“2023’ün ilk yarısında %250 büyüdük”

“2023’ün ilk yarısında %250 büyüdük”

2023’ün ilk yarısında Corpus Sigorta olarak oldukça iyi bir performans gösterdiklerini dile getiren Corpus Sigorta Genel Müdürü Murat Şişli, “Corpus Sigorta 2023’ün ilk yarısında yaklaşık %250 bir büyüme sağladı. Bu oranı enflasyondan arındırdığımızda da yine %100’ün üzerine denk geliyor. 2023’ün ikinci yarısında da aynı performansı sürdürmeyi hedefliyoruz” dedi.

Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu Corpus Sigorta Genel Müdürü Murat Şişli oldu. Maher Holding bünyesinde sigortalılarına hizmet veren Corpus Sigorta’nın Türkiye’nin en eski sigorta şirketlerinden biri olduğunu ifade eden Şişli, kurumsal tarafta faaliyet gösterdiklerini ve ticari ve kurumsal riskleri teminat altına aldıklarını belirtti. Corpus Sigorta’nın performansından hedef ve beklentilerine, önleyici sigortacılıktan dijitalleşmeye kadar birçok konuyu ele aldığımız söyleşimizde Corpus Sigorta Genel Müdürü Murat Şişli, şu değerlendirmelerde bulundu:

Corpus Sigorta’yı tanıyarak başlamak isterim. Corpus Sigorta hangi riskleri teminat altına alıyor, hangi alanlara odaklanıyor?

Corpus Sigorta Türkiye’nin en eski sigorta şirketlerinden birisi. 1989 yılında Gothaer Sigorta adında bir Alman kuruluşunun Türkiye iştiraki olarak kurulmuş. Daha sonra hayatına Demir Sigorta olarak devam etmiş ve en son 2019 yılında Maher Holding Grubu bünyesinde unvanını Corpus Sigorta olarak değişerek sigortalılarına hizmet vermeye devam eden bir sigorta şirketiyiz. Temelde ticari ve kurumsal riskleri teminat altına alıyoruz. Bireyselden ziyade daha çok iş dünyasını ilgilendiren, Türkiye’deki inşaat sigortaları, fabrikaların ve KOBİ’lerin sigortaları gibi daha endüstriyel ve kurumsal riskleri teminat altına alan bir sigorta şirketiyiz. Çalışan ve reasürans yapımızın tamamı da buna göre şekillenmiş durumda.

‘ÖNLEYİCİ SİGORTACILIK ÇOK ESKİ BİR KAVRAM’

Vizyonunuzun da önemli bir parçası olan önleyici sigortacılık nedir? Corpus Sigorta önleyici sigortacılıkla neyi hedefliyor?

Önleyici sigortacılık, sigortalılarımızın risklerini doğru değerlendirmelerini amaçlayan bir hizmet. Bütün sigortalılarımıza poliçe yapım aşamasında, poliçe süresince ve poliçe sonrasında risk mühendislerimizle destek oluyoruz. Amacımız risk mühendislerimizle işletmelerin tüm risklerini değerlendirmek ve sigortalılarımıza bu konuda tavsiye vermek. Önleyici sigortacılık çok eski bir kavram. Türkiye’de pek uygulama alanı bulamamış bir kavram ancak yurt dışında geniş bir uygulama alanı bulunuyor. Örneğin; bir fabrika kurulmadan önce fabrikanın nasıl yapılması gerektiği, sürecin nasıl dizayn edilmesi gerektiği konularında sigorta şirketlerine danışılıyor. Çünkü sigorta şirketleri aynı faaliyet kolunda olan iyi veya kötü örnek teşkil eden birçok işletmeyi görüyor. Bu yüzden bizlerin vermiş olduğu tavsiyeler daha çok geçmişteki yaşanmışlıklarla ilgili oluyor. Bu noktada amacımız işin sürekliliğini sağlamak. Çünkü ekonomide bir kesinti yaşandığı zaman bundan tüm paydaşlar etkileniyor. Yaşamış olduğumuz son deprem felaketinde de gördük ki fabrikaların ve konutların sağlam ve risklere dayanıklı olması son derece önemli.

2023’ün ikinci yarısındayız. İlk yarıda nasıl bir performans gösterdiniz? İkinci yarıya dair hedef ve beklentileriniz neler?

