Aksigorta’dan 1,7 milyar lira prim 31 milyon lira net kâr

Aksigorta, sektörün yüzde 11 oranında büyüdüğü, Mühendislik ve Tarım Sigortalarını içine alan Genel Zararlar branşında, yüzde 43 ile sektördeki en büyük büyümeyi kaydetti.
Aksigorta’nın 2014 yılı finansal sonuçları açıklandı. 2014’te prim üretimini, önceki yıla göre yüzde 12 artırarak 1,7 milyar liraya yükselten Aksigorta’nın net dönem kârı 31 milyon lira olarak gerçekleşti.
Uzun vadeli planları doğrultusunda kârlılık odaklı portföy dönüşümünü 2014’te de devam ettiren Aksigorta, Konut sigortalarının içinde bulunduğu Yangın branşında sektör paralelinde yüzde 16 büyürken, sektörün yüzde 11 oranında büyüdüğü Mühendislik ve Tarım Sigortalarını içine alan Genel Zararlar branşında sektörün 32 puan üzerinde %43 büyüme kaydetti. 2014’te Kaskoda en dinamik sektör oyuncularından biri olan Aksigorta, bu branşta sektörün 14 puan üzerinde yüzde 15 ile büyüdü.
Oto dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisi ile teknik kârlılığı 42 milyon lira seviyesinde sonuçlanan Aksigorta’nın sigortacılıktaki teknik kârlılık göstergesi olan bileşik rasyosu 2014’te yüzde 103, sermaye kârlılığı ise yüzde 6 seviyesinde gerçekleşti. Aksigorta’nın 2014’te aktif büyüklüğünün bir önceki yıla oranla yüzde 6 artarak 1.6 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şunları söyledi:
“’Müşteri Yılı’ olarak ilan ettiğimiz 2014’te başarılı finansal ve operasyonel sonuçlara ulaşmanın yanı sıra pozitif müşteri deneyimlerinden yola çıkarak tüm iş süreçlerimizi yeniden yapılandırdık. Bu yeniden yapılanma süreci sonunda ürün ve hizmetlerimizi daha kaliteli ve etkin hale getirerek finansal ve operasyonel başarımızı sürdürülebilir kılmak adına önemli bir atılım gerçekleştirdik. 2015’te de rekabetçi ürün ve hizmetlerimizle fark yaratarak, kârlılık odaklı portföy dönüşümümüzü sürdürmeye, pazar payımızı korumaya, banka kanalında ivmelenmeye, acente kanalımızın portföy kârlılığını iyileştirmeye, dönüşüm projelerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.”
2015’te Aksigorta hisse performansını da yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Gülen, “Sadece fiyat odaklı değil, yüksek hizmet kalitesi ve farklılaşan ürünlerimiz ile rekabet içinde yer alacağız. Tüm bu hedeflerimizi gerçekleştirirken de müşterilerimizin memnuniyetini daha da artırmak, toplumumuza sigortayı daha basit bir şekilde anlatarak öneminin anlaşılmasını sağlamak, hedeflerimizin odak noktasını oluşturacak” dedi.

Yorum yazın