Yeni ve yaratıcı ürün ve işbirlikleriyle 2016’ya hazırız
2015 Ekim ayı sonu itibarıyla sigorta sektörü %17’lik bir büyüme yakaladı. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, kasko ve trafik odaklı meydana gelen bu büyümede en önemli pay sahiplerinin, nisan ayından bu yana önemli oranda artan trafik sigortası primleri ve ekim ayı öncesinde yakalanan yüksek miktarda araç satış rakamları olduğunu söyledi. Kârlılık tarafındaysa aynı olumlu tablonun gerçekleşmediğini dile getiren Gülen, hemen her üründe kârlılık düşerken, özellikle trafikteki zararın, artarak devam ettiğini belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Kaskoda herhangi bir fiyat artışı yaşanmazken, kur artışına bağlı olarak yüzde 15’i bulan maliyet enflasyonu bu ürünün kârında da ciddi oranda düşüşe neden oldu. Şirketlerin odağını kârsız ya da zarara neden olan ürünlerden daha kârlı ürünlere kaydırması sonucunda bu alanlarda da fiyatlar kontrol altında tutuldu ve kârlılık düştü. Diğer taraftan 2015’in hava koşulları sektörü olumsuz etkiledi. Özellikle ilk çeyrekteki yoğun kar yağışı, üçüncü çeyrekteki yoğun yağmur ve sel, yangın branşının olumsuz yönde etkilenmesine neden oldu. 2015, yeni ürünler açısından da hareketli bir yıldı. Maden Çalışanları Zorunlu Ferdi Kaza Sigortası, Bina Tamamlama Sigortası, Kefalet Sigortası gibi yeni sigorta ürünleri ve uygulamaları hayata geçti.”
‘TARİFE REJİMİNE DÖNÜLDÜ’
Uğur Gülen, yılın başında çıkarılan IBNR Genelgesi’nin içerik olarak devrim niteliğinde olmasına karşı, uygulamada maalesef aynı başarıyı yakalayamadığını aktardı ve konuyla ilgili şunları söyledi: “Orijinal parça kullanımı, kusurlu sürücülerin durumu, kullanılacak ölüm tabloları, değer düşüklüğünün de teminat kapsamına alınması ve iskonto oranları gibi konuların belirlendiği ve 1 Haziran’da yürürlüğe giren Yeni Trafik Sigortası Genel Şartları ile sektörün maliyetlerini yükselten önemli kararlar alındı. Üçüncü önemli regülasyonsa ekimde yayınlanan trafik sigortalarında ticari araçlarda uygulamaya konulan tavan fiyat uygulamasıydı. Bu uygulamayla serbest rekabetten tekrar tarife rejimine dönülmüş oldu.”
Trafik sigortalarında doğru fiyatlama yaparak fiyat odaklı pazar payı alma çabasına girmediklerini belirten Gülen sözlerine şöyle devam etti: “Sağlık sigortalarındaysa mevcut pazarın koşullarını göz önüne alarak daha yaratıcı iş modellerini hayata geçirmek 2015’in önemli stratejik kararlarıydı.”
Uğur Gülen, standart ürünlerde kâr marjının düşmesi nedeniyle yeni ve yaratıcı ürünler tarafındaki konumlarını daha da zenginleştirdiklerini söyledi. Maden Çalışanları Ferdi Kaza Sigortası’ndaki yoğun çalışmaların 2015’in öne çıkan ürün çalışması olduğunu dile getiren Gülen, bu alanda %60-70 pazar payına ulaştıklarını aktardı.
Uğur Gülen, “2015’in ilk çeyreğinde Karşılık Genelgesi doğrultusunda son
10-15 yılda trafik sigortaları kaynaklı biriken karşılıklarımızı mali
tablolarımıza yansıtarak, bilançomuzu berrak, anlaşılır ve hesap verebilir hale
getirerek 2016’ya hazır hale getirdik. Rakamlarla ifade edecek olursak, yılın üçüncü çeyreğinde 351 milyon lira prim üretimi gerçekleştirdik. Oto dışı sigortalarda prim üretimini geçen yılın aynı dönemine göre %9 artırarak 178 milyon liraya yükselttik. Trafik dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisiyle teknik kârlılığımız 44 milyon lira seviyesinde, sigortacılıktaki teknik kârlılık göstergesi olan bileşik rasyomuz geçen yılın aynı dönemine göre 1 puanlık iyileşmeyle %98 seviyesinde gerçekleşirken hasar prim rasyomuz ise %68 seviyesinde gerçekleşti” diye konuştu.
‘DAHA HIZLI BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ’
Gülen: “Hedeflerimizi trafik ve trafik dışı şeklinde kategorilendirirsek, trafik dışında sektörden daha hızlı büyüyerek pazar payı kazanmayı hedefliyoruz. Trafikteyse doğru fiyat seviyelerini gördüğümüz takdirde rekabet içinde yer alacak, sağlıktaysa yeni iş modelimizle birlikte daha hızlı büyüyeceğiz” dedi.