Sompo Japan çalışanları kendi kariyerlerini belirliyor

Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları ve Akademi Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, Sompo Japan Sigorta’da İnsan Kaynakları’nın misyonunun çalışanlarını yüksek performans gösterecek şekilde donatacak ve kurum bağlılıklarını artıracak sistemler kurmak olduğunu ifade etti.
Bu yıl bir kariyer mimarisi çalışması yaptıklarını aktaran Mengenli, görev içeriğini yansıtacak şekilde pozisyon adlandırması yaparak tüm pozisyonlar için yatay ve dikey kariyer önermeleri oluşturduklarını söyledi. Çalışanlarına kendi yetkinlik ve seçimleri doğrultusunda teknik uzmanlık veya yönetsel alanda ilerleme imkanları sağlayacak çift kariyer mimarisi opsiyonu sunduklarını dile getiren Mengenli, “Artık çalışanlarımız terfi edebilmek için illa ki insan yönetmek zorunda değiller. Kendi alanlarında derin uzmanlık geliştirerek de ekip yöneten bir kişi ile aynı seviyede olabilirler. Bu yapıyı şeffaf bir şekilde tüm çalışanlarımızla intranetimiz üzerinden paylaştık” dedi.
Sompo Japan Sigorta’da departmanlar arası geçişin çok sık yapılan bir uygulama olduğuna değinen Mengenli, şunları söyledi: “Kişinin potansiyeline inanıyorsak hiç deneyim sahibi olmadığı bir birimde görevlendirebiliyoruz. Yeni başlayanlara da bu uygulamalarımızdan bahsetmek onlara kendi inisiyatif, istek ve gayretleriyle kariyerlerini şekillendirebilecekleri mesajını veriyor. Özellikle Y kuşağının aidiyeti için bu esneklik son derece önemli.”
İnsan kaynakları yöneticilerinin en büyük hedefinin kaliteli ve aynı zamanda şirket kültürüne hızlıca adapte olarak iyi sonuçlar üreten çalışanları bulmak ve elde tutmak olduğundan bahseden Mengenli, “Bu doğrultuda, İK yöneticileri olarak sürecin en başından beri bu amaca hizmet edecek aksiyonları almak için uğraş veriyoruz. En doğru kararı vermemize destek olacak işe alım araçlarını kullanmaya çalışıyoruz, görüşme tekniklerimizi gözden geçiriyoruz, hedeflediğimiz aday kitlesini gözlemliyoruz, bakışlarımızı sadece lokal ve sektörel değil global ve sektör dışına da çeviriyoruz ki doğru yeteneği bulalım. İşimiz sadece aday bulmak ve iş teklifinde bulunmak değil” şeklinde konuştu.

‘ASIL İŞ, ÇALIŞANLARI SOMPO JAPANLI YAPMAK’
“Asıl iş, aday tarafından iş teklifimizin kabulünden ve işe başladıkları ilk günden sonra başlıyor. Çünkü insanlar Sompo Japan Sigorta’ya başladıkları ilk gün Sompo Japanlı olmuyorlar.  İşe ve şirkete ısındırma en önemli ilk etap… Bunun için Sompo Japan Sigorta olarak tek tip oryantasyon ve adaptasyon programlarıyla yetinmiyoruz” diyen Mengenli, pozisyonlara özel olarak dizayn edilmiş programlar uyguladıklarını açıkladı.
Her çalışanına işe başlangıcında her türlü desteği verecek, beraber vakit geçirecek bir “buddy” yani arkadaş atadıklarını kaydeden Mengenli, çalışanlara görevlerine özel ‘e-learning’ler ve sigortacılık eğitimleri verdiklerini ifade etti. Işın Mengenli, yaptıkları diğer ısındırma faaliyetlerini de şu şekilde anlattı: “Bölgelerde çalışacak arkadaşlarımızı Genel Müdürlüğümüzde en çok birlikte çalışacakları birimlerde bir süre misafir ediyoruz ki karşılıklı dinamikleri görsünler. Aldıkları bu eğitimler ve yakın çalışma fırsatları ile yeni çalışanlar kendilerinden beklenenleri çok çabuk kavrama fırsatına sahip oluyor ve çok kısa sürede performans göstermeye başlıyorlar.”

‘ŞEFFAFLIK ÖNEMLİ’
Isındırma faaliyetlerinin yanı sıra, Sompo Japan Sigorta içinde yeni başlayanlara onları nasıl bir geleceğin beklediğini şeffafça göstermenin de önemine parmak basan Mengenli, “Sadece yeni başlayanlara değil, tüm şirket çalışanlarına baktığımızda, çok genç bir şirket olmamıza rağmen çalışanlarımızın ortalama çalışma süresi 5 yıl. Bu süreye sektör ortalamasıyla uyumlu diyebiliriz, çünkü sektörümüzde çok uzun yıllardan beri faaliyet gösteren şirketler ağırlıklı olmasına rağmen ortalama çalışma yılı 6 seviyelerinde. 2010 yılında şirketimiz 8 yaşında iken bile ortalama çalışma süresi 4 yıldı. O günlerde sektörde bu süre yine 6 idi. Yani o günlerden bu yana sektörde hiçbir değişiklik olmamasına rağmen, şirketimizde 5 yılda ortalama çalışma süresi 1 yıl arttı. Bu önemli bir zıplamadır. Hatta yönetim kademesine bakacak olursak bu süre 7 yıl” dedi.

‘ÇALIŞANLARIMIZA BİRÇOK YAN HAK SAĞLIYORUZ’
Şirketine inanmış bir yönetim ekibi ve çalışanları olduğunu düşünen Mengenli, “Bunun sebepleri olarak, şirketimizin odaklı ve istikrarlı bir yönetim stratejisiyle yönetilmesi, Japonya’nın ve dünyanın devi konumundaki sermayedarı, kuruluşundan bu yana kâr ediyor olması ve çalışanların şirketin sadece bir çalışanı gibi değil bu başarının bir parçası olarak görülerek üst yönetimin kapısının seviyeden bağımsız tüm çalışanlara açık olmasını sayabiliriz. Ayrıca, yıllar içinde çalışanlara sağlanan haklarda da iyileştirmeler oldu. Kurum katkılı bireysel emeklilik, aileyi de kapsayan sağlık sigortası, hayat sigortası, doğum yardımı gibi yan haklarımız sektörün üzerinde” diye konuştu.
Kişisel ve mesleki gelişim vurgusunun da şirketin kuruluşundan beri odaklarında olduğunun altını çizen Mengenli, şunları söyledi: “Aidiyet duyan çalışan tabii ki verimli ve etkin çalışan anlamına geliyor. Şirketini kendi sahip olduğu işletme, evi ve hatta ailesi gibi gören çalışan, daha çok katma değer sağlıyor. Şirket olarak, bu hissiyatı verecek kültürü oluşturmak için hep çalışanlarımızın yanındayız. Fikirlerini dinliyoruz, fikirlerinden projeler üretiyoruz, verimli ve mutlu çalışmalarını sağlayacak teknolojik ortamlar sağlıyoruz. İş ve özel yaşam dengesine dikkat ediyoruz.”

‘BAŞARI GELENEĞİMİZ’
Işın Mengenli, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Bu doğrultuda, Sompo Japan Sigorta olarak çalışanlarımızın tümüne stratejik hedeflerimize nasıl hizmet ettiklerini hissettirmek, başarıdaki yerlerini ve katkılarını daha iyi fark etmelerini sağlamak için hedef sistematiğimizi ve performans yönetim sistemimizi revize ediyoruz. Sonraki gün bir önceki günden her zaman daha iyi olmalıdır mottosuyla, büyük resmi görecek şekilde çalışanlarımızı hedeflere güdümlüyoruz ve objektif performans ölçüm kriterleri oluşturuyoruz. Nesnel, şeffaf ve dürüst yaklaşımın en önemli bağlılık kriteri olduğunun farkındayız. Bu arada birlikte eğlenmekten ve ses getiren sosyal sorumluluk projelerine de takım olarak imza atmaktan da vazgeçmiyoruz. Başarının geleneğimiz halinde devam etmesi konusunda iddialıyız.”

‘Y KUŞAĞINDAN ÇALIŞANLARA ESNEK İMKANLAR SAĞLANMALI’
Işın Mengenli, sektördeki çalışan kitlesinin çoğunluğunu oluşturan Y kuşağının şirketlerine körü körüne bağlı olmadıklarını dile getirdi. Bu kuşak gerçekten kendilerine katkı sağlayan işleri tercih ettiği için ileride şirketlerde ortalama çalışma sürelerinin düşme eğiliminde olacağını düşünen Mengenli, “Ancak çalışanlarına esnek imkanlar sağlayan, global kariyer gelişimine önem veren, aidiyet ve sorumluluk duyarak iyi performans gösteren ve projeler üreten çalışanlarını özel olarak destekleyen şirketlerin bunun tersi eğilimde olacağını ve kazanacağını düşünüyorum” dedi.

Yorum yazın