Liberty Sigorta’da dijital dönüşüm rüzgârı
Liberty Sigorta iş süreçlerini hızlandırmak ve acentelerinin işlerini daha da kolaylaştırmak amacıyla çıktığı dijital dönüşüm yolculuğuna hızla devam ediyor. Şirket içinde çalışanlarına uzaktan çalışma olanağı sağlayan altyapıyı kuran ve risk mühendisliği süreçlerini yenileyen Liberty Sigorta, acentelerin taleplerini karşılamak için acente portalını yeniledi ve teklif sistemini hızlandıracak adımları attı. Dijital dönüşüm yolculuklarını aktaran ve gelecek vizyonlarını açıklayan Liberty Sigorta Bilgi Teknolojileri Direktörü Deniz Koral, konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:
İŞ SÜREÇLERİMİZİ BAŞTAN TASARLIYORUZ
“Geçtiğimiz yıl Liberty Sigorta için dijital dönüşüm yolculuğunda önemli adımların atıldığı bir yıl oldu. Dijital dönüşümün, yeniliklere ayak uydurmaktan ziyade, iş modellerini ve süreçlerini bu yenilikleri baz alarak baştan tasarlamak olduğunu, bunun da çok sayıda deneme yapmaktan geçtiğini belirtmek gerekiyor. Dijital dönüşüm ile temelde hedefimiz daha iyi bir müşteri deneyimi sağlamak. Bunu yapmak için gerekli olan ise iç süreçlerimizin gözden geçirilmesi ve bu sayede verimliliğin artırılması.
Öncelikle şirket içinde siber güvenlik önlemlerimize sadık kalarak daha mobil çalışabilmenin adımlarını attık. Bu kapsamda ofisten bağımsız çalışabilmenin önünü açmak için herkesin modern bir laptop sahibi olmasını sağladık. Çalışanların uzaktan erişimlerini sağladık. En önemlisi ekipler arası iletişimi kurmak için Skype for Bussiness/Lync uygulamasını kullanmaya başladık. Bu uygulama aslında dünyadaki tüm operasyonlarında her anlamda tek ekip gibi çalışmayı hedefleyen Liberty Mutual’in bir standardı olduğundan tüm zamanlarda herhangi bir Liberty Mutual çalışanı ile irtibat kurup sesli/görüntülü toplantılar yapabiliyoruz. Satış ekipleri ile yapılan birçok toplantı artık İstanbul’a gelmeden yapılabiliyor.
HIZLI VE ETKİN HİZMET İÇİN ‘SÜREKLİ GELİŞİM’
Müşterilerimize ve acentelerimize daha hızlı ve etkin hizmet verebilmek için sürekli gelişimi benimsemiş durumdayız. Bu yolla geçtiğimiz yıl hasar süreçlerimizde önemli yol katettik. Ayrıca, yeni bir süreç ve kural platformu kurup Risk Mühendisliği süreçlerimizi baştan düzenledik. Mobil çalışmayı da destekleyen bu yeni sürecimizde risk mühendislerimiz sahadayken süreçlerimizi kullanabiliyorlar. Ayrıca bu uygulama ile takip ve koordinasyon konusunda iyileştirmeler sağlarken, kural bazlı skorlama yapısı ile daha standart değerlendirmeler yapabiliyoruz.
ACENTELERE DİJİTAL ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ
Acenteler en önemli satış kanalımız olmaya devam ediyor. Birçok acentemizin de bizim gibi dijital dönüşüm yolculuğuna çıktığını gözlemliyoruz. Bu acentelerimizin taleplerine cevap verebilmek için, temelinde hız ve sadeliği esas alan bir yapı kurmak için yola çıktık. Birden çok sigorta şirketi ile çalışıp kendi sistemlerini kullanan acenteler öncelikli hedefimizdi. Yeri gelmişken, dijital dönüşüm, proje süreçlerimizde de değişimler yarattı. Hayatımıza “A3 problem çözme tekniği”, “Minimum Viable Product”, “çevik proje yönetimi” gibi kavramları getirdi. Projelerimizde etkin bir şekilde kullandığımız bu yöntem ile verimli ve etkin çalışıyoruz. Projemiz temelde üç ürünümüzü dönüştürmeyi hedef aldı. Bu dönüşümün sonunda kapsamdaki ürünlerimiz için acentelerimizin sistemlerine direkt teklif verebilmenin önünü açarken, kendi acente portalımızda Seyahat Sağlık ve Kasko ürünlerimiz için bu servisleri kullanarak modern ara yüzler tasarladık. Acentelerimizin hızlıca fiyat görme ihtiyacını önde tutarak mümkün olduğunca hızlı giriş yapılabilen ve hızlı cevap veren bir tasarım ile sektörün en hızlı kasko teklifi veren uygulamasını hayata geçirmiş olduk. Yeni uygulamamız ile acentelerimiz 8-10 saniye gibi kısa bir sürede kasko teklifi alabiliyorlar.
Dijital dönüşüm ve sürekli gelişim önümüzdeki dönemde de iş yapış şeklimizi olumlu yönde değiştirmeye devam edecek.
Facebook’ta ise birçok kapalı grup ve hayran sayfasında sigorta sektörüne dair paylaşımlar yapılıyordu fakat acentelerin bir arada olduğu kapsayıcı bir iletişim bulunmuyordu. Acentelerin dijitalize olma isteklerini fark ettik. Marka olarak acentelerimizle kalıcı iletişim kuracak sosyal bir platform hazırlamak istedik. Bu amaçla Liberty Acente Dünyası Facebook Grubu’nu kurduk. Bu grupta 2.500’den fazla acenteyi buluşturduk. Kitle büyüklüğü açısından 2016 yıl sonu hedefimize ulaşmış olduk. İletişimimiz boyunca hem acente sayfasında ürettiğimiz içeriklerin hem de acentelerimizin ürettikleri içeriklerin toplamı 3.2 milyon kişiye ulaştı. Her geçen gün
bu aileyi hedefli olarak büyütmeye devam ediyoruz.”
KASKODA ‘HIZLI TEKLİF
Acentelerinin işini kolaylaştırmayı hedefleyen Liberty Sigorta, Kasko ürününü de hızlı teklif ekranına ekliyor. Ekrandan sadece kimlik ve plaka bilgisi ile çok kısa sürede teklif alınabiliyor.