“Geleneksel kanallar da dijitalleşmenin parçası olacak”

 “Geleneksel kanallar da dijitalleşmenin parçası olacak”

COVID-19 pandemisinin birçok sigorta şirketinin yönetim kurullarında alarm etkisi yarattığını ifade eden Digital Insurance Agenda (DIA) platformunun kurucu ortağı Roger Peverelli, brokerler ve acentelerin de kaçınılmaz olarak başlayan dönüşümün parçası olacağını söyledi. Peverelli, “Açıkçası yapay zekayı ve insan zekasını bir araya getirmek gibi müthiş bir fırsatımız var” dedi.

Bu ayki konuğumuz Digital Insurance Agenda (DIA) platformunun kurucu ortağı Roger Peverelli. Global insurtech ekosisteminde önemli bir yere sahip olan DIA etkinlikleri, pandemi sonrası tekrar fiziksel olarak düzenlenecek. Medya partneri olduğumuz DIA Amsterdam, bu yıl 29- 30 Haziran tarihlerinde düzenlenecek. Roger Peverelli ile bu süreçteki deneyimleri, pandemi sonrasında öne çıkacak trendleri ve DIA Amsterdam etkinliği üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Merhaba Roger. Pandemi dönemi DIA için nasıl geçti? Bu dönemden bize biraz bahseder misiniz?

Bizim için elbette en büyük etkisi yüz yüze etkinliklerin ne yazık ki mümkün olmamasıydı. Ancak yine de, mevcut online platformlarımızla bu dönemde sigortacılık dünyasına katma değer sunmaya devam edebildiğimiz için şanslıydık. Yazılı içeriklerin olduğu platformumuz zaten bilgiye ulaşmak açısından ana kaynağımız. Bu dönem süresince Netflix gibi bir video kanalı da yarattık; DIA TV. Bu platformda 500’den fazla video var. Bütün gece yerinizden kalkmadan insurtech ile ilgili videolar izleyebilirsiniz. Bu arada sigorta şirketleri ve insurtech ekosistemini bir araya getirdiğimiz sanal yuvarlak masa toplantılarımız da çok başarılı oldu. Her ne kadar birbirimizi yeniden yüz yüze görmek için can atıyor olsak da, bu bahsettiğim online platformlar bundan sonra hep kullanılmaya devam edecek.

DIA olarak sigorta endüstrisi ile oldukça yakın bir ilişkiniz var ve sektördeki dijitalleşme çalışmalarını yakından takip ediyorsunuz. Sizce COVID sonrası bizi bekleyen trendler ve temel degişiklikler neler olacak ?

Öncelikle en önemli konudan bahsedeyim. COVID birçok sigortacının yönetim kurulunda alarm etkisi yarattı. Artık bazı şeyleri ertelemek gibi bir lüksümüzün olmadığını anladık. Dijitalleşme sürecinin ne kadar önemli ve gerekli olduğu konusunda herkes hemfikir, üstelik bunun için ciddi bir çaba da sarf etmeye başladı.

Geleneksel kanallar olan brokerler ve acenteler de bu dijitalleşmenin bir parçası olacak. Açıkçası yapay zekayı ve insan zekasını bir araya getirmek gibi müthiş bir fırsatımız var. Bu iki dünyanın en iyi özelliklerini bir araya getirince kesinlikle daha yüksek bir üretim ve verimlilik ortaya çıkacak. Daha net tavsiyeler ile müşterilere daha iyi bir hizmet verilirken, daha yüksek verimlilikle daha başarılı finansal sonuçlar elde edilebilecek.

DIA Top 250 insurtech listesini açıkladınız. Türkiye’den sadece bir tane insurtech şirketi bu listede yer aldı, Lumnion. Elbette Türkiye’den daha fazla ismi bu listede görmek isteriz. Türk insurtechleri için bir mesajınız veya tavsiyeniz olacak mı?

O kadar haklısın ki! Türk girişimcilerin uluslararası görünürlük açısından yapması gereken daha çok şey var. İlk tavsiyem bu konuda çaba göstermek olacaktır. Neden DIA kurucu ortağı Reggy de Feniks’e ulaşıp DIA Amsterdam sıralamasında yer almak için başvurmuyorlar? Eğer seçilirseniz bu markanızı hem daha iyi bir noktaya taşıyacak hem de size daha çok iş fırsatı getirecektir. 20 bin’den fazla okuyucuya ulaşan haber bültenimizde de seçtiğimiz bu insurtech’lere daha çok yer veriyoruz. Üstelik DIA TV’de sunumunuzun yüksek kaliteli versiyonunu yayınlıyoruz. Bu arada Reggy’nin email adresini de paylaşayım sizlerle;

reggy@digitalinsuranceagenda.com.

Bu yıl DIA Amsterdam 29-30 Haziran tarihlerinde yeni bir mekanda ve fiziki katılımla olacak.

DIA Amsterdam’da katılımcıları neler bekliyor olacak?

Herkesin tekrar birbirini fiziksel olarak göreceği için çok mutlu olduğunu duyuyoruz. Dünyanın farklı yerlerinden eski arkadaşlarınızı yeniden görmek ve yepyeni arkadaşlıklar kurmak için inanılmaz bir fırsat olacak. Amsterdam’ın biraz dışında inanılmaz bir mekan ayarladık. Tam kanalın yanında eski bir sanayi kompleksi. Sizi konferansa götürecek 20 dakikalık bir bot turunu hayal edin.

Yaklaşık 100 tane konuşmacımız olacak. Sadece insurtech girişimler orada olmayacak, birçok şirketin yönetim kurulu üyesi de olacak. Chubb’dan Sean Ringsted, Generali’den Isabelle Conner ve Allianz’dan Sirma Boshnakova gibi.

Ve tabii ki bitmedi… Müthiş kahvenin ve leziz yemeklerin yanı sıra meşhur DIA Kapanış Partisi ve en önemlisi birçok ama birçok keyifli sohbet.

Bu yılki organizasyonun ana teması ne olacak?

Birçok temamız olacak ancak genel anlamda insurtech sayesinde yaşanacak olan dijital dönüşümü ele alacağız diyebiliriz. Giderek artan sağlık alanına ilgiyi, daha sürdürülebilir bir gelecek için teknolojinin faydalarını ve şu anda Ukrayna’da yaşanmakta olan olaylarla da tetiklenen sibere artan ihtiyacı konuşacağız.

Son olarak, eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Aklıma gelen ilave bir şey yok. Sadece Amsterdam’da bize katılın demek istiyorum. İleride unutamayacağınız bir seyahat olacak. Ve birkaç iş arkadaşınızla beraber gelme fikrini de düşünün. Çünkü iş arkadaşlarınızla beraber yapacağınız bu seyahat kesinlikle ofise geri döndüğünüzde işleri hızlandırma konusunda size yardımcı olacaktır. Kayıt olurken özel kodu girmeyi unutmayın. Bu kod ile Sigortacı Gazetesi okurlarına 200 Euro’luk bir indirim uygulanacak.

Bu arada, bu yılki DIA Amsterdam etkinliğine katılmayı düşünüyorsanız, 200 EUR indirim kodumuzu kullanmayı unutmayın. “DIA200SIG “

İlginizi Çekebilir