Sektör doğru risk analizine yöneldi

 Sektör doğru risk analizine yöneldi

Sektördeki büyüme performansının ekonomiyle ilgili olduğuna işaret eden Sağıroğlu, “Oto satışlarının bir önceki yıla göre yüzde12 civarında düşmesi, ev satışlarına bağlı olarak kredilerde yaşanan düşüş, sektördeki büyüme performansını doğal olarak etkilemiştir. Ancak buna karşılık sektörün verimliliğe odaklanması, doğru risk analizine yönelmesi, sektör için yapıcı gelişmeler olarak görülmelidir” dedi.
AIG Sigorta’nın 2014’te sektör ortalamasının üstünde büyüdüğünü ifade eden Sağıroğlu, “AIG Türkiye’de acente kanalında yüzde 12, bankasürans kanalında yüzde13-14 seviyesinde büyüme göstermiştir.  Buna bağlı olarak genel büyüme performansımız yüzde10 seviyesindedir.  AIG Türkiye’deki kârlılık stratejisine bağlı olarak belli segmentlerde küçülme yoluna gitmiştir.  Bilinçli olarak küçüldüğümüz bu segmentleri gözardı ettiğimizde, büyüme oranımızın yüzde 15’lere vardığını görüyoruz” dedi.

2014 YATIRIM YILI OLDU
2014 yılının AIG Sigorta için yatırım yılı olduğunu vurgulayan Sağıroğlu şunları söyledi: “AIG olarak Türkiye’nin büyüme potansiyelinin uzun ve orta vadede büyük olduğunu görüyoruz ve yatırımlarımızla da bu bakış açımızı gösteriyoruz. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye’deki hedefimiz, bugüne kadar olduğu gibi her kanalda büyümek.” Sağıroğlu, Genel Müdürlük binasını Maslak’a taşıdıklarını ifade ederek, “Burası çevre dostu bir bina, çalışma koşulları çok uygun.  İleri teknoloji kullanılması ve ofis mimarisinin uygun olması nedeniyle iş ortaklarımızı da bu binada ağırlama fırsatını yakalıyoruz ve son derece olumlu geri bildirimler alıyoruz” dedi.
Sağıroğlu sözlerine şöyle devam etti: “2014 yılı AIG Sigorta için yatırım yılı oldu.  Yeni kurulan veri merkezimiz, şirketimizin uzun dönemli bilgi işlem gereksinimlerini karşılayacak şekilde günümüz teknolojisinin son imkanları kullanılarak tasarlandı. Sistem platformlarına yapılan yatırımlarla yeni ürün ve dağıtım kanalları hizmete sunularak, süreç otomasyonuyla, operasyonel verimliliğin artırılması sağlandı.”
Sağıroğlu ayrıca, 2014 yılında KKTC’de geçerli sigortacılık lisansını alarak AIG Sigorta Kuzey Kıbrıs şubesinin açıldığını hatırlattı.
AIG Sigorta’nın hasar servislerindeki yüksek kalitenin 2014 yılında tescillendiğini anlatan Sağıroğlu, “Bureau Veritas danışmanlığı ile yürüttüğümüz kalite belgelendirme eğitim ve denetim sürecini başarıyla tamamlayarak, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi belgelerini aldık. 3 yıllık süre ile belgelenen Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’nin devamı, her yıl tekrarlanan denetimler ile sağlanmış olacak. Biz zaten kendimize güveniyorduk ama biraz daha kendimizi belgelendirmek istedik, belge alma sürecinde biz de kendimizi geliştirdik” diye konuştu.

2015 HEDEFİ %20 BÜYÜME
2015 yılı beklentilerini de değerlendiren Sağıroğlu, “Bu yıl sektör olarak çift haneli büyüme rakamlarına yeniden geçeriz diye umuyorum.  AIG Sigorta’nın bu yılki büyüme hedefi ise yüzde 20 dolaylarında olacaktır. Özellikle bireysel sigortalarda  yüzde 20’nin üzerinde büyüme bekliyoruz. Hem müşterilerle hem iş ortaklarımızla daha uzun vadeli ilişkiler kurmak istiyoruz. Tüm dağıtım kanallarında büyümek istiyoruz. Acenteler, brokerler, dijital ortam gibi her ortamda hedefimiz büyümek ve bunun için de ciddi yatırımlar yapıyoruz” dedi.

‘KASKOYA YÖNELDİK’
Sağıroğlu sözlerine şöyle devam etti: “Çalıştığımız acente sayısını yüzde10-12 büyütmek istiyoruz. Ama asıl hedefimiz çalıştığımız acentelerle daha verimli çalışarak portföylerinden daha çok pay almak. AIG Sigorta olarak büyümek istediğimiz için 2015 yılında kaskoya ağırlık verdik. Kaskoda sistem altyapı geliştirmesini tamamladıktan sonra rekabetçi ürünleri portföyümüze ekledik. Bu çalışmalarımızın sonuçlarını hızla alıyoruz, son üç aya baktığımızda geçen yıla göre yaklaşık 5 katı kasko üretimi gerçekleştirdiğimizi görüyoruz.”
Banka kanalında bu yılki büyüme hedeflerinin yüzde 25 olduğunu ifade eden Sağıroğlu büyüme hedeflerinin ticari sigortalarda yüzde10, bireysel sigortalarda yüzde 20 olduğunu ifade etti.

NİŞ ÜRÜNLER
AIG Sigorta’nın hem bireysel hem de ticari sigortalarda niş pazarlara da yakın olduğunu belirten Sağıroğlu, “Bu yıl çevre hukuki sorumluluk sigortasının üzerine düşeceğiz. Sektörde tehlikeli madde taşıma ve sorumluluk alanlarında sunulan ürünler var, ancak bunların kapsamını dikkatlice incelemek gerektiğini düşünüyoruz. Örnek verecek olursak, AIG çevre hukuki sorumluluk sigortası ürününün tedrici hasarları da kapsadığını belirtebiliriz” dedi.
Finansal sigortalar alanında AIG uzmanlığının altını çizen Sağıroğlu, Türk Ticaret Kanunu’ndaki değişiklik sonrasında ihtiyacın ve farkındalığın arttığı yönetici sorumluluk sigortası alanında pazardaki iddialarının devam ettiğini belirtti.  Sağıroğlu, sigorta sektöründeki niş alanlar ile ilgili şunları söyledi: “Sigorta sektörü, sunulan ürün ve hizmetler arasındaki farkın belirgin olmadığı, ‘commodity’ olarak da isimlendirebileceğimiz bir sektör algılamasından henüz kurtulabilmiş değil.  Sigorta şirketleri, müşterilerin, yani sigortalıların, ürünleri kolaylıkla anlayabilecekleri, ‘müşteri dilinin’ kullanıldığı, sunulan vaadin net bir şekilde aktarıldığı, her şeyden önemlisi, satın alınan sigorta ürününün ‘doğru kullanımı’ konusunda eğitildiği bir pazarlama ortamı yaratmakla, bir diğer deyişle, ezber bozmakla yükümlüdürler.”
Sektörde sadece ürünlerle değil, satış kanallarıyla da farklılaşma yoluna gidildiğini görüyoruz.  Son dönemde e-ticaret platformları ve perakende satış noktaları gibi farklı satış kanallarına yönelen sektörümüz, iletişim platformu olarak da televizyon, gazete, radyo gibi konvansiyonel kanallar dışında sosyal medya, dijital reklam kampanyaları, viral kampanyalar gibi yenilikçi iletişim platformunu başarı ile kullanmaktalar.  Bu gelişmeler sektör adına son derece olumlu gelişmeler.
Türkiye gibi sigorta konusunda gelişime çok açık ve genç bir nüfusa sahip ekonomilerde, sigorta konusunda bilgi ve bilinç düzeyi yükseldikçe niş ürün ve kanal pazarlaması çalışmalarının artarak devam edeceğini memnuniyetle öngörüyorum.”
AIG Sigorta’nın farklılaşan ürünler ile piyasada olmayı tercih ettiğini belirten Sağıroğlu şunları söyledi: “Hem tüketici sigortalarında hem de ticari sigortalarda farklı müşteri ihtiyaçlarına yönelik geliştirilmiş ürünlerimiz ile yer almaktayız.  Ticari sigortalarda siber risklere karşı geliştirdiğimiz CyberEdge, veri sızıntısı, kaybı ya da ihlalinin sadece olası finansal etkilerini değil, aynı zamanda geleneksel sigorta teminatı ile profesyonel danışmanlığı birleştirerek, kişisel ve kurumsal itibara ve bilgi işleme etkisini de azaltmaya yardımcı olacak bir içeriğe sahip bulunuyor. Farklılaştığımız bir diğer ürün de Fidye ve Şantaj Sigortaları.  Ülkemizde önemli başarılar kaydeden Türk firmaları giderek yurt dışında daha çok projelerde ve faaliyetlerde yer aldıkça bu ürüne olan ihtiyacın arttığını görüyoruz. Tüketici sigortalarında ise ‘tamamlayıcı sağlık sigortaları’ ile ‘uzatılmış garanti sigortaları’nın niş ürün pazarlaması için doğru örnekler olacağını söyleyebiliriz.  Sigortalılarımız, evlerindeki büyük beyaz eşyaları ve  televizyonlarını bozulma ve hasarlara karşı koruma altına alabiliyorlar.”

2015’TE SEKTÖRÜN GÜNDEMİ YOĞUN
2015’te sektörün gündeminin yoğun olacağını öngördüğünü belirten Süleyman Sağıroğlu şunları söyledi: “Bunlardan en önemlileri Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS), yedek parça ve özel servis sertifikasyonu  ki bu sayede kullanılan parçalar ve servisler belli sertifikasyona geçen yerler olacağı için, tazminat ödemeleri de daha kontrol edilebilir hale gelebilecek. Bu durum önemli düzeyde iyileştirici olacak. Bunlar dışında Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) üzerinde çalıştığı suistimal bürosu kurma fikri var ve AIG olarak bu fikri destekliyoruz. Sektörde destekten yoksun kalma tazminatlarında biz değişik bir model istiyoruz.”

 

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply