Yıllık gelir sigortası katılımı artıracak
Uzun zamandır beklenen, BES’in eksik bacaklarından biri olan ve emeklilik sisteminde toplu paranın irada dönüştürülmesine imkan veren yasal düzenleme yapıldı. Bireysel Emeklilik Sistemi’nden emekli olanların sayısının yaklaşık 22 bin bulduğunu söyleyen MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, her yıl bu sayının artacağını, yasal düzenlemeyle beraber sigorta şirketlerinin yıllık gelir sigortalarıyla ilgili ürünler oluşturmaya başlayacaklarını ifade etti. Yıllık gelir sigortalarının önemine değinen Yurtseven sözlerine şöyle devam etti; “BES’e yeni giren müşteriler, emeklilik döneminde sadece toplu para seçeneği ile değil, ömür boyu düzenli maaş seçeneği ile de teşvik edilebilecek. Yıllık gelir sigortaları emeklilik şirketleri için yeni bir branş yaratacak. Yasa sadece BES’ten emekli olanlara değil toplu parası olan ve toplu parası üzerinden düzenli maaş almak isteyen katılımcılara da bu imkanı tanıyacağı için yıllık gelir sigortası ürününün potansiyeli yukarılara çekilecektir. Sistemden emekli olmaya hak kazanan müşterilerimizin yarısı katkı payı ödemeye devam ederken, yarısı ise toplu para alarak sistemden çıkmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de emeklilik sistemimizin henüz çok genç olması. Ömür boyu maaş seçeneğinin oluşması ve şirketlerin de bu kanalda yeni ürünler ortaya çıkarması ile katılımcıların ilgisinin giderek artacağını, emekli sayımızın artmasıyla beraber de bu piyasanın büyüyeceğini düşünüyorum.”
Yıllık gelir sigortalarının yavaş yavaş büyüyeceğini söyleyen Yurtseven, 2016 yılında sektör oyuncularının yeni ürünler oluşturabileceğini belirtti.
‘İŞ AKIŞLARINI ELEKTRONİK ORTAMA TAŞIYACAĞIZ’
Deniz Yurtseven, 2014 yılını hayat ve emeklilik şirketleri arasında 3’üncü sırada kapattıklarını söyledi. MetLife Türkiye olarak hem sigorta pazarında hem de bireysel emeklilik pazarında büyümeyi sürdürmeyi hedeflediklerini söyleyen Yurtseven, şirketin en önemli stratejilerinden birinin de müşteri odaklılıklılık olduğunu ifade etti.
Tele-satışta önemli bir oyuncu olmak istediklerini belirten Yurtseven, bu alanda büyümeye devam ettiklerini söyledi ve sözlerine şunları ekledi: “Dijital alanda da marka bilinirliğimizi artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Teknolojinin tüm imkanlarından müşteri hizmetlerimizi geliştirmek için faydalanıyoruz. İnteraktif SMS ve e-mailing yöntemlerini müşteri servislerinde çok yoğun kullanıyoruz. Daha iyi hizmet sağlamak adına bütün iş akışlarımızı elektronik ortama taşımakla ilgili bir proje yönetiyoruz. Diğer bir hedefimiz ise elektronik arşivlemeye geçerek kağıtsız ortama geçiş sağlamak.”