Sigortalılar, poliçelerinde yer alan yardım hizmetleri haklarından bihaber

 Sigortalılar, poliçelerinde yer alan yardım hizmetleri haklarından bihaber

Sigorta sektörünün gelişimi, şirketlerinin sigortalılara sunduğu asistans olarak adlandırılan yardım hizmetlerinin kalitesi ve bu hizmetlerin sigorta müşterileri tarafından iyi bilinerek kullanılmasından önemli ölçüde etkilenir. 2014 yılında 2 bin 849 sigortalının yer aldığı bir araştırma*, günümüzde bireylerin ihtiyaç anında yardım almak için ne kadar az çaba sarf ederlerse sigorta şirketlerinin kendilerinde o derece yüksek memnuniyet yarattığına vurgu yapıyor. Bu sonuç sigortalıların poliçe teminatlarını iyi incelemeleri ve yer alan yardım hizmetlerini iyi bilerek zor anlarında faydalanmalarının önemine işaret ederken diğer tarafta istatistikler kişilerin sahip oldukları haklardan bihaber olarak çoğu hizmetleri kullanmadıklarını gösteriyor.

Dünyada 300 milyondan fazla insana 7/24 hizmet sunan Europ Assistance Türkiye’nin, toplamda 78 bin 500 sigortalıya sunduğu yardım hizmetleri istatistikleri incelendiğinde kasko poliçelerinde yüzde 56’lık bir oranla araç çekici hizmeti ve yüzde 43.74’lük oranla yedek araç hizmetinin en çok talep gören hizmetler arasında yer aldığı görülüyor. Trafik sigortası poliçelerinde ise yüzde 92’lik bir oran ile yine araç çekici hizmeti en belirgin müşteri tercihi oluyor.

Europ Assistance Türkiye’nin verilerine göre ev-konut poliçelerinde yüzde 44’lük oranla çilingir hizmeti ön sırada yer alırken, yüzde 31’lik oranla cam hizmeti onu takip ediyor; tesisat hizmetleri ise yüzde 20’lik oran ile sigortalılar tarafından talep edilen en popüler yardım hizmetleri arasında bulunuyor. İstanbul ili özellikle ev- konut ve kasko poliçelerinde yardım hizmetlerinden en fazla yararlanan il olarak karşımıza çıkıyor. Sıralamada İstanbul’u Ankara, Antalya, İzmir ve Bursa illeri izliyor.

HASAR ANINDA YOL KENARINDA ONARIM, KONAKLAMA VE GEREKLİ İLAÇLARIN ULAŞTIRILMASI EN AZ BİLİNEN YARDIM HİZMETLERİ
Poliçe sahiplerine sunulan yardım hizmetleri arasında sigortalılar tarafından en az bilinen yardım hizmetleri; yol kenarında onarım, arıza durumunda araca yedek parça temini, yolda benzinin bitmesi halinde aracın en yakın akaryakıt istasyonuna çekilmesi, sağlık nedeni ile araç kullanılamaması durumunda profesyonel sürücünün sağlanması, ikametgah ili dışında araçta hasar oluşması durumunda otelde konaklama imkanı, ikametgah ili dışında seyahat esnasında acil kullanılması gereken ilaçların temini, kalorifer tesisat işleri ile fayans, boya, sıva ve kartonpiyer yardım işleri olarak sıralanıyor.

YARDIM HİZMETLERİ EN ÇOK KASKO VE İŞ YERİ POLİÇELERİNDE KULLANIYOR
Generali Sigorta’nın ağırlıklı olarak kasko ve iş yeri poliçelerinde yer alan yardım hizmetleri sigortalıların en çok kullandığı hizmetler arasında yer alıyor. Kasko poliçelerinde çekici ve yedek araç hizmetlerinde İstanbul ili, sahip olduğu nüfus ve her gün trafiğe çıkan 2 milyon 250 bin araç yoğunluğunun yarattığı sorunlar nedeni ile kendisini takip eden İzmir ve Ankara illerine göre açık ara lider konumunda bulunuyor. İstanbul ili yüzde 28, İzmir ili yüzde 9 ve Ankara ili yüzde 8 oran ile çekici hizmetlerinden faydalarınken yedek araç hizmetinden faydalanma oranlarının İstanbul’da yüzde 36, Ankara’da ve İzmir’de yüzde 9 olduğu görülüyor.

LASTİK DEĞİŞİM HİZMETİ, ZİNCİR TAKMA, YOL KENARINDA ONARIM VE HİZMLETLERİ KADINLARIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRIYOR
Generali Sigorta’nın sigortalılara sunduğu öne çıkan yardım hizmetleri arasında başta kadın sürücülerin hayatını kolaylaştıran zincir takma, yol kenarında onarım ve yolda patlayan lastiklerin 30 dakika içinde değiştirilmesi olmak üzere acil durum şartı olmadan sunulan tıbbi danışmanlık hattı, aracın vinç ile kurtarılması, mimari-ev ve ofis tasarım organizasyon hizmeti, ikametgah ili dışında araç hasarı durumunda konaklama imkanı yer alıyor.
Generali Sigorta’nın müştelerine sunduğu tüm bu yardım hizmetlerinin bir kısmı, ürünlerde ortak yardım hizmeti olarak sunulmakla birlikte her bir ürün özelinde, sigortalıların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde konumlandırılıyor.
Generali Sigorta Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric, müşterilerine sundukları yardım hizmetlerine yönelik yaptığı açıklamada “Sigortalılıarın kendilerini güvende hissetmesinin en etkili yollarından biri risklerini güvence altına almaktadır. Sigorta poliçerlerinin önemli bir parçası olan yardım hizmetleri de bu açıdan önemli bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Generali Sigorta olarak sigortalılarımızın hayatını koruma ve değer katma hedefimiz doğrultusunda, müşterilerimize hasar anında yoğun bir empati duygusu ile yaklaşma felsefemiz ile ilerliyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz yardım hizmetleri ile 7/24 ihtiyaç duydukları her yerde generali.com.tr, 0850 555 55 55 ve KOLAYLA mobil uygulamamız üzerinden tek tuşla Kişisel Sigorta Danışmanlarımız aracılığıyla etkin bir şekilde yanlarında olduğumuzu göstererek içinde bulundukları zor koşulları hafifletiyoruz” dedi.

*Deloitte müşterileri ne harekete geçirir? perakende sigortacılığında müşteri  davranışını anlamak başlıklı raporu

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply