Teknolojik yatırımlarla hayatı kolaylaştırıyoruz
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, hem çalışanları hem de iş ortaklarının artan iş hacimlerine paralel olarak operasyonel yükünü azaltmak için bilgi işlem altyapılarında iyileştirme ve güncelleştirme çalışmaları yaptıklarını aktardı. Pamukçu, “Önceliğimiz, kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırarak iş süreçlerini hızlandırmak ve karar mekanizmalarını daha çabuk hareket ettirerek etkinliğini artırmak” dedi.
Pamukçu, acenteleri için yaptıkları teknolojik yatırımlarıysa şu şekilde anlattı: “Sistem altyapımızda yaptığımız çalışmalarla birlikte acente portalımızda acentelerimizin teklif verme / poliçe üretme süreçlerini kolaylaştırmak için Jet Satış adını verdiğiniz kullanıcı dostu ara yüzler aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde bu işlemleri yapmalarına destek sağlıyoruz. Ayrıca isteyen acentelerimize kendi projelerinde kullanabilmeleri için ürünlerimize ait poliçe web servislerini kullanmaları için gerekli web servisleri sağlıyoruz. Sağladığımız teknolojik desteklere acentelerimiz tarafından her zaman olumlu geri dönüşler oluyor.”
‘VERİMLİLİK ARTIYOR’
Şirkete, iş ortaklarına ve müşterilerine yaptıkları yatırımların operasyonel verimliliği artırdığını dile getiren Pamukçu, “Yatırımlarımızın, müşteri deneyimini iyileştirmek, müşteri ihtiyaçlarına anında ve hızlı cevap vermek, müşteri bağlılığı ve yeni müşteri kazanımı şeklinde birkaç başlıkta sayabileceğim avantajları sağladığını söyleyebilirim. Teknolojinin ihtiyaçları gidermek ve hayatı kolaylaştırmak için doğru şekilde kullanımı müşterilerin memnuniyetini büyük oranda artırıyor” diye konuştu.
Yaptıkları yatırımların, poliçe sayısının artmasında da etkin bir rol oynadığından bahseden Pamukçu, dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımının burada çok önemli olduğuna değindi.
‘SOSYAL MEDYAYI ETKİN KULLANIYORUZ’
Pamukçu, şunları söyledi: “Kişilerin sektörümüzle ilgili beklentilerini, sorunlarını, şirketimize ve genel olarak sigortacılığa bakışlarını daha iyi anlamak için sürekli dinliyor ve çözümler üretiyoruz. İlerleyen dönemler için sosyal medya kullanımıyla ilgili proje çalışmalarımız gelişerek devam edecektir. Bunun yanında, oto dışı sigorta alanında insanlara farklı ürünlerle dokunmak, hayatlarını kolaylaştırmak istiyoruz. Yeni çıkarmaya başladığımız ürünlerimizin sigortalılara online tanıtımı ve satışı için sosyal medyayı etkin şekilde kullanıyoruz.”
‘DÖNÜŞÜMÜN BAŞINDAYIZ’
Dijital dönüşümün hayatlarımızı ve iş yapma şekillerimizi temelinden değiştirdiğini ifade eden Pamukçu, “Dijital pazarlama, sosyal medya, mobil uygulamalar, Nesnelerin İnterneti, üç boyutlu yazıcılar, finans alanındaki teknolojik girişimler, giyilebilir teknolojiler ve son zamanlarda sıkça duyduğumuz Endüstri 4.0 gibi kavramlar ve teknolojiler elbette sigortacılığı da etkiliyor, değiştiriyor ve dönüştürüyor. Araçlarda telematik sistemlerin kullanılmasıyla ya da giyilebilir teknolojilerdeki sağlık uygulamalarıyla sigorta şirketlerinin sigortalıları daha iyi anlayıp onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeye başladıklarını görüyoruz. Hem dünyada hem de ülkemizde bu dönüşüm sürecinin henüz başlarındayız” dedi.
Telematik ve giyilebilir teknolojilerin kullanımının önümüzdeki 5 yıl içinde giderek artacağını belirten Pamukçu, öngörülerini şu şekilde paylaştı: “Nesnelerin İnterneti ve giyilebilir teknolojilerin müşteri memnuniyeti ve müşteriye özel hizmet verebilmek, fiyatlandırma yapabilmek için büyük fırsatlar sağlayacağını düşünüyorum. Şirketlerin hem şirket içi analizlerinde hem de sektör analizlerinde büyük veri kullanımının artacağına, veri madenciliği ve ‘predictive analytics’ uygulamalarının sigorta şirketlerinde yaygınlaşacağına inanıyorum. Sosyal medya, şirketler için pazarlama bütçelerindeki küçük bir maliyet kalemi olmaktan çıkarak, şirketlerin kurumsal itibarları ve pazarlama faaliyetleri için temel ihtiyaçları haline gelecektir. Sigorta şirketleri de sosyal medyayı daha aktif kullanacaklardır.”
‘MALİYETLERİ AZALTMADA DİJİTALİN ETKİSİ BÜYÜK’
Dijitalin maliyetleri azaltmada etkili olduğunu düşünen Pamukçu, iş süreçlerinde hızı artırmak, operasyonel maliyetleri azaltmak, satış kanallarının ve sigortalıların hayatlarını kolaylaştıran uygulamalar ortaya koymak için dijitalden faydalanılabileceğini vurguladı. Pamukçu, özellikle operasyonel yükü azaltmak, kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye kolayca erişebilmelerini sağlamak açısından daha gerçekleştirilecek çok değişim olduğunu belirtti.