Sompo için Türkiye stratejik bir ülke

 Sompo için Türkiye stratejik bir ülke

Sompo Japan Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Shinobu Arimoto, Sigortacı Gazetesi için Türk sigorta sektörünü değerlendirdi ve sorularımızı yanıtladı.
Fiba Sigorta’nın hisselerinin devralındığı ve unvanının Sompo Japan Sigorta olarak değiştiği 2011 yılından bu yana sektörde gerçekleşen değişimleri yorumlayan Arimoto, trafik ve kasko sigortalarının fiyatlandırılmasında serbest tarifeye geçilmesini olumlu bulduğunu belirtti. Bu sayede kapasitelerini tam olarak gerçekleştirebildiklerini ifade eden Arimoto, bu değişim sonucunda aynı zamanda müşterilerine de istikrarlı fiyatlar sunabildiklerini kaydetti.
Sektördeki diğer değişimlerden de bahseden Arimoto, şunları söyledi: “Birçok özel banka, yakın zamanda uygulanmaya başlanacak sermaye yeterliliği ve zorlu pazar koşulları nedeniyle ana iş kollarına odaklanmayı tercih eder oldu. Bunların dışında, Türk sigorta sektörünün global pazarla uyum içinde olması ve şirketlerin sağlıklı kalması için birçok yeni düzenleme yapıldı. Bence tüm bu değişimler doğru birer hamleydi, bunların bizim için olumlu olduğuna inanıyorum.”

‘SERMAYEDARIMIZ TÜRKİYE’DEN MEMNUN’
Sermayedarları Sompo Japan Nipponkoa’nın Türkiye’deki varlığından memnun olduğunun altını çizen Arimoto, bu memnuniyetlerinin altında Sompo Japan Sigorta’nın sürdürülebilir bir büyüme sağlamasının yattığını dile getirdi. Sompo için Türkiye’nin önemli ve stratejik bir ülke olduğunu aktaran Arimoto, “Sompo Japan Nipponkoa, bizden Türkiye’deki lider şirketlerden biri olmamızı ve hem buradaki bireylere hem de Türk sigorta sektörüne daha fazla katkı sağlamamızı bekliyor” şeklinde konuştu.
Türkiye’de her zaman yeni fırsatlara açık olduklarını vurgulayan Arimoto, kendisine verilen en önemli görevlerden birinin de iyi koşullar altında yeni fırsatlar bulmak olduğunu, Sompo’nun global pazarda yüksek hedefler gözettