Seyahat sigortaları istenilen seviyede değil

Seyahat poliçelerinin tatile çıkarken tur firmaları tarafından yapıldığını hatırlatan HDI Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Somer, bu poliçe satın alımının çok düşük maliyetli olduğunu söyledi. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi verilerine göre, seyahat sigortası yaptıran sigortalı sayısının 2012’de 804 bin, 2013’te 947 bin, 2014’te ise 1 milyon 277 bin olarak gerçekleştiğini belirten Tevfik Somer, seyahat sigortalarının artan bir trend yakaladığını kaydetti. Bireysel programlanan seyahatlerin sigortalama oranlarının oldukça düşük olduğunu vurgulayan Somer, “Bu sigorta kapsamının ve fayda/maliyet ekonomisinin çeşitli mecralarda çok iyi anlatılması ve seyahat sağlık poliçe satışında çok aktif rol alan turizm firmaları dışında otobüs firmaları, havayolu şirketleri ve denizyolu taşımacılığı yapan firmalar ile sigorta şirketlerinin işbirliği sayesinde poliçe üretilmesinde artış sağlanabilecektir. Bu sigortanın kapsamında kaza, yaralanma ve hastalık sonucu oluşan tedavi giderleri karşılandığı gibi bagaj kaybı, acil durumlarda aile bireyleri ile iletişim kurulması, gerekli ulaşım hizmetlerinin sağlanmasından hastanede kalacak refakatçi ücretinin karşılanmasına kadar geniş bir teminat çok cüzi ücretler ile satın alınabilmektedir” şeklinde konuştu.

Yurtiçi seyahat sigortasının bilinirliğinin, yurtdışı seyahat sağlık sigortasına göre çok daha düşük olduğunu belirten Somer, bu açıdan her yıl artış olmasına rağmen hedeflenen seviyeye ulaşılamadığını dile getirdi. “Günlük ve uzun süreli olarak organize edilen turlar için teminat sağlanabilmekte olup, yurtdışı seyahat sağlık sigortasına göre çok daha düşük prim ile satın alınması mümkündür” diyen Somer şu şekilde konuştu: “Her geçen gün önemi artan erken rezervasyon kampanyalarıyla tur satın alınmasını takiben yurtiçi seyahat sigortası ve seyahatin iptali teminatı büyük önem taşımaktadır. Yurtiçi tur organize eden turizm firmaları, özel şirketler vs. tüm kurumlar tarafından poliçe maliyetlerinin düşük olması sebebi ile ödemelerin kendilerinin üstlenmesi ve/veya tur ücreti içerisinde sağlanması müşteri memnuniyeti ve sigortalanabilirliğinin artmasını sağlayacaktır.

‘BİREYSEL ÜRÜNLERDE SEYAHAT SİGORTASI İLK SIRADA’
 Yurtdışı seyahat sigortasının ani ve kazaen oluşacak yaralanma ve hastalık nedeniyle oluşacak tedavi masraflarıyla birlikte acil durumlarda sigortalının yararlanabileceği birçok hizmete dünyanın her yerinden telefon ile ulaşması mümkün olmaktadır. Yaralanma ve hastalık nedeniyle tıbbi tedavi masrafları, Yaralanma ve hastalık nedeniyle sigortalının nakli, Taburcu olduktan sonra daimi ikametgaha nakil, Vefat eden sigortalının nakli, acil durumlarda ülkeye geri dönüş, bagaj kaybı, hasarı, gecikmesi gibi birçok hizmet sağlanmaktadır.”

HDI Sigorta’nın seyahat sigortalarının bireysel ürünler arasında ilk sırada olduğunu belirten Tevfik Somer, seyahat sigortaları için temel olarak iki ürünlerinin olduğunu dile getirdi. Buna paralel olarak birçok özel proje için çeşitlendirilen ürünleri olduğunu söyleyen Somer, ayrıca öğrenci ve şoförler için uzun süreli teminat sağlayan poliçelerinin olduğunu ifade etti. Somer sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Yurtdışı ve yurtiçi seyahat ürünlerimize sektörde karşılaşılmayan 7/24 geçerli sigortalının ATM’lerden yaptığı işlemlerde fiziksel soygun olaylarına maruz kalması, zorla para çektirme veya zorla kartlı alışveriş sonucu nakit kaybı ayrıca ATM işlemi sırasında uğranılan fiziksel saldırı sonucu kaybedilen kıymetli evrağın yerine koyma masrafları gibi değişik teminatlar içeren ürünler bulunmaktadır.”

Yorum yazın