Oldukça iyi bir performans gösterdiğimizi söyleyebilirim. Corpus Sigorta 2023’ün ilk yarısında yaklaşık %250 bir büyüme sağladı. Bu oranı enflasyondan arındırdığımızda da yine %100’ün üzerine denk geliyor. 2023’ün ikinci yarısında da aynı performansı sürdürmeyi hedefliyoruz ve özellikle yangın branşına odaklanacağız. 2023’ün ikinci yarısının da ilk yarısındaki hızı gibi devam edeceğini ve yılın bu şekilde kapanacağını düşünüyorum.

Aktif olmak istediğiniz ve yatırım yapmayı planladığınız alanlar var mı?

Maher Holding bünyesinde çok farklı alanlara yatırım yapan bir grubun parçasıyız. Örneğin otonom sürüş üzerine bir yatırımımız var. Yurt dışına açılmak isteyen bir grubuz. İngiltere’de Lloyd’s bünyesinde faaliyet gösterecek bir şirket için çalışmalarımız devam ediyor. Bu sene sonuna doğru sonuçlandıracağımızı düşünüyoruz.

‘RİSKLERİMİZİ ÖLÇMEMİZ GEREKİYORDU’

Hayata geçirdiğiniz veya geçirmeyi planladığınız projeleriniz neler?

Şirket içerisinde iş yapış şekillerimizi düzenlemek adına hayata geçirdiğimiz ve hayata geçirmeyi planladığımız projelerimiz bulunuyor. Hâlihazırda kullandığımız birçok sürecimizi entegre etmiş olduğumuz yapay zekâ ile çalışan akıllı asistanımız var. Ek olarak uçtan uca yani acentelerimizden departmanlarımıza kadar tüm süreci 360 derece çevreleyen bir iş süreci sistemimiz de bulunuyor. Bu bizim için çok önemliydi. Çünkü risklerimizi ölçmemiz gerekiyordu. Projelerimizi geliştirmeye devam edeceğiz.

Çağın gerekliliklerinden biri de dijital olabilmek. Sizce sigorta şirketleri dijitalleşebilmek için neler yapmalı? Corpus Sigorta’nın dijitalleşme adımlarından da bahsedebilir misiniz?

Bizim işimiz çok daha rutin bir iş. Bireysel tarafta dijitalleşmenin olacağına inanıyorum. Bir süre sonra evimizi, arabamızı, telefonumuzu kısacası kendimize ait varlıklarımızı dijital üzerinden sigortalayacağız. Atılan adımlar da buna doğru gidiyor. Fakat kurumsal taraf için konuşacak olursak örneğin bir inşaat sigortasında, bir enerji tesisinin inşaatında ya da büyük bir fabrikanın sigortasında birbirine benzer birçok risk yok. Her risk aynı faaliyet kolunda olsa bile aslında birbirlerinden oldukça farklı. O yüzden buradaki dijitalleşme, sürecin iyileştirilmesi yönünde olacaktır. Yapay zekâya bir fabrika için poliçe üretmesini istemeyi belki şu an için tahayyül edemiyoruz ve bizim yaşam süremiz içinde böyle bir şeyin gerçekleşeceğini düşünmüyorum. Kurumsal tarafta daha uzun bir süre daha insan gücüyle devam edileceğini düşünüyorum.

‘ACENTELER VAZGEÇİLMEZ BİR KAYNAK’

Sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sigorta sektörü çok önemli bir sektör. Türkiye için konuşmak gerekirse hak ettiği yerde olmayan bir sektörüz. Prim büyüklükleriyle anılıyoruz ama verdiğimiz teminat büyüklüğü çok daha önemli. Bir ülkenin bekasını garanti altına alan bir sektörüz. Sektör olarak bizler de kıymetimizin farkında olmalıyız. Acenteler kurumsal tarafta faaliyet gösteren sigorta şirketleri için vazgeçilmez. Acente müşteriye ilk dokunan, müşterinin sorunlarını ilk anlayan taraf. Kurumsal tarafın acente olmadan yaşayabileceğini düşünmüyorum. Bu sebeple bizim için çok önemli bir kaynak. Bize şimdiye kadar vermiş oldukları destekler için teşekkür ediyorum.

Begüm Demir

begum@sigortacigazetesi.com.tr