‘Hiç yerimizde saymadan her yıl üzerine koyarak büyüyoruz’

 ‘Hiç yerimizde saymadan her yıl üzerine koyarak büyüyoruz’

Ray Sigorta olarak son dört yıldır sürekli ilerlediklerini belirten Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Hiç ara vermeden her yıl sektör ortalamasının üzerinde büyüdük, pazar payımızı artırdık, sektördeki sıralamamızı yükselttik ve tüm bunları yaparken kârlılığımızı da devam ettirerek sektörde bu başarıyı elde eden tek sigorta şirketi olduk” dedi.

Sigortacı Gazetesi’nin bu ayki “CEO’lar Konuşuyor” sayfalarının konuğu, sektörün dinamik isimlerinden Ray Sigorta’nın Genel Müdürü Koray Erdoğan oldu. Ray Sigorta olarak hiç ara vermeden her yıl sektör ortalamasının üzerinde büyüdüklerini, pazar paylarını artırdıklarını ve sektördeki sıralamalarını yükselttiklerini aktaran Erdoğan, tüm bunları yaparken kârlılıklarını da devam ettirerek sektörde bu başarıyı elde eden tek sigorta şirketi olduklarını vurguladı. Erdoğan, “Kısa süreli büyük çıkışlar tesadüfi olabilir fakat biz hiç yerimizde saymadık” diye de ekledi. Altı yıldır CEO koltuğunda olduğu Ray Sigorta’da ekiple arasındaki sinerjinin Ray Sigorta’yı hep bir adım öteye taşıdığını ifade eden Erdoğan, başarılı bir büyümenin çalışanlar, iş ortakları ve müşteriler olmak üzere üç temel odağı olduğunu ifade etti. 2021 yılında elde ettikleri başarılar sayesinde 2022 yılına hızlı bir başlangıç yaptıklarını da belirten Erdoğan, dijital dönüşümlerine hız kesmeden devam edeceklerini, odaklarına aldıkları müşteri memnuniyetini kullanıcı deneyimi süreçleriyle daha da iyi bir noktaya getireceklerini dile getirdi. Gerçekleştirdiğimiz söyleşide Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan şu değerlendirmelerde bulundu:

Öncelikle, bu yıl da dâhil olmak üzere son birkaç yıldır beklenmedik sayılabilecek etkilerle mücadele eden bir sigorta sektörü görüyoruz. Küresel piyasalar ve Türk sigorta sektörünün bu süreç içinde yolculuğunu değerlendirebilir misiniz?

2020 yılında başlayıp, etkilerini 2021’de de devam ettiren COVID-19 salgını sağlığımızı tehdit eden bir süreç olarak başlasa da, zaman içerisinde ekonomik anlamda koşulları zorlaştırarak olağanüstü bir krize dönüştü. Dünya tarihinde karşılaşılan en büyük ekonomik daralmalardan birine sebep olan salgınının yanı sıra son birkaç yıldır yaşanan yangın, sel, deprem gibi doğal afetler karşısında hem dünya hem Türkiye hem de sigorta sektörü olarak oldukça büyük sınavlar verildi. Küresel ekonomi açısından salgın ve etkileri son iki yıldır ana gündem olmaya devam etse de 2021 yılının bir ‘toparlanma yılı’ olduğunu söyleyebiliriz. Ülkemizde ise ekonomik aktivite, yıl boyunca güçlü büyümesini sürdürmüştür. Sigortacılar olarak işimizin doğasında beklenmeyene yönelik bir risk yönetimi var. Son birkaç yıldır yaşanan olaylar ve beraberinde getirdiği riskler, değer verdiklerimizi korumak için sigortanın hayati bir rol oynadığını ortaya koydu. Bu sayede tüm bu olumsuzluklara rağmen sigorta bilincinin, ihtiyacının ve faydalarının bir kez daha ön plana çıktığını söyleyebiliriz. Türkiye ekonomisinin en önemli oyuncularından biri olan sigorta sektörü yaşanan dramatik gelişmeler sonrası değişime ne kadar hızlı adapte olabileceğini de kanıtlamıştır. Yaşanan hem sağlık hem iklimsel hem de ekonomik zorluklar olsa da 2021 yılında % 27,5 oranında büyümeye ulaşan sektörümüz bunun en büyük kanıtıdır.

‘SADECE FİYAT ODAKLI BİR REKABET SÖZ KONUSU’

Özellikle oto sigortalarında hasar maliyetlerinin yükselmesi sektörü endişelendiriyor. Bu alanda kamu ya da sigortacılar nasıl bir çözüm aramalı?

Hayat dışı sigorta sektörünün maliyet kalemlerinin önemli bir kısmını kurlar ve asgari ücret düzeyi belirliyor. Dolayısıyla bu kalemlerde yaşanan değişiklikler oto sigortalarında hasar maliyetlerini ciddi bir şekilde etkiliyor. Sigorta şirketleri olarak, maliyetlerin artış hızını primlere yansıtmamız maalesef aynı hızda olamıyor. 2021 yılının ikinci yarısında yeni normal dediğimiz süreçlerin başlaması ile maliyet artışlarına ek olarak hasar frekansının pandemi öncesindeki seviyelere yaklaşmasıyla kârlılığın azaldığını gördük. Bildiğiniz üzere trafik sigortasında tavan primler, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından belirlenip yayınlanıyor. Sigorta şirketleri de bu tavan fiyatı geçmeyecek şekilde hatta dilerlerse daha da altında primlerle satış yapabiliyor. Geçen yılın sonlarına doğru 2022 için aylık prim artışı %1,25 olarak açıklanmıştı. Fakat kurdaki hareketliliğin yedek parça maliyetlerine yansıması ve enflasyondaki artış nedeniyle alınan primlerin hasarları karşılamaya yetmeyeceği görüldü. Bu doğrultuda SEDDK tarafından yapılan düzenlemeyle birlikte, 2022’nin Şubat ayının başında trafik sigortası fiyatına bir kereye mahsus olmak üzere %20 artış yapıldı. Aynı düzenleme çerçevesinde %1,25 olarak belirlenen aylık prim artışı %1,5’e yükseltilerek yaşanabilecek sıkıntıların önüne geçilmesi adına önemli aksiyonlar alınmış oldu. Biz Ray Sigorta olarak kendimizi geliştirmek adına sıklıkla müşterilerimize iç anketler düzenliyoruz. Hangi sigorta çeşidinin hangi teminatları sağladığı konusunda yeterli bilgi verilmediği için tüketiciler iki temel ürün olan kasko ile trafik arasındaki farkları bile hala bilmiyor. Bu noktada hem sigorta bilincinin artırılması hem de poliçelerin kapsadığı teminatların bilinmesi oldukça büyük bir önem taşıyor. Regülatör ve sigorta şirketleri birlikte çalışarak bilincin artırılmasına yönelik çözümler bulmalı. Buna ek olarak trafik sigortasının limitleri belli olduğu için, poliçeler ihtiyari mali mesuliyet ürünleri ile desteklenmeli. Ya da kaskoda standart olarak yer alan çarpma, çarpışma, hırsızlık, yanma gibi teminatların yanı sıra ek teminatların da alınması oldukça önemli bir hale geldi. Sektörümüz oto sigortalarında kârlılığı sadece primlerle yönetmeye çalışıyor. Genelde sadece fiyat odaklı bir rekabet söz konusu. Burada müşteri memnuniyeti, kullanıcı deneyimi gibi değişkenleri merkeze alıp yeni stratejiler geliştirmek zorundayız. Verdiği hizmet ile farklılaşacak sigorta şirketlerinin konuyu sadece fiyat rekabeti düzleminden çıkararak hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti düzlemine taşıyarak ayrışacağını düşünüyorum.

6 yıldır Ray Sigorta’nın CEO koltuğundasınız. Son 5 yıla baktığımızda da Ray Sigorta’nın üst üste sektör üzerinde büyüdüğünü görüyoruz. Ray Sigorta’da neler değişti, nasıl bir yönetim anlayışı benimsiyorsunuz?

Ray Sigorta olarak arkamızda oldukça büyük bir grubun desteği var. Sermayedarımız VIG, bugün toplam 30 ülkede 50 farklı şirkete sahip çok büyük uluslararası bir grup. Grubun stratejisi ise, tüm kararları lokal yönetimlere bırakma üzerine kurulu. Diğer benzer örnekleri incelediğimizde kararların genellikle yurtdışına bağlı olduğunu görüyoruz. Biz Ray Sigorta olarak oldukça hızlı karar alıp, bu kararlarımızı yine bir o kadar hızlı uygulamaya alabiliyoruz. Son 6 yıldır tüm kararlar Ray Sigorta içerisindeki ekip tarafından alındı. Grubun bu bakış açısı benim kişisel olarak benimsediğim yönetim anlayışımla da oldukça paralel. Ekibimde belirli bir pozisyona koyduğum kişiye güvenerek hareket ederim. Aramızdaki sinerji bizi hep bir adım öteye taşıyor. Başarılı bir büyümenin üç temel odağı olduğuna inanıyorum. Çalışanlar, iş ortakları ve müşteriler. Günümüz şartlarında, sigorta şirketleri ile iş ortakları arasında birebir iletişim azalmaya başladı. Ray Sigorta’da hem çalışanlarımız hem de acentelerimiz için açık kapı politikası uyguluyoruz. Ne çalışanlarımızın ne de iş ortaklarımızın sorularını cevapsız ya da sorunlarını çözümsüz bırakmıyoruz. Diğer yandan her müşterinin ayrı bir hikâyesi var. Onları tek tek anlayabilmek ve dokunmak en önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Müşterilerimizle temas ettiğimiz her noktada kusursuz müşteri deneyimini hedefliyoruz.

‘2022 YILINA HIZLI BİR BAŞLANGIÇ YAPTIK’

Geçtiğimiz yıl sektörde nasıl yeniliklere imza attınız? Bu yıl nasıl bir Ray Sigorta beklemeliyiz?

Ray Sigorta olarak yaşanan tüm zorluklara rağmen önemli ticari başarılar elde ettiğimiz bir yılı geride bıraktık. 2021 yılında sektör ortalamasının üzerinde bir performansla % 30,65 oranında büyüme gösterdik ve toplam prim üretimimiz 2,2 milyar liraya ulaştı. Pazar payımızı % 2,54’e, sektör sıralamasındaki yerimizi ise 12. sıraya yükselttik. Elde ettiğimiz finansal başarıların yanı sıra, dönemin ihtiyaçlarına uygun yeni çözümler oluşturarak, kişiselleştirilmiş ürünlerimiz ile sigortanın daha çok kişiye ulaşmasına ve sektörümüzün büyümesine katkı sağladık. 2021 yılında elde ettiğimiz başarılar sayesinde 2022 yılına hızlı bir başlangıç yaptık. Marka yatırımlarımızı artıracak ve ürünlerimizi genişleteceğiz. Dijital dönüşümümüze hız kesmeden devam edeceğiz. Odağımıza aldığımız müşteri memnuniyetini kullanıcı deneyimi süreçlerimizle daha da iyi bir noktaya getireceğiz. Finansal gücü ve teknolojik altyapısıyla Ray Sigorta, 2022 yılında da büyük başarılara imza atacak.

İyi bir sigorta şirketinin olmazsa olmazı nedir? Ray Sigorta’yı rakiplerinden ayıran en önemli özelliğini paylaşabilir misiniz?

Ray Sigorta olarak son dört yıldır sürekli ilerledik. Hiç ara vermeden her yıl sektör ortalamasının üzerinde büyüdük, pazar payımızı artırdık, sektördeki sıralamamızı yükselttik ve tüm bunları yaparken kârlılığımızı da devam ettirerek sektörde bu başarıyı elde eden tek sigorta şirketi olduk. Kısa süreli büyük çıkışlar tesadüfi olabilir fakat biz hiç yerimizde saymadık. İstikrarlı bir başarı grafiği çizdik çünkü temel hedefimiz her yılı bir önceki yılın da üzerinde kapatmaktı. Köklü kurum kültürümüz ve finansal gücümüzle ne iş ortaklarımızı ne de müşterilerimizi zor durumda bırakmadık. Bugün iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin de desteğiyle adım attığımız her alanda ulaştığımız sonuçlar bir bütünün fazlası olmayı başardığımızı gösteriyor.

‘TEK ÜRÜN ANLAYIŞINDAN UZAKLAŞMAK GEREK’

Orta ve uzun dönemde sektörde gerçekleştirmek istediğiniz, bunu biz yaparız dediğiniz bir projeniz var mı?

Sigorta sektörü, hizmet sunma anlamında uzun yıllar risklere ve fiyatlara odaklanan bir Pazar oldu. Bu durum, sigorta sektörünün büyümesinde ve müşteriler tarafından tercih edilme konusunda zorluklar yarattı. Gelişen ve değişen tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için “Herkes için tek bir ürün” yaklaşımından uzaklaşmak gerekiyor. Müşterilerimize doğru anda, doğru fiyatla ve doğru içerikle ulaşmalıyız. Bu bakış açısından hareketle 2020 yılında ilk adımlarını attığımız ve 2021 yılında meyvelerini almaya başladığımız kişiselleştirilmiş ürünlerle sektörümüze farklı bir soluk getirmek en büyük projemiz. Farklı kitleler için oluşturduğumuz özel ürünlerle müşterilerimizin önceliklerini ve ekonomik kaygılarını odağımıza alarak ilerliyoruz. Bu bakış açımızı sadece ürünlerimizle değil, dijital kanallarımızla da destekliyoruz. Örneğin, web sitemizdeki ‘Yaşam Evreleri’ bölümü tam da bu bakış açısından doğdu. Biz sigorta konusunda hiçbir fikri olmayan kişilere bile yardımcı olabilecek bir site kurmaya çalıştık. Müşteri kendisi için hangi ürünün daha doğru bir tercih olacağını bilmek zorunda değildir. Müşteriyi doğru yönlendirmek ve ihtiyacını tam olarak karşılamak biz sigortacıların görevidir. Tam da ihtiyaca uygun sigorta için tüketicileri Ray Sigorta’ya bekliyoruz.

İlginizi Çekebilir