işleyebilmesi için teknoloji gerekiyor. Neova Sigorta olarak biz de projelerimizle hem sektöre hem de şirketimize destek olmaya çalışıyoruz. Hayata geçirmek istediğimiz daha çok projemiz var.

‘FİNANSAL SİGORTALARIN POTANSİYELİ BÜYÜK’
Finansal sigortalar nedir? Ülkemizde finansal sigortalara olan ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Finansal Sigortaları kredi ve kefalet olmak üzere ikiye ayırıyoruz. Kredi sigortaları, alacakların garantilendiği risk transferi diyebiliriz. Devlet Destekli Alacak Sigortası’nı buna örnek verebiliriz. Kefalet tarafında ise Emniyeti Suistimal, Bina Tamamlama Sigortası ve doğrudan ve dolaylı kefalet sigortaları bulunuyor. 2022 yılında gerçekleşen kanun değişikliği ile devlet kurumlarına hitaben verilen banka teminat mektuplarının muadili olarak kefalet senetlerinin kabul edilmesi çok önemli bir eşikti. Bundan sonra da hareketlenme başladı. Finansal sigortalara olan ilgi artmaya başladı diyebilirim. Daha çok yeni olmasına rağmen potansiyeli büyük. Türkiye ekonomisi çok güzel bir dinamizme sahip. Tüm bu ekosistem içerisinde sistemin nasıl döndüğüne baktığımızda banka teminat mektuplarının önemli ayaklardan biri olduğunu görüyoruz. Ticarette, üretimde banka teminat mektupları çok kritik bir rol üstleniyor ve bankacılık sektörü de bunu Türkiye ekonomisine çok iyi bir şekilde sunuyor. Yurt dışına baktığımızda teminat mektuplarının muadili olan kefalet senetleri, sigorta şirketleri tarafından veriliyor. Ülkemizde ise henüz %1 bile değil. Neova Sigorta olarak toplam pazar payımız %12’lere ulaşmış durumda. Risk yönetimi gerektiren bir ürün olduğunun da altını çizmekte yarar var. Sigorta şirketlerinin finansal sağlığı için risk yönetimine dikkat etmek gerekiyor.
2024 yılındaki faaliyetlerinize baktığımızda yenilik ve sürdürülebilirliği önemseyen bir şirket olduğunuzu düşünüyoruz. Elektrikli araçlar için geliştirdiğiniz NeoEnerjik Kasko ürününden bahsedebilir misiniz?
İklim değişikliği, hepimizin hayatında önemli bir yer tutuyor ve bu gezegene, özellikle gelecek nesillere karşı büyük sorumluluklarımız var. Sürdürülebilirliği desteklemek ve bu fırsatı değerlendirmek adına NeoEnerjik Kasko ürününü geliştirdik. Elektrikli araçlar için özel bir tarifemiz mevcut. Diğer araçlara sunduğumuz teminatlar elektrikli araçlar için de geçerli. Ayrıca bu araçlara özgü ek teminatlar da sağlıyoruz. Şu ana kadar üretim sürecimiz olumlu ilerliyor ve gelecekte daha da iyi olacağına inanıyorum. Kasko alanındaki ivmemizi elektrikli araçlarla da pekiştirdik diyebiliriz. Amacımız, bu alanda daha fazla ilerlemek. Bu nedenle, hizmet kalitemizi en yüksek seviyede tutmayı çabalıyoruz. Sürdürülebilir bir gelecek hedefiyle attığımız bu adımda, her NeoEnerjik Kasko poliçesi için sigortalılarımız adına fidan dikiyoruz. Böylece çevreye olan katkımızı büyütürken, sigortalılarımızı da bu sürecin aktif bir parçası haline getiriyoruz.
‘YENİLİKÇİ OLMAKTAN KORKMAMALI’
2022 yılından bu yana genel müdürlük görevini yürütüyorsunuz. Nasıl bir yönetim anlayışı benimsiyorsunuz?
Genel müdürlük görevimi 2 yıldan biraz uzun süredir devam ettirmekteyim ancak çok daha uzun süredir sigorta sektöründeymişim gibi hissediyorum. Tabii bunun birkaç sebebi var. Birincisi sigorta sektöründeki her bir paydaşın sıcak, içten olması ve koordine halinde çalışması adaptasyonumu hızlandırdı. İkincisi son 2 yılda yaşanan ekonomik dalgalanmaların sigorta sektörüne yansıması, yaşadığımız deprem felaketi gibi makro konuların üstesinden bir takım olarak gelmeye gayret etmemiz alışma sürecimi hızlandıran bir diğer etken oldu. Bireyler şirketlerde huzurlu ve mutlu olmazlarsa başarılı olamazlar. Bu herkes için geçerlidir. O yüzden çoğulcu, istişareye açık bir ortamda çalışmayı, çalışma arkadaşlarımla bir arada olmayı, sohbet etmeyi, beyin fırtınası yapmayı seviyorum. Yenilik çok önemli. İyi giden eskiyi koruyarak ihtiyaç duyulan tüm konularda yenilikçi olmaktan korkmamak gerekiyor. Merakın ve enerjinin yüksek olduğu, beraber bir amacın peşinde ilerlediğimiz, çoğulcu bir yönetim anlayışı benimsiyorum.
‘KAPASİTEDE TALEP ARTIŞI YAŞANMASINI BEKLİYORUZ’
Reasürans yenilemelerinde geçen seneden farklı bir durum olmasını bekliyor musunuz?
Küresel piyasalara baktığımızda fiyatların bir miktar düşüş trendinde olduğunu söyleyebiliriz. Fakat Türkiye fiyat konusunda negatif ayrışıyor. Ülkemizde sigorta bedellerindeki enflasyon artışı euro kurunun artışından daha yüksek. Bu durum sigorta şirketlerinin üzerinde tuttuğu riski artırmaktadır. Dolayısı ile kapasitede talep artışı yaşanmasını bekliyoruz. Küresel piyasalarda Türkiye için ayrılan kapasitenin artmasını bekliyoruz ama fiyatlarda geçen seneye göre büyük bir düşüş öngörmüyoruz. Bölüşmeli tretelerde ise geçen seneden daha zor bir yenileme dönemi bizi bekliyor.
‘SEKTÖRÜN ANA ODAKLARI BELİRLENDİ’
Geçtiğimiz günlerde TSB’nin ev sahipliğinde gerçekleşen Arama Konferansı nasıl geçti?
Diğer arama konferanslarından farklı olarak sigorta sektörü paydaşlarının yanında birçok sektörden ve kamudan çok katılımlı 2 gün geçirdik. Prof. Dr. Oğuz Babüroğlu ve ekibinin uyguladığı bir modelle grup çalışmaları yapılarak genelden özele doğru aslında sektörümüzün vizyonu, misyonu ve ana odakları belirlendi. Ayrıca teknoloji, dağıtım kanalları, mevzuat, müşteri deneyimi gibi çok kritik başlıklar altında olası projeler belirlendi. Belirli periyotlarda gruplar yine bir araya gelerek detayları netleştirilecek ve sonrasında da mutabakat toplantıları yapılacak. Güzel neticeler çıkacağına inanıyorum. Türkiye Sigorta Birliği Başkanımız Uğur Gülen ve TSB çalışanlarına teşekkür ederiz.
‘GELECEĞE HAZIRLANMAK DURUMUNDAYIZ’
Son olarak acentelerinize, iş ortaklarınıza ve sektör paydaşlarına iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Sigorta sektörünün önündeki konulardan bir tanesi güven. Öncelikli olarak sigortalıların sigortaya güven duyması gerekiyor. Bu güveni oluşturabilmek için bütün paydaşlar arasında da güveni oluşturabilmemiz lazım. Çünkü kendi aramızda bu güveni en üst düzeye çıkarabilirsek sigortalıya da daha fazla yansıtabiliriz. Güven oluşturmak için şeffaf iletişim, birbirimizi anlamak, empati kurabilmek, daha sık bir araya gelmek, sektörün gelişimi için el birliğiyle mücadele etmek gerek. Geleceğe hazırlanmak durumundayız. Teknoloji, sadece sigorta şirketleri için değil aracılar için de çok önemli. Geleceğe hazırlanmada teknoloji özelinde Neova Sigorta olarak ihtiyaç duyulan her yerde kanallarımızın yanındayız. Umarım 2024’ü başarılı bir şekilde bitirir, 2025’e çok güzel bir şekilde başlarız. Sektörümüzün büyüdüğünü ve en başta da sigortalı sayısının arttığını görmek arzusundayız. Bunun için de iş birliğinin öneminin altını çizmek isterim.