
“Misyonumuz dijital dönüşümü ve inovasyonu hızlandırmak”
Misyonlarının, sektör yöneticilerini, insurtech liderlerini ve diğer dijital değişim paydaşlarını bir araya getirerek sigorta sektöründe dijital dönüşümü ve inovasyonu hızlandırmak olduğunu ifade eden DIA Kurucu Ortağı Roger Peverelli, ITC DIA Europe 2023’te sigorta yöneticilerinin fikir sahibi olması gereken tüm önemli konuları ele alacaklarını dile getirdi.
Dijital sigortacılık ve insurtech alanında global düzeyde iki önemli platform olan Digital Insurance Agenda (DIA) ve InsureTech Connect (ITC) bir süre önce güçlerini birleştirmişti. Bu yeni oluşumun düzenlediği ve oldukça zengin bir içerikle hazırlanan bu yılki “ITC DIA Europe 2023” buluşması 27-29 Haziran tarihlerinde Barselona’da gerçekleşecek. Adeta bir insurtech festivali havasında geçecek bu etkinlikte, 50’den fazla ülkeden 2 bin civarında katılımcı olacak. 100’den fazla konuşmacı ve özel olarak seçilen 50 insurtech girişimi sahnede dinleme fırsatı, bu alana odaklanan sektör uzmanları, şirket yöneticileri ile tanışma, onlarla sohbet etme imkânı ve çok daha fazlası katılımcıları bekliyor. Hem etkinlikle ilgili planları hem de platform bünyesindeki son gelişmeleri konuşmak üzere, DIA Kurucu Ortağı Roger Peverelli ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
Roger merhaba. İstersen öncelikle DIA platformunu okuyucularımıza kısaca tanıtarak başlayalım.
“Digital Insurance Agenda” (DIA), Reggy de Feniks ve benim tarafımdan 2016 yılında kuruldu. Misyonumuz, sektör yöneticilerini, insurtech liderlerini ve diğer dijital değişim paydaşlarını bir araya getirerek, sigorta sektöründe dijital dönüşümü ve inovasyonu hızlandırmaktır. Bu amaçla, sigortacılığın geleceğine ilişkin en önemli bilgi kaynağı olarak hizmet veren çok sayıda platform oluşturduk. İsviçre Sankt Gallen Üniversitesi ile geliştirdiğimiz çevrimiçi yönetici eğitim kursu, aylık webinar serisi ile Haziran sonunda Barselona’da ve Kasım sonunda Münih’te düzenlediğimiz öncü etkinlikler diğer önemli aktivitelerimiz.
ITC ile gerçekleştirdiğiniz iş birliği ve stratejik ortaklık önemli bir adım. Bu iş birliği DIA’ya ne gibi katkılar sağladı?
DIA için bir sonraki adımı atmak adına, Las Vegas ve Singapur’daki benzer etkinlikleriyle tanınan InsureTech Connect (ITC) ile güçlerimizi birleştirmeye karar verdik. Bu ortaklık sayesinde müşterilerimize yeni katma değerli hizmetler sunabiliyor ve onlar için küresel sigorta ve insurtech topluluğuna daha iyi erişim olanağı sağlayabiliyoruz. Önümüzdeki etkinliğimiz, ITC DIA Europe, 28 ve 29 Haziran tarihlerinde Barselona’da gerçekleşecek. Bu etkinlikte, sadece imzamız olan ‘göster ve anlat’ hızlı demo formatımız ve sunumlar değil, aynı zamanda röportajlar ve talk showlar da yer alacak. Konuşmacı kadromuzda Avrupa, Asya ve ABD’den fikir liderleri yer alıyor. Elbette tüm bunlar DIA’nın ünlü olduğu keyifli festival havasında gerçekleşecek. Kelimenin tam anlamıyla her iki dünyanın da en iyisini yarattık.
Katılımcılar Barselona’daki ITC DIA Europe etkinliğinden neler beklemeli? Neden katılmalılar?
Sigortacılıkta dijital dönüşüm ve inovasyonun geldiği son noktayı öğrenmek istiyorsanız gitmeniz gereken yer burası. Gelecek yıl için planlarınızı gözden geçirmek ve geliştirmek, sadece 2 gün içinde özenle seçilmiş 50’den fazla teknoloji çözüm sağlayıcısıyla tanışmak, ne kadar verimli olabileceğinizi görmek, bugünün zorluklarının ötesinde düşünebilmek için ilham almak istiyorsanız bu etkinlik tam size göre. Ayrıca, ITC DIA Europe’da eski dostlarla buluşmak ve yeni dostlar edinmek, ekibinizle birlikte katılarak aranızdaki bağı güçlendirmek, iş ile eğlenceyi birleştirmek ve elbette Barselona harika bir şehir olduğu için bize katılmalısınız.
Sizce dijital sigorta ve insurtech ile ilgili ana temalar ve trendler nelerdir? Etkinlik sırasında bu konuları ele almayı planlıyor musunuz?
Sigorta sektörünün tarihinde çok önemli bir dönüm noktasındayız. Yeni veri kaynakları ve yapay zekâ gibi yeni gelişmiş teknolojilerle artık Veri Çağı’na giriyoruz. Yeni teknoloji çözümleri, yalnızca operasyonel mükemmelliği ve müşteri bağlılığını artırmaya yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda sağlık hizmetleri, finansal refah, mobilite ve tüketicilerle işletmelerin karşılaştığı diğer zorlukları da iyileştiriyor. Konferansımızda ele alınacak konular geniş bir yelpazede ön plana çıkıyor. Örneğin; ‘dijital dönüşüm hızı’, ‘veri kültürü nasıl aşılanır’, ‘ileri seviye müşteri deneyimi’ gibi can alıcı konular; ‘yaşlanma ve uzun ömürlülük’, ‘akıllı şehirler ve mobilitenin geleceği’ ve ‘iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik’ gibi daha geniş bir perspektife sahip konular ve siber riskler, üretken yapay zekâ, metaverse ve dijital varlıklar gibi sıcak konular. Kısaca sigorta yöneticilerinin fikir sahibi olması gereken tüm önemli konuları ele alacağız. Allianz, Munich Re, AXA gibi devlerin yöneticileri ile birlikte, Philips, Roche, booking.com ve JP Morgan gibi yakın sektörlerden şirketler de katılacak. Hatta WIRED’ın baş editörü bile sahnede bizimle olacak.
Peki, dijital sigorta sahnesinde başarılı olmak için sektör oyuncularına ve insurtech girişimlere tavsiyelerin neler olurdu? DIA onlara nasıl yardımcı olabilir?
Dijital stratejilerini hızlandırmak için en yenilikçi teknolojilerden yararlanan sigorta şirketleri, rakiplerinden daha iyi performans gösterecekler. Küçük pilot uygulamalar ve deneme dönemi sona erdi. Daha büyük düşünmemiz gerekiyor. Insurtech girişimler, şirketlerin üretim veya kârlılıklarını büyük ölçüde etkileyen ana problemlere odaklanmalı. Bu sayede, müşteri havuzu olarak daha geniş bir pazara hitap edebilirler. Hala çok niş problemlere odaklanan insurtech girişimleri ve gerçekten hayata geçirme niyetinin olmadığı alanlarda pilot denemeler yapan sigorta şirketlerini sıklıkla görüyoruz. Tüm oyuncuları bir araya getirerek, denenmiş ve test edilmiş çözümleri sergileyerek ve hızlandırılmış dijital dönüşümle ilgili öğrenilenleri paylaşarak bu açığın kapatılmasına katkıda bulunmayı umuyoruz. DIA ile kimler iş birliği yapmalı ve ortak olmalı? Neden? Teknoloji liderleri, sigortacılar, diğer değişim temsilcileri yani şirketini veya bütün olarak sigorta sektörünü ileri taşımak isteyen herkes. Birçok teknoloji firması, popüler haber bültenimizden, web sitemizden veya video kanallarımızdan yararlanmak üzere bizimle çalışıyor. Ya da potansiyel müşterilere erişmek ve yeni iş geliştirmek için ağımızdan yararlanıyorlar. Ortaklarımız arasında sadece McKinsey & Company ve Generali gibi büyük markalar değil, 2016 yılından beri iş ortağımız olan, Hırvatistan merkezli mobil teknolojisi firması Amodo gibi girişimler de bulunuyor.
Türk sigorta topluluğuna iletmemizi istediğiniz başka mesajınız var mı?
Önceki etkinliklerimizde olduğu gibi bu yaz da Barselona’da Türk sigorta topluluğundan birçok kişiyle buluşmayı umuyoruz! Etkinliğimizin Türk sigorta sektörünün dijital dönüşümünü devam ettirmek için yeni fikirleri ateşleyeceğini umuyoruz. Hatta belki de Türk ve diğer Avrupalı/küresel şirketler arasında iş birlikleri ve ortaklıklar bile kurulabilir.