Y jenerasyonu da acenteleri tercih ediyor
Sigorta tüketicisi satın alma konusunda son teknolojilere hızla adapte olurken, geleneksel bir kanal olan acentelerin sektörde ayakta kalıp kalamayacağı merak ediliyor. Bu konu üzerinde yapılan yeni araştırmalar, tüketiciler için acentelerin eşsiz bir konumda olduklarını gösteriyor. Günümüzün 19-35 yaş aralığındaki bireylerini kapsayan Y jenerasyonu 2030 yılına kadar, toplam yetişkin nüfusun üçte birini oluşturacak. Hatta 2042’ye kadar bu jenerasyonun tüm jenerasyonlar içinde en yüksek tüketici oranını barındıran jenerasyon olacağı düşünülüyor. Bu yüzden Y kuşağının ihtiyaç ve tercihleri önümüzdeki 27 yılda çok önemli bir rol oynayacak.
Dijital çağın içinde yetişen ve online teknolojileri hayatına tamamıyla adapte etmiş olan Y jenerasyonunun, genel olarak online satışları tercih ettiği gözleniyor. Ancak sigortaya gelince iş değişiyor. Acaba bu nesil sigortayı karşılıklı iletişimin olmadığı online ortamdan almak istiyor mu?
Safeco Insurance’ın yaptığı araştırmaya göre, Y jenerasyonunun %31’i sigorta şirketleri arasında seçim yapabilmeyi, bir uzmandan danışmanlık hizmeti almayı ve kolaylıkla anlaşılabilir sigorta seçeneklerini tercih ediyor. Şaşırtıcı bir biçimde Y kuşağından önceki nesil olan X jenerasyonunda ve daha yaşlı nesillerde bu oran daha düşük.
Direkt satışlarda sigorta şirketleri potansiyel müşterileri için ürünlerinde işlem kolaylığı sağlayabiliyor. Ancak müşterilerine verdikleri danışmanlık hizmetiyle bireylerin güvenebilecekleri bir kanal olarak sadece acenteler diğer kanalların arasında öne çıkıyor. Bu eşsiz özellik, dijitale tamamen adapte olmuş Y jenerasyonunu da cezbediyor.
SOSYAL MEDYA ACENTELER İÇİN DE ÖNEMLİ
Uluslararası araştırma şirketi e-Marketer’ın yayınladığı rapora göre, dünyadaki internet kullanıcıları 2016’da %6.2 artarak 3 milyara ulaşacak. 2018 yılındaysa dünya nüfusunun %48’inin internet kullanıcısı olacağı öngörülüyor. Bu yaygınlaşmayla beraber acenteler kendilerine yatırım yaparak Facebook, Twitter, Linkedin gibi sosyal medyalarda görünürlüğünü artırmalı. Çünkü sosyal medya kanallarında yapılan günlük paylaşımlar acentelerin tüketici gözünde öne çıkmasını sağlayacak.