‘Generali Sigorta’nın hedefi 5 yılda ilk 10’a girmek’
Generali Grubu’nun Avrupa, Ortadoğu, Afrika (EMEA) Bölgesi Başkanı Jaime Anchustegui liderliğinde gerçekleşen ve Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan ile Generali Sigorta Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric’in de katıldığı toplantıda Generali Grubu’nun 2016 – 2018 stratejisi ve bu stratejinin Türkiye pazarına yansımaları ele alındı. Anchustegui, çoklu dağıtım kanallarından müşterilere erişim sağlanmasının hedef alındığını belirterek tercihleri, beklentileri ve davranış şekilleri ile bambaşka bir profil sergileyen yeni nesil tüketicilere ayak uydurabilen şirketlerin ayakta kalacağını dile getirdi. Anchustegui, “Türk insanı teknolojiyi seviyor. 20 yaş altı yoğun bir genç nüfusa sahip bir ülkeden bahsediyoruz. Önümüzdeki dönemde genç nesil hasar bildirimlerini sadece çağrı merkezlerinden yapmayı kabul eder mi? Bu gerçekler bizi farklı çözümlere yönlendiriyor. Yaptığımız dev teknoloji yatırımları ile sigortacılığın geleceğini şekillendiriyoruz. Ürün ve hizmetlerimizi konvansiyonel satış kanallarımızın yanı sıra direkt satış kanallarımız, mobil teknolojiler, sosyal medya platformları ve WhatsApp, Linkedin, SMS vb uygulamalar üzerinden duyurmak buna bir örnek. Türkiye’ye yönelik yeni projelerimizi yakın zamanda duyuracağız” şeklinde konuştu.
YAŞAM KALİTESİNDE YAŞANAN YÜKSELME İLE KİŞİ BAŞINA SİGORTA ÜRETİMİ GİDEREK ARTIYOR
Türkiye’de sigortacılık sektöründe büyük ve gerçekçi fırsatlar olduğunun altını çizen Generali Grubu EMEA Bölgesi Başkanı Anchustegui, büyümede genç nüfusun ötesinde giderek artan yaşam kalitesinin de etkili olduğuna vurgu yaptı. Konut, sağlık ve bireysel emeklilik gibi ürünlere olan talebin arttığını belirten Anchustegui, Türkiye’nin Generali Grubu için en önemli ülkelerden bir tanesi olduğunu dile getirdi.
YALIN VE AKILLI SİGORTACILIK ÇÖZÜMLERİ SEKTÖRE İKİ KATI BÜYÜME GETİRDİ
Toplantıda Generali’nin Türkiye’deki başarı hikâyesini aktaran Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan organik büyümeye odaklandıklarını ve 5 yılda ilk 10 büyük şirket arasına girmeyi hedeflediklerini belirtti. Ayhan, “Müşterilerine akıllı ve yalın uygulamalar sunan, sigorta sektörünü şekillendiren, Türkiye’ye online sigortacılığı getiren ilk ve tek şirketiz. Bu farklılığımızla 2015’in ilk 6 ayında sektör yüzde 15 büyürken Generali Sigorta olarak yüzde 30 oranında büyüme kaydettik. Yeni müşteri kazanmak her zaman zor ve maliyetlidir. Bu anlamda müşteri memnuniyeti ile gelen çapraz satışların gücüne inanıyoruz. Çoklu dağıtım satışlarımızla çapraz satışlarımızı 5 yıl içinde ikiye katlamayı ve müşterilerimizin bizden en az iki poliçe almalarını hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Dünyada online sigortacılıkta lider olan Generali Grubu’nun uygulamalarını Türkiye’ye getiren Generali Sigorta’nın, acentelerine de büyük önem verdiğinin altını çizen Ayhan konuşmasında, “Dünya değişirken acentelerin de bir kabuk değişimine ihtiyacı var. Acentelerimizi 2.0 anlayışı ile yazılım, teknolojik altyapı ve müşteri data analizi imkanları yeniden yapılandırarak daha çok müşteri kazanmalarını sağlıyoruz. Bu noktada acentelerimizi de stratejimiz doğrultusunda teknoloji ile tanıştırarak modernleşmelerine yönelik her türlü adımı atıyoruz” ifadelerine yer verdi.