“Dijital dönüşüm yolculuğu hem kalp hem de zihinlere hitap etmeli”

“Dijital dönüşüm yolculuğu hem kalp hem de zihinlere hitap etmeli”

Dijital dönüşüm yolculuğunda ekiplere rehberlik edecek, “hem kalp hem de zihin” boyutuna hitap eden öğrenim ve gelişim programları olmadığını fark ettiklerini belirten Hugh Terry, “TDI Academy bu ihtiyacı karşılamak üzere dünyanın dört bir yanından sigortacılığa özgü içgörüler ve vaka çalışmaları ile zenginleşen “önce dijital” yaklaşımıyla sıfırdan tasarlandı” dedi.

Sektörün dijital yolculuğu henüz istenen meyveleri verememiş ve zorluklarla ilerliyor olsa da sigortacılığın geleceğe uyumlanması adına çok kritik ve önemli bir rol oynayacağı net. Bu alanda zaman, enerji ve para anlamında global ölçekte çok ciddi bir yatırım yapılıyor. Sigortacılığın dijital dönüşüm yolculuğuna destek sağlamak adına oluşturulan global platformlar arasında The Digital Insurer (TDI) çok önemli bir yere sahip. Bilgi, içerik sağlama, eğitim programları, etkinlikler, ödüller gibi çok boyutlu bir hizmet yelpazesine sahip TDI platformu, global ölçekte faaliyet gösteriyor. TDI kurucusu Hugh Terry ile kuruluş hikâyeleri ve sundukları hizmetlerle birlikte, bu alana odaklanan sektör paydaşlarına yönelik çok değerli içgörüler ve tavsiyeler içeren keyifli bir söyleşi yaptık.


Merhaba Hugh… Öncelikle okuyucularımız için kısaca kendini tanıtabilir misin?
Tüm kariyerim boyunca sigorta sektörünün içinde ya da yanında yer aldım. Mesleğim gereği bir aktüerim ancak doğam gereği dijital sigorta savunucusuyum. Sigorta operasyonları yönettim, sektöre danışmanlık yaptım ve son 20 yılı aşkın süredir sigortacılıkla ilgili 3 dijital start-up’ın liderliğini yaptım. Aslen İngiliz’im ancak son 25 yıldır Singapur’da yaşıyorum.


TDI dijital sigorta ekosistemi için çok değerli bir girişim ve faaliyetlerinizi büyük bir ilgiyle takip ediyorum. TDI neden ve nasıl yola çıktı? Vizyonunuz nedir?
TDI, 2012 yılında teknolojinin sigorta sektörü üzerindeki etkisine ilişkin düşünceleri paylaşma arzusuyla mütevazı bir blog olarak başladı. Yıllar geçtikçe sigorta dünyasında bilgi ve içgörü sağlayan küresel bir platforma dönüştük. Bireylerin tüm platforma erişmesine olanak tanıyan ücretsiz bir üyeliğimiz var ve şu anda 50 binden fazla kişi kayıtlı. Amacımız, sigorta sektöründeki bireylerin ve şirketlerin dijital dünyayı keşfetmelerine, öğrenmelerine ve sigorta profesyonellerinin, müşterilerinin, sektör paydaşlarının ve bir bütün olarak toplumun yararına sunmalarına yardımcı olmaktır.


Dijital sigorta ve insurtech alanındaki “fikir liderlerinden” birisin. Genel olarak küresel sigorta sektörünün dijitalleşme yolculuğunu nasıl görüyorsun? Önümüzdeki en önemli engeller neler?
Bir “kanaat önderi” olarak etiketlenmekten biraz çekiniyorum. TDI kapsayıcı bir marka ve çok çeşitli sigorta profesyonelinin katılmasına ve görüşlerini paylaşmasına olanak tanıyan bir ekosistem olmaya çalışıyor. Çünkü hepimiz birbirimizden öğrenebiliriz. Bu bağlamda ve bu uyarıyla birlikte, temel zorluklar açısından gözlemlerimiz genel olarak şu 5 alanda toplanıyor:

  1. Uzun süreçli dönüşüm yolculuklarına yönetim kurulu düzeyinde katılımın sağlanamaması,
  2. İnsanların yeni dijital beceriler kazanmasına yardımcı olmak ve aynı zamanda köklü ve uzun süreli bir dijital kültür yaratmak için yatırımların yetersiz olması,
  3. Mevcut hiyerarşilere meydan okuduğu için yeni çalışma yöntemlerini benimsemede yavaşlık,
  4. “Bir zihniyet olarak çevikliği” sevmekle birlikte, işleri daha hızlı halletmek için hızı ve momentumu ayarlayamamak,
  5. .Sistem mimarisine yönelik taktiksel bir yaklaşım gösterilmesi nedeniyle mevcut yapıları ve mirası “yönetmek”, veri erişilebilirliğini ve sistemler arası çalışabilirliği rutin hale getirme yolunda gelişme sağlanamaması.

Henüz hiçbir sigortacı dijital dönüşümün üstesinden gelemedi. Öte yandan, birçok öncü şirket sektörün geleceği için umut verici gelişmeler sağlayan girişimler içinde.

“TDI Akademi”nin ana odak noktalarınızdan biri olduğunu biliyorum. Bize TDI Akademi hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz?
Logomuzdaki “DNA “dan da görebileceğiniz gibi, dijital dönüşüm yolculuğunda insanların çok önemli olduğunu çok erken fark ettik. 2019 yılında, sigorta yönetim ekipleri için tasarlanmış, liderlerin ve geleceğin liderlerinin bu dijital çağdan yararlanmalarına yardımcı olacak “hem kalp hem de zihin” ile ilgili öğrenme ve gelişim programları olmadığını, önemli bir boşluk olduğunu fark ettik. TDI Academy bu ihtiyacı karşılamak üzere tasarlandı. Dünyanın dört bir yanından sigortacılığa özgü içgörüler ve sigortacılık vaka çalışmaları ile sektör uzmanları tarafından sunulan modern, karma ve “önce dijital” bir dizi programı sıfırdan tasarladık. Programlarımıza bireysel veya tek bir şirket içindeki kapalı gruplar halinde katılmak mümkün.


Yakın zamanda TDI Akademi bünyesinde “GenAI Explorer Programı”nı başlattınız. Bu yeni programın kapsamı ve değer önerisi nedir?
Ana amaç, bireylerin kişisel etkinliklerini artırmak için sigorta bağlamında Üretken Yapay Zekâ’yı kullanmalarına yardımcı olmak. Bunun için kurumsal kullanım örneklerini ve vaka çalışmalarını keşfetmek adına benzersiz bir program tasarladık. GenAI Explorer Programı, bir şirketin 50’ye kadar personelinin tek seferde alabileceği kolektif bir öğrenme deneyimi olarak tasarlandı. 3 canlı etkinlik, 6 saatlik isteğe bağlı dersler, öğrenmeyi birbirleriyle paylaşmak için özel bir topluluk, bir vaka çalışması ve sigorta içerik kitaplığının yanı sıra 2 bireysel ödevi kapsayan 15 saatlik bir programdır. Bu programda Microsoft ile iş ortağı olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Gerçekten benzersiz bir program oluşturduğumuza inanıyoruz.


TDI bünyesindeki bir diğer önemli faaliyet ise “Dünya Dijital Sigorta Ödülleri”. Bu ödülleri 9’uncu kez verdiğinizi biliyorum. Dijital sigorta ekosistemi ve insurtech’ler bundan nasıl faydalanabilir?
Ödüller, sigortacı, reasürör, broker ve insurtech ekiplerinin yaptığı yenilikleri kutlamalarına olanak sağlamak için tasarlandı. Ödül yaklaşımının özü, bu inovasyona dahil olan şirketlere ve kişilere biraz “övgü” ve motivasyon sağlamaktır. Ödülün benzersiz özelliği, tüm ödül başvurularının küresel platformumuzda paylaşılması ve kazananların canlı sanal oturumlarda üyelerimiz tarafından oylanmasıdır. Tasarım katılım için kolay hale getirilmiştir ve herhangi bir gizli maliyet veya giriş ücreti yoktur. Sanal ve online tasarımı sayesinde seyahat masraflarını da ortadan kaldırılmıştır.


Sektörün dijitalleşme yolculuğuna ilişkin olarak Türk sigorta piyasasındaki paydaşlara yönelik mesajların neler? Diğer pazarlardan paylaşılacak en iyi uygulama veya deneyim var mı?
Tüm pazarlarda geçerli olan bir dizi evrensel en iyi uygulama ve içgörü olduğunu düşünüyorum. Daha önce bahsettiğimiz 5 zorluğun ele alınması gerekiyor. Bu amaçla, sigorta sektöründeki liderlerin aşağıdaki zorlukların üstesinden gelmesi gerekiyor:

  • Uzun süreli bir yolculuk için kaynakları ve hissedar desteğini güvence altına alın, bu süreç zaman ve sabır gerektirecektir – genellikle hem CTO’nun hem de CEO’nun ortalama görev süresinden daha uzun sürer!
  • Dijital dönüşüme “kalpler ve zihinler” yaklaşımından bakarak, değişim yönetimine ve çalışanların beceri kazanmasına yatırım yapın.
  • Daha zorlu hedefler belirleyin ve daha hızlı bir tempoya olanak tanıyacak yeni organizasyon yapısını ve yönetişimi oluşturun.
  • Teknoloji mimarisine stratejik bir yaklaşımla yatırım yapın.

TDI perspektifinden bakıldığında, liderleri zihniyet değişimine, ekiplerinizi değişime hazırlamaya ve kariyerlerini geliştirmek için kullanabilecekleri beceriler kazandıran öğrenme fırsatlarına daha fazla yatırım yapmaya teşvik etmek isterim.


Son olarak, paylaşmak istediğiniz başka bir mesaj var mı? TDI için gelecek planlarınız neler?
Dijital sigortacılık konusunda bilgi ve içgörü sağlamaya odaklanmaya devam etmeyi planlıyoruz. Bilgilerini paylaşmak ve dijital sigorta eğitim paketinin oluşturulmasına yardımcı olmak isteyen bireysel sigorta uzmanları ve ekosistem ortaklarıyla çalışmaya devam edeceğiz. Dünya çapında dijital sigortacılıkla ilgili bilgi ve içgörüler sağlamada lider, güvenilir bir referans noktası olmak istiyoruz. Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi geliştirmek için üretken yapay zekadan yararlanmayı umuyor ve yeni fırsatlar konusunda heyecan duyuyoruz!

Yorum yazın