Semantik analiz ve üretken yapay zekâ çözümleri sigortacılıkta fark yaratabilir

Semantik analiz ve üretken yapay zekâ çözümleri sigortacılıkta fark yaratabilir

Sigorta sektörünün üretken yapay zekâ çözümleri için muhteşem bir oyun alanı oluşturduğunu belirten Novus kurucu ortağı Vorga Can, “Veriye ve semantik analize dayalı üretken yapay zekâ çözümleri özellikle hasar süreçlerinde ciddi katkı sağlayabilir. Şirketin verisi ve bilgi birikimiyle eğitimli bir yapay zekâ modeli, tüm paydaşların soru sorabilecekleri AI tabanlı bir asistan gerçekten işleri değiştirebilir” dedi.

ChatGPT, Dall-E, Bard, Midjourney gibi uygulamaların popülerleşmesiyle birlikte üretken yapay zekâ ve büyük dil modelleri çok daha ilgi çekmeye başladı. Bu teknolojinin ve sunulan çözümlerin daha sofistike hale gelmesiyle, üretken yapay zekânın pek çok sektörde ciddi bir oyun alanı bulacağı kesin. Sigorta sektöründeki pek çok süreç için de bu aynen geçerli. Bu ayki konuğumuz, üretken yapay zekâ ve semantik analiz alanına odaklanan Novus şirketinin kurucu ortağı Vorga Can. Kuruluş hikâyeleri, odak alanları, sundukları çözümler ile birlikte, özellikle sigortacılık alanına yönelik tespitleri ve gelecek planları üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Vorga merhaba. Sohbetimize, Novus olarak yola çıkış hikâyenizi kısaca konuşarak başlayalım istersen.

Tabii. Aslında, e-posta bültenleriyle aboneler için haber derlediğimiz, reklam bazlı iş modeline dayanan bir medya şirketi olarak yola çıktık. Ekipte ciddi bir makine öğrenimi ve yapay zekâ bilgisi vardı. Süreç içinde bu bilgi birikimini içerik üretiminde nasıl kullanabileceğimize kafa yormaya başladık. Yapay zekâ ve içerik üretimi dikeyinin teknoloji sağlayıcısı pozisyonunda bulunmanın bizim için daha anlamlı olduğuna kanaat getirdik. Henüz GPT-3 tanıtılmamış, yapay zekâ ile içerik üretiminin esamesi okunmuyordu. Kurucu ortaklar olarak iş planımızda ciddi bir iterasyon sürecine girdik. Nihayetinde ürünümüzün eski versiyonu ile İtalya ve Türkiye’de yaptığımız satışlar ciddi bir POC oluşturdu. Bugün şirketlere kendi verileriyle yazılı içerik üretmelerine imkan sağlayan Novus Writer’ın atası olan ürünümüzü de bu dönemde geliştirdik. OpenAI’ın geliştirme partnerlerinden olmayı bu vizyona borçluyuz. Estonya’da SWG’den aldığımız yatırımlar, MIT Sandbox programı, Big Tech ile yaptığımız büyük bulut kredisi ve danışmanlık seviyesinde anlaşmalar bize ivme kazandırdı.

Yapay zekâ çok popüler ve oldukça geniş bir teknoloji. Siz daha çok hangi alanlara odaklanıyorsunuz?

Halihazırda odaklandığımız alanı “semantik analiz” olarak özetleyebilirim. Bizim işimiz veriyi konuşturmak. Bir üretken yapay zekâ aracı olan “Novus Writer” ürünümüz ve kurumlara yönelik sunduğumuz “Novus On-prem” çözümleri özünde bu işlevi üstleniyor. Rapor, e-posta, ürün tanımı, SEO blog yazıları ne dilerseniz bunu kendi sayısal ve sözel verilerinizle üretebildiğinizi düşünün. Bir şirketin hafızası o şirketin numerik ve sözel verileridir. Bu verileri anlamlandırıp konuşturmak ise bizim modellerimize ve teknik ekibimize düşüyor.

Özellikle sizi farklı kılan, rakiplerden ayıran özellikleriniz neler? Güçlü kaslarınız neler?

Bulut tabanlı çalışan Novus Writer, şirketlerin kendi verileriyle hızlıca eğitebilecekleri yazı şablonlarıyla içerik üretmelerini sağlıyor. Burada Custom-AI diye adlandırdığımız kendi modellerimizi eğitme ve kullanma becerisi bizi ayrıştıran temel unsurlardan biri. Hem işlevsellik bazında hem de çıktıların kalitesi noktasında birkaç adım önde olduğumuzu düşünüyorum. On-prem tarafta ise, Türkiye’nin büyük bankaları ve yine BIST 100 seviyesinde belli şirketlerle çalışmalar yürütüyoruz. Burası biraz daha use-case specific ilerliyor. Müşteriden anlık toplanan verilerin satış çalışanının verimliliğini artırmak için kullanılması, lead ve fırsat yaratma noktasından satış kapatma aşamasına kadar çalışan otonom yapay zekâ modellerimiz aklıma ilk gelen örnekler. AI Twin cephesinde ise şirketin hafızasının operasyon özelinde kişilerden bağımsız olarak konuşturulması yatıyor. Soru sorabileceğimiz AI-tabanlı bir uzman gibi hayal edebilirsiniz. Özünde, bizler bir probleme çözüm bulmaya çalışan üniversite arkadaşlarıyız. Hepimiz Koç Üniversitesi’nden mezunuz. Ekipte herkes bireysel olarak çok donanımlı ancak asıl başarımızı ekip olarak iyi arkadaşlar olmamıza, ortak bir kültürü devam ettirmemize borçluyuz.

Sigorta sektörüne yönelik bir ilgin ve bağın olduğunu biliyorum. Kısaca ondan da bahsedelim mi?

Tabii. Annem sigorta sektöründe çalışıyor şu anda. Onun sayesinde sektör hakkında oldukça bilgi edindim. Daha çok acente ve satış tarafından dinledim hep hikâyeleri. Türkiye’de pek kolay bir sektör değil maalesef. Gördüğüm kadarıyla bireylerin sektörel bilgisi çok zayıf. Hasar sonrası süreçler ise komedi skeçlerine konu olacak hikâyelere gebe. Finansal okuryazarlık benzeri, sektör için bir sigorta okuryazarlığı sürecini ülkecek başlatmalıyız. Şirketlerle görüşmeler gerçekleştirdikçe pek çok işin manuel yürüdüğü, veri güvenliği ve ağır regülasyonların mevcut olduğunu anlıyorum. Bizim çözümlerimiz için muhteşem bir oyun alanı. Optimizasyon problemlerini çözmek ve yapay zekâ bizim işimiz. Ancak sektörel bilgi birikimi hala en önemli husus. Sektör paydaşlarıyla çalışıp onlara destek olmak bizleri oldukça mutlu edecek.

Sigortacılık alanında, veriye ve semantik analize dayalı, özellikle üretken yapay zekâ çözümleri ne tür katkılar sağlayabilir?

Birçok alanda çalışabilir. Ancak en önemli katkıyı hasar ve sonrasındaki süreçlerde sağlayacağımızı düşünüyoruz. Burada önemli verimsizlikler saptadık. Çok fazla mailleşme ve insana dayalı iletişim ile yürüyen bir süreçten söz ediyoruz. Acenteler bile yer yer şirketle iletişime geçmekte zorlanıyor. Eğer ortada kesin bir bilgi ve daha önceden yaşanmış benzer süreçler varsa, şirketin bilgi birikimiyle eğitimli bir yapay zekâ modeli bu süreçleri daha optimize kılabilir. Acentelerin, şirket çalışanlarının soru sorabilecekleri AI tabanlı bir asistan gerçekten işleri değiştirebilir diye düşünüyorum. Buna eksperleri de eklediğimizde gerçek bir verimlilik sağlarız.

Sigorta alanına yönelik hedefleriniz neler? Yol haritasında neler var? Sektör paydaşlarına yönelik değer önerileriniz neler olabilir?

Söz ettiğim gibi sigorta sektörü ciddi anlamda regülasyonlara tabii yani veri ve otomasyon bağlamında öngörülebilir bir sektör. Bankacılık gibi sigortacılık da, bu bağlamda bize büyüyebileceğimiz bir alan açıyor. Biz Novus olarak tüm adımlarımızı Türkiye’nin en büyük yapay zekâ şirketi olmak için atıyoruz. Dolayısıyla Türkiye’de operasyonlarını gerçekleştiren büyük şirketlerimizin verisini konuşturmaya, verimliliklerini artırmaya talibiz. Sigorta noktasında ise ilk adım hasar sonrası süreç gibi gözüküyor.

Novus olarak geleceğe yönelik hedeflerinize de kısaca değinir misin?

Hedefimiz bulut tabanlı Writer ile KOBİ seviyesinde şirketlerin içerik süreçlerini optimize etmek. Ancak esas on-prem cephesinde oynadığımız oyun bizi Türkiye sınırlarının dışında da farklılaştırır. İlk amacımız Türkiye’nin en büyük 100 şirketinin on-prem AI sağlayıcı olmak. Ülkemizden alacağımız destekle önce Avrupa, nihayetinde de ABD pazarında büyümek istiyoruz. Ben şahsen önümüzdeki yıla kadar Türkiye pazarına odaklanmış durumdayım.

İlave etmek istediğin bir mesaj var mı?

Mesajım esasında bu söyleşiyi okuyan sigorta şirketlerinin üst kademe yöneticilerine. Teknik ekipleriyle birlikte bir toplantı yapıp çözümlerimizi aktarmak çok isteriz. “AI Corpus” oluşturmaya başlamamış bir şirketin gelecek yıllarda kolay kolay rekabet edebileceğini düşünmüyorum. Tüm sektörler için aşağı yukarı görüşüm bu yönde. Dolayısıyla sigorta sektörünün oyuncularıyla görüşmek ve işbirliği fırsatlarını konuşmayı biz Novus olarak çok arzu ederiz.