“Amacımız Türkiye’de sigortanın tabana yayılmasını sağlamak”

Sompo Sigorta olarak temel amaçlarının Türkiye’de sigortanın tabana yayılmasını sağlamak ve sigorta penetrasyonunu artırmak olduğunu belirten Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, “Büyük bir amacımız var: Türkiye’de sigortanın tabana yayılması ve gelişmesi. Yıllardır bu amacın peşinden koşuyoruz. Sigortanın tabana yayılması ve gelişmesi ülkemiz için çok önemli” dedi.

Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur oldu. Sompo Sigorta olarak 2024’ün ilk çeyreğini oldukça başarılı geçirdiklerini söyleyen Uğur, yılın geri kalanında daha fazla ürün ve yüksek hizmet kalitesiyle sigortalılarına hizmet vereceklerini ifade etti. Bu yıl oto dışında daha aktif olmak istediklerini belirten Uğur, “Sompo Sigorta özellikle oto sigortalarındaki liderliği ile öne çıkıyor. Oto sigortalarında çok güçlü bir markayız. Bu alandaki gücümüzü diğer ürünlerimizde de geliştirerek daha ileriye taşımak istiyoruz” şeklinde konuştu. Söyleşimizde Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, şu değerlendirmelerde bulundu:

Sompo Sigorta 2024’ün ilk çeyreğinde nasıl bir performans gösterdi?

İlk çeyreği değerlendirmeden önce Sompo Sigorta olarak ne yapmak istediğimizden bahsetmek istiyorum. Ne yapmak istediğimizi anlatabilirsek ilk çeyrekte nasıl bir performans gösterdiğimizi de daha kolay ifade edebiliriz. Sompo Sigorta olarak yıllardır temel amacımız, Türkiye’de sigortanın tabana yayılmasını sağlamak ve sigorta penetrasyonunu artırmak. Yıllardır bu amacın peşinden koşuyoruz. Geçtiğimiz yıl gerçekleşen elim Kahramanmaraş Depremi’nde, sigortalı olmanın önemini bir kez daha anlamış olduk. Depremde sigorta sektörü 5 milyar dolarlık bir maddi yükle karşı karşıya kalırken, 100 milyar dolar civarında hasar meydana geldi. Sektörümüz toplam maddi hasarın sadece %5’ini karşıladı. Deprem felaketinde şunu gördük ki sigortalı bireyler ve işletmeler bir an önce yaralarını sarıp ayağa kalkarken, sigortası olmayanların iyileşmesi maalesef daha uzun sürdü. Bu yüzden sigortanın tabana yayılması ve gelişmesi ülkemiz için çok önemli. Sompo Sigorta olarak bunu temel amaçlarımızdan biri olarak görüyoruz. Sigortanın tabana yayılmasının yolu ise doğru teminat, makul fiyatlar ve dağıtım kanallarımız aracılığıyla müşterilerimize ulaşabilmekten ve en iyi hizmeti sağlayabilmekten geçiyor. Bu amaç doğrultusunda 2024 yılının ilk çeyreğinde ciddi adımlar attık. Öncelikle acentelerimizin raflarındaki ürün sayısını artırdık. Bütçe Dostu Kasko, elektrikli ve hibrit araçlar için Çevre Dostu Kasko, Komplikasyon Sigortaları ve elektrikli şarj istasyonlarının sigortaları gibi yeni ürünler raflarda yerini aldı. Diğer taraftan hizmet kalitemizi artırdık. Bunun yansımasını da her gün artan müşteri memnuniyeti skor sayılarımızda görebiliyoruz. Hem acentelerimizin hem de müşterilerimizin teveccühü ve takdirleriyle ilk çeyreği sektör ortalamasının üzerinde, geçen seneye göre %125 oranında bir büyüme ve 6,9 milyar liralık bir prim üretimi ile tamamladık. 2024 yılının ilk çeyreğini oldukça verimli bir şekilde tamamladık.

‘OTO DIŞINDA DAHA AKTİF OLMAK İSTİYORUZ’

Yılın geri kalanına yönelik planlarınız neler? Hangi alanlarda daha aktif olmayı planlıyorsunuz?

Sompo Sigorta, sigorta sektöründe dünyanın en büyük ikinci ülkesi olan Japonya’nın lider şirketlerinden olan Sompo Holding’in 34 ülkedeki iştiraklerinden biri. Sermayedarımızın sağladığı güvence ve reasürans kapasitesi ile önümüzdeki dönemlerde oto dışı sigortalarda daha aktif rol almak istiyoruz. Sompo Sigorta olarak, özellikle oto sigorta alanındaki lider pozisyonumuzla öne çıkıyoruz. Önümüzdeki dönemde, farklı alanlarda güçlenmek üzere çalışmalarımız devam edecek, ilk olarak acentelerimizin rafındaki ürün sayısını artırmaya devam edeceğiz. Yeni bir konut ürünü ve yeşil kart sigortası olmak üzere 2 yeni ürün çıkardık.

‘İLETİŞİM VE TEMASA ÖNEM VERİYORUZ’

Acentelerinizle bölge içi iş birliğini artırmak ve stratejik hedeflerinizi paylaşmak amacıyla Sompo ile Kahve Sohbetleri adı altında bölge toplantılarını hayata geçirmiştiniz. Acentelerinizden ne gibi dönüşler aldınız? Yıl içerisinde buna benzer etkinlikler yapacak mısınız?

Biz Orta Doğu ve Akdeniz insanıyız. İş yapış biçimimiz, iletişime ve temasa dayalı. Bu yüzden Sompo Sigorta olarak tüm iş ortaklarımızla temas edip iletişimimizi geliştirmeye özen gösteriyoruz. En önemli iş ortaklarımızdan biri de acentelerimiz. 2023 yılı sonunda Kıbrıs’ta 600 acentemiz ile buluştuk. Bu buluşma sonrası çok iyi geri dönüşler aldık. Bu geri dönüşlerden bir tanesi de bunu devam ettirmemiz yönündeydi. Birçok acentemiz memleketlerine bir kahve içmeye davet etti. Biz de buna karşılık olarak ilk çeyrek için Sompo ile Kahve Sohbetleri’ni planladık. Bu sohbetlerde 7 bölgede, 500’ü aşkın acentemizle bir araya gelerek kendimizi anlatma ve geri dönüşler alma fırsatı yakaladık. Sompo Sigorta olarak geri dönüşlere çok inanıyoruz. Sompo kültürünün en temel yapıları arasında eleştirileri açık ve samimi bir şekilde dinlemek bulunuyor. Eğer yapıcı olarak eleştirileri dinler ve onları düzeltmeye çalışırsanız iş kaliteniz her gün artıyor. O yüzden ne kadar çok temas edersek o kadar iyi hizmet ve iyi sonuçlar elde edeceğimize inanıyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de acentelerimize ve diğer iş ortaklarımıza temas ederek iş kalitemizi ve iş hacmimizi artırmaya çalışacağız.

Teknolojik gelişmelere yatırımın arttığı bir dönemdeyiz. Sompo Sigorta’nın teknolojik yatırımlarından bahsedebilir misiniz?

Sompo Sigorta teknolojik olarak sektördeki en gelişmiş şirketlerden biri. Teknoloji alanındaki yatırımlarımıza devam edeceğiz. Sigorta sektörünün iki temel üretim kaynağı var. Bunlardan biri insan, diğeri teknoloji. Biz her iki alanda da önemli yatırımlar yapıyoruz. Henüz onay süreçleri bitmemiş olsa da bir teknoloji şirketi kurma projemiz şu anki en önemli teknolojik yatırımlarımızdan biri. Hem sigortalılarımız hem de acentelerimiz tarafından en kolay çalışılan şirket olma amacımız var. Bu amaç doğrultusunda da sigortalılarımızın ve acentelerimizin bizimle temas ettiği, çalıştığı hizmet alanındaki teknolojik altyapıyı her gün yeniliyoruz. Bu ay içerisinde yenilediğimiz hizmetlerden bir tanesi de acentelerimizin üretim aplikasyonu Ejento. Japonca acente anlamına gelen Ejento’yu ihtiyaçlara ve günümüz teknolojik altyapısına uygun bir yapıya ulaştırdık. Bu yenilikler doğrultusunda IT altyapımızın ve personelimizin kalitesini ve sayısını artırıyoruz. Teknolojiye yatırım yapmazsanız maalesef hizmet kalitenizi artırmazsınız, farklılaşamazsınız. Sompo Sigorta olarak bu açıdan da farklılaşmış bir durumdayız ve bu farklılığımızı korumaya devam edeceğiz.

‘BÜTÜN ÇEVRE DOSTU AKSİYONLARI ALIYORUZ’

Yeşil dönüşüm, karbon ayak izini azaltma, çevre dostu eylemler son günlerde daha çok konuşulmaya başladı. Siz de 1 Nisan 2021 tarihinde yeni binanıza taşındınız ve LEED yeşil bina sertifikası aldınız. Yeşile yatırımlarınızdan bahsedebilir misiniz?

İnsanoğlunun karbon ayak izini azaltma konusunu iki açıdan değerlendiriyoruz. Birincisi Sompo Sigorta olarak neler yapabiliriz? İkincisi sigortalılarımızı nasıl bu alana teşvik edebiliriz? Bu alandaki faaliyetlerimiz kapsamında LEED yeşil bina sertifikası olan bir genel müdürlüğe taşındık. Şu anda kullandığımız enerjinin tamamı %100 yenilenebilir enerji tarafından üretiliyor. Şirket araçlarını elektrikli araçlarla değiştirmeye başladık. Çalışanlarımızı da mevcut araçlarını elektrikli araçlara çevirmeleri konusunda teşvik ediyoruz. Şirketin otoparkına elektrikli araç şarj istasyonları koyduk. Genel müdürlük olarak yapabileceğimiz bütün çevre dostu adımlarda inisiyatifler alıyoruz. Benim daha da önemsediğim konu ise sigortalılarımızın dünyaya bıraktıkları karbon ayak izlerini azaltabilmek. Bu amaçla, geçtiğimiz yıl elektrikli ve hibrit araçları kullanmaya teşvik eden, daha ekonomik, daha sübvansiyonlu Çevre Dostu Kasko ürününü çıkardık. Bu alandaki satışlarımız çok iyi gidiyor. Sigortalılarımızın teveccühünü burada da görüyoruz.

‘DÖNÜŞÜME AYAK UYDURABİLMEK GEREKİYOR’

Bugünün CEO’larının ajandalarında hangi gündem maddeleri yer almalı?

Ajandalarımızda birçok konu var ancak özellikle sigorta sektöründeki CEO’ların en önemli 3 gündem maddesini ele alacak olursak bunlar insan, teknoloji ve acentelerimizdir. Öncelikle COVID-19 dönemi, 2021 yılı sonrası çalışma piyasasındaki dinamiklerde çok köklü değişiklikler yarattı. Artık herkes uzaktan çalışıyor. Bu dinamiklere ulaşabilmek ve bu değişime adapte olabilmek çok önemli. Günümüzde artık yetenekleri içeri almak ve burada tutabilmek için daha farklı politikalar izlemek gerekiyor. CEO’lar olarak en önemli konularımızdan bir tanesi bu dönüşüme ayak uydurmayı sağlayabilmek. Ayak uydurabilen şirketler ayakta kalacak, rekabette öne geçecektir. Uyduramayanlar ise zamanla erozyona uğrayacaktır. İkinci olarak, her gün teknolojiyi konuşuyoruz. Teknoloji gerçekten çok hızlı ilerliyor. Ama ilerlemesi artık daha da hızlı. Yapay zekânın gündeme gelmesiyle hizmet kalitesini çok daha fazla artırabilecek duruma geldik. Buna ne kadar çok adapte olursak hizmet kalitemizi o kadar iyi artırabilir ve rekabette öne geçebiliriz. En önemli konularımızdan üçüncüsü ise dünyadaki değişimle birlikte dağıtım kanallarımızın ihtiyaç duyduğu değişim. Özellikle acentelerimizin dijitalleşmesi, dijital ortama adapte olması konusunda çalışmalar, inisiyatifler, projeler yürütüyoruz. Hem iş kaynaklarımızı, hem acentelerimizi, hem de mevcut teknolojimizi bu dönüşüme, değişime adapte olması konusunda desteklemek, öncülük etmek önemli görevlerimizden biri.

‘BÜYÜK BİR AMACIMIZ VAR’

Son olarak sektöre, sektör paydaşlarına ve sigortalılarınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hem sigortalılarımıza hem de acentelerimize iletmek istediğim iki mesajım var. Birincisi sigortalılarımızın sigortalarını mutlaka yaptırmaları. Acentelerimizin de bireyleri sigorta yaptırmaya teşvik etmesi ve bu alanda çalışmalar yürütmesi. Çünkü sigorta sadece bizim için değil; sevdiklerimiz, ailelerimiz, işletmeler, çalışanlar ve Türkiye ekonomisi için çok önemli. Ne kadar çok sigorta yaptırılırsa o kadar iyi olacaktır. İkincisi ise Sompo Sigorta olarak özellikle son birkaç yıldır çok hızlı gelişiyoruz. Poliçe adetlerimiz şu anda 2 buçuk milyon adede ulaşmış durumda. Bu kadar tercih edilmiş olduğumuz için müşterilerimize teşekkür etmek istiyorum. Büyük bir amacımız var: Türkiye’de sigortanın tabana yayılması ve gelişmesi. Biliyoruz ki bu uzun bir yol. Bu yolda bizimle birlikte omuz omuza ilerleyen iş arkadaşlarımıza ve acentelerimize de ayrıca teşekkür etmek istiyorum.

Yorum yazın