Teknolojiye yatırım yapan sigorta şirketleri kazanıyor

Geçtiğimiz yıllarda sigortacılık iş süreçlerine, özellikle sigorta acentelerinin ürünlerini daha hızlı ve verimli olarak satmalarını sağlayan yeni teknolojiler entegre edildi. Ancak, bu basit bilgi destekleri, sadece bir destek olmaktan öteye geçip, kapsamlı ve kompleks sigorta ürünlerinin oluşturulmasını sağlayacak inovatif çözümlerin yolunu açabilir. Sigortacılar, internet kullanarak iletişim masraflarını azaltabileceklerini, iş süreçlerinde zaman kazanabileceklerinin ve paylarını artırabileceklerinin anladılar. Peki, sigorta şirketleri teknolojinin onlara sunduğu tüm fırsatları değerlendiriyolar mı?

ESNEK ÜRÜN VE HİZMETLER YARATILMALI
Çoğu bankanın uzun süreden beri çok hızlı ticari işlem gerçekleştirebilen ve farklı arkaplan bilgilerinin kullanarak doğru iş kararları verebilen bilgisayar programları kullandığı biliniyor. Bankalar, internet platformunu ve müşteriler hakkında sahip olduğu kendi verileri daha fazla kullanarak kurumlar ve bireyler hakkında risk analizi yapabiliyor ve bu sayede daha iyi kararlar veriyor. Aynı zamanda, banka kullanıcılarının büyük bir kısmı istedikleri yerde ve zamanda bankacılık işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirmelerini sağlayan mobil bankacılık sistemini kullanıyor. Gelişmiş ülkelerde çoğu bankacılık işlemi çevirimiçi ve mobil platformlardan gerçekleştiriliyor.
Sigorta şirketlerine gelince… Bilindiği üzere, sigorta şirketleri yeni ürünler yaratırken aritmetik modelleri kullanıyorlardı. Günümüzde de aritmetik modeller kullanılsa da bu modellere internetten alınan ve şirketlerin kendi depoladıkları bilgiler de ekleniyor ve bu sayede yeni ürünler yaratılırken, eski ürünler de ihtiyaçlara göre modifiye edilebiliyor. Gün geçtikçe sigortacılar hafta sonu kayak sigortası ya da sürüş şekillerine ve gidilen kilometreye göre değişen sigortalar gibi yeni modeller ortaya çıkarıyor. Yeni ve esnek ürünler, hizmetler ve dağıtım modelleri (mobil cihazlar gibi) yaratamayan şirketlerin, geleneksel operasyonların yüksek giderleri nedeniyle piyasada uzun süre barınamayacağı düşünülüyor.

SİGORTACILAR ‘BEĞEN’ TUŞLARINI NASIL KULLANABİLİR?
Sigorta şirketlerinin sayfaları sosyal ağlarda yüksek sayıda ‘beğen’iliyor ve içerikleri yaygın olarak paylaşılıyor. Ancak, şirketlerin çoğu bunları nasıl kâra çevireceklerini ya da dijitalizasyonun işlerine nasıl fayda sağlayacağını tam olarak anlamıyor.  Günümüzde, kullanıcılar hizmetlerin ve ürünlerin ihtiyaçlarına uygun olmasını bekliyor (kitle pazarlamacılığı). ‘Beğen’ tıkları şirketler için önemli bir bilgi kaynağı olsa da doğru iş kararları verebilmek için yeterli olmuyor. Dijital teknolojilerin, sigorta şirketlerinin iş süreçlerini geliştirdiğini kanıtlayan sayısız örnek bulunuyor. Sağlık sigortası şirketleri, dijital olanaklar sayesinde sigortalıların durumlarını gözlemleyerek müşterilerinin daha sağlık seviyelerini  ve daha aktif hayatlar yaşamasını destekliyor. Sigorta şirketleri hizmet satış şekillerini değiştiriyor ve daha verimli olan ve müşterilerin istedikleri hizmeti istedikleri zaman almalarına izin veren dijital kanallara yöneliyor. Bu kanallar aynı zamanda iş süreçlerinde verimi de ciddi ölçüde yükseltiyor. Dijital teknolojilere yatırım yapmakta geç kalan ya da bu konuda kaynak ayırmayan sigorta şirketleri ise yüksek işletim masrafları ile karşılaşıp piyasadan çekilmek zorunda kalıyor.
Sigorta pazarında öne geçmek sadece fiyat savaşlarıyla olmuyor. Şirketlerin, öncelikle mevcut müşterilerinin isteklerini analiz etmesi ve müşterilerin sigorta şirketlerinden asıl istediği hizmetleri bulması gerekiyor. Günümüzün teknolojileri bu analizleri yaparak tamamen yeni ürünler oluşturacak düzeyde ve bunu ilk kullanan sigorta şirketleri pazarda büyük avantaj elde edip kârlılıklarını artırırken, diğer şirketler de bu şirketleri taklit etmeye başlayacak. Yeni teknolojiler, genç sürücüler, birden fazla aracı olanlar, kırsal kesimdeki sürücüler, araçlarını nadir kullananlar için yeni ürünler oluşturulmasına yardımcı olabilir. Ancak ne olursa olsun, buradaki en önemli madde her zaman müşterilerle iletişim olacak. Bunun nedeni ise sigorta şirketlerinin müşterileri ile yıl içinde çok kısıtlı teması olması.
Teknolojinin gelişimiyle sektörler tamamen değişmeye başlıyor. Örnek olarak video ve müzik dağıtım kanalları neredeyse tamamen baştan yapılandırılmış durumda (iTunes, Amazon, YouTube, Netflix vb.).  Bu sektörlerde gördüğümüz gibi, hızlı bir şekilde değişime ayak uyduramayan kuruluşlar piyasadan sırayla çekiliyor.  Sigorta şirketleri ise teknolojinin getirdiği potansiyel fırsatların farkında ve bunu yeni ürünler geliştirmek, mevcut ürünleri yenilemek ve dağıtım kanallarını optimize etmek için kullanıyorlar. Ancak, kullanıcıların yeni iletişim dünyasındaki finansal hizmetlere açıklığı ve kullanıcıların iletişimi güçlü bankaları tercih nedenlerine bakıldığında, bankacılık sektörünün, müşteri hizmetlerinde sigortacıların çok daha ilerisinde olduğu ortaya çıkıyor. Yapılan işlem sayısı oranı olarak da banka müşterileri, sigorta müşterilerinden yukarıda yer alıyor. Sigortacılar, müşterileri ile yalnızca poliçe kesilirken/yenilenirken, genellikle yıl sonunda yapılan ödemeler sırasında ve kaza anlarında temas ediyor. Bankalarda ise durum oldukça farklı çünkü, banka müşterileri bir günde sigorta müşterilerinin bir yılda yaptığından daha fazla işlem yapabiliyor. Günümüzde teknolojiyi efektif kullanmayı öğrenen banka sektörünün müşteri ilişkileri konusunda sigorta sektörüne fark attığı ortada.
Sigorta şirketleri için asıl problem müşterilerle çok az noktada temas edilmesi ve bunun müşteriler ile şirketler arasındaki iletişimi zayıf kılması. Bu nedenle sigorta şirketlerinin müşterileri ile ilişki ve temaslarını bankalar seviyesinde artırmaları için müşterilerine sundukları alternatif hizmetler ile iş süreçlerinde kullanılabilecek veriler toplamaları ve sundukları hizmetlerini müşteri ihtiyaçlarına göre yapılandırmaya hızlı bir biçimde başlamaları gerekiyor.

TELEMETRİ UYGULAMASI SİGORTACILIĞA YENİ BİR BOYUT KATIYOR
Telemetri sürücülerin trafikteki sürüş alışkanlıklarına dinamik bir bakış açısı sağlıyor. En basit anlamıyla sürücünün katettiği kilometreleri kaydeden bu sistem, aynı zamanda, sürücülerin sürüş alışkanlıkları ve sürüş stilleri hakkında oldukça detaylı ve değerli bilgiyi ortaya çıkarabiliyor. Sigortacılar bugüne kadar, müşterilerinin sürüş şekilleri hakkında sadece bilgi kırıntılarına sahipken, yeni telemetri teknolojisi ile bu dönem tamamen kapanıyor. Bu sadece sürüş stilleri hakkında bilgi sağlamakla kalmıyor, sürücüler hakkında da sigorta şirketlerinin değerlendirmeler yapabilmesine olanak tanıyor. Sürücüler hakkında elde edilen bu bilgiler yeni ürünler ortaya çıkarılması için büyük önem teşkil ediyor.
Telemetri ve diğer yeni teknolojiler sigorta şirketlerinin giderlerini büyük ölçüde azaltabiliyor. Bu teknolojiler yeni müşteri kazanmayı ciddi oranda kolaylaştırıyor. Örnek olarak, potansiyel müşteriler, mobil uygulamalar yardımıyla sigorta şirketlerinin ürünlerinden kazanacakları faydaları, poliçeyi imzalamadan önce akıllı telefonlarından görebiliyor.
Telemetri sayesinde raporlanan hasar miktarları da ciddi ölçüde azaltılabiliyor. Telemetri kullanan pazarlarda görüldüğü gibi, bilgileri anında kaydeden ve sigorta şirketlerine yollayan bir cihazın araçta olması, tazminat taleplerini ciddi oranda azaltıyor.

YENİ KANALLAR, YENİ ÜRÜNLER
‘Sürdükçe öde’ gibi sigorta hizmetleri, araçların sürülüş biçimlerini ve ne kadar kullanıldıklarını dikkate alıyor. Sağlık sigortalarında ise şirketler, müşterilerinin sağlık durumlarını dijital yollardan takip edip, daha aktif hayatlar yaşamaları için müşterilerine destek oluyor. Dijital dağıtım kanalları bunun gibi hizmetlerin önünü açıyor.

Yorum yazın