Unico Sigorta acentelerini dijitalle geleceğe taşıyoruz
Unico Sigorta’nın yeni, dinamik, heyecanlı ve pozitif yapısıyla kısa zamanda büyük işler başaracağını dile getiren Genel Müdür Cenk Tabakoğlu, tüm ekibin de aynı coşkuyu taşıdığını, bu hareketliliğin sektör tarafından da fark edildiğini belirtti. Tabakoğlu, sektöre göre daha atak, daha heyecanlı ve daha aktif olmaya çalıştıklarını söyledi. “Sektörde var olanı sorgulayarak bir değişim yaratacağız” diyerek sigortacılıkta hiç girilmemiş alanlarda faaliyet göstereceklerini belirten Tabakoğlu, ülkede sigorta hacmini artıracaklarını vurguladı.
HEDEF 1 MİLYON MUTLU MÜŞTERİ
Tabakoğlu, Unico Sigorta’nın kısa ve uzun dönemdeki hedeflerini paylaştı. Şirket olarak hedeflerinin 1 milyon mutlu müşteriye ulaşmak olduğunu kaydeden Tabakoğlu, aynı zamanda acentelerin ve çalışanların da mutluluğunun Unico için ilk sırada olduğunu söyledi. Müşteriyi mutlu etmek için öncelikle çalışanların mutlu olması gerektiğini hatırlatan Tabakoğlu, “Çalışan mutluluğu müşteri mutluluğunu da beraberinde getirir. Biz bu konuda gerekli çalışmaları yapıyoruz. Tüm kademelerde bir değişim başlattık” diye konuştu. Tabakoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Şirketimizin ve müşterimizin mutluluğu en nihayetinde acentelerimize de yansıyacaktır. Acentemiz bizim en büyük müşterimiz. Biz acentelerimizin hayatını kolaylaştırmaya ve onları mutlu etmeye çalışıyoruz. Şirketimizde yaptığımız değişikliklerin pozitif etkilerini müşterilerimiz de görecek.”
UNICO ACENTELERİNİ DİJİTALE TAŞIYOR
Tabakoğlu, acenteleriyle ilgili planlarını da anlattı. Unico Sigorta’nın en önemli projelerinden birinin acentelerini dijitale taşımak ve dijital döneme hazırlamak olduğunu söyleyen Tabakoğlu, acentelerin kendileri için ana satış kanalı olmaya devam edeceğini söyledi. Tabakoğlu, “Acentelerimiz için çok kanallı bir satış altyapısı kuruyoruz. Bu altyapı sayesinde acentelerimizi de dijitale taşıyacağız. Acenteler, sigorta sektörünün geleceğinde de önemini kaybetmeyecek. Bizim en büyük avantajlarımızdan birisi acentelerimizle aramızın çok iyi olması. Çok sadık ve bağlı bir acente grubumuz var. Bunun geri dönüşünü de tabii ki bizden alacaklar. Bir an önce yeni yapıları hayata geçirip, acentelerimizi memnun etmek için uğraşıyoruz. Unico Sigorta ile çalışan tüm acenteler çağı yakalayıp, mutlu olacaklar” dedi.
‘AMACIMIZ ‘YENİLİĞİ UNICO YAPAR’ DEDİRTMEK’
“Sektörde fark yaratmaya adayız. Bizim amacımız sektörde bir yenilik olduğunda, ‘Bunu Unico yapmıştır’ dedirtmek” diyen Tabakoğlu, bu yeniliği sektöre getirmelerinin zorunluluk olduğunu belirtti. Sektördeki kârlılık sorununu hatırlatan Tabakoğlu, “Eğer sigorta şirketleri olarak tüm işlerimizi geçmişte olduğu gibi yapmaya devam edersek yine aynı sonuçları elde edeceğiz. Farklı sonuç almak için tüm süreçleri sorgulamamız, yeniden değerlendirmemiz ve mümkün olan değişiklikleri yapıp görünümü pozitife çevirmemiz gerekiyor. Bu değişiklikler hem müşteriye hem de bize pozitif olarak yansımalı” diye konuştu. Tabakoğlu bunun bitmeyen bir çaba olduğunu, devamlı farklı fikirler bulunması gerektiğini söyledi ve ekledi: “Bu konuda hızlı olarak yapabileceğimiz değişiklikler ve uzun ve orta dönemdeki stratejik hedeflerimiz doğrultusunda yapacağımız işler bulunuyor.”
‘KASKODA İDDİALI OLACAĞIZ’
Tabakoğlu, Unico Sigorta’nın kaskoda ve alternatif pazarlardaki hedeflerini paylaştı. Öncelikle kasko branşında iddialı bir şirket olmak istediklerini dile getiren Tabakoğlu, yeni bir kasko ürünü ile ilgili çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Tabakoğlu, yeni kasko ürünlerinde belirleyici faktörlerin müşterilerin talepleri ve istekleri doğrultusunda olacağını söyledi: “Türkiye’de kasko penetrasyonu %30 seviyesinde. Bu ülkemiz için gerçekten çok düşük bir seviye. Müşterilerimizin talep ve isteklerini dinlediğimizde, neden kaskoyu tercih etmediklerini anlayıp, Unico Sigorta olarak mevcut ürünleri nasıl daha iyiye götürebiliriz diye düşünüp, yeni yapacağımız kasko ürününü bu doğrultuda geliştiriyoruz.”
Aynı zamanda yeni alanlara girmek istediklerini sözlerine ekleyen Tabakoğlu, “Şirketimizin şu an faaliyet göstermediği yeni faaliyet alanlarına girmeyi hedefliyoruz. Bu alanlarda fark yaratıp, odaklı stratejiler oluşturarak belki de sektörde daha bulunmayan pazarlara gireceğiz. Unico Sigorta olarak pilot çalışmalarımıza başladık. Bireysel alacaklı sigortası, tamamlayıcı sağlık sigortası gibi ürünlerle sektöre gireceğiz ve burada fark yaratacağız” diye konuştu.
2016 HEDEFİ 300 MİLYON LİRALIK PRİM ÜRETİMİ
Bu yılın Unico Sigorta için işleri rayına oturtma yılı olduğunu söyleyen Tabakoğlu, buna rağmen hedef seçtikleri ürünlerin prim üretiminde %25-30 civarında bir büyüme yakaladıklarını söyledi ve bu sebeple prim üretimlerini önümüzdeki yıl da ciddi oranda artıracaklarını belirtti. Bu yılı 220 milyon lira civarında prim üretimiyle kapatacaklarını söyleyen Tabakoğlu, gelecek yıl prim üretimlerini 300 liraya taşımak istediklerini söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Şirketimiz geçmişte 400 milyon lira seviyesinde üretim yaptı. Unico Sigorta olarak şu an daha kârlı branşlara odaklanıyoruz. Bir pazar payı hedefimiz bulunmuyor. Çeşitli alanlarda hedefimiz var ancak bizim için asıl önemli nokta kârlılık. Sermayedarımız da bizden bunu bekliyor. Bu büyüme bizimle çalışan acentelere de pozitif yansıyacak. Bizim tarafımızda daha da artan iştah, daha fazla ürün sunmamıza neden olacak. Bu da acentelerin iş hacminin büyümesi anlamına geliyor.”
DENEYİM VE YENİLİK HARMANLANIYOR
Şirket içinde sigorta tecrübesi ve finansal bir yeni bakış açısını harmanladıklarını söyleyen Tabakoğlu, “Bizim yaptığımız bir ekip işi. Sigorta deneyimi yüksek ve finans sektörüne farklı bir bakış açısı getirebilecek bir ekip oluşturduk. Unico Sigorta olarak çok iyi bir pazarlama ekibine sahibiz. Yeni gireceğimiz iş ortaklıkları, alacak sigortaları, yeni alanlar, tamamlayıcı sağlık sigortaları gibi ürünlerin geliştirilmesi ve pazarlanmasında bu ekip büyük bir rol oynayacak. Türk sigorta sektörüne Unico Sigorta yeni bir soluk getirecek. Sigorta sektörümüz teknik kapasite ve kabiliyet anlamında çok gelişmiş sektör olsa da pazarlama, satış, kanal yönetimi anlamında nispeten daha az gelişmiş. Bu nedenle böyle bir ekibi bir araya getirdik ve sektöre dışarıdan bakabilen ve yeni bir bakış açısı sunan ekibimizle farklı ve kaliteli işlere imza atacağız” diyerek sözlerini noktaladı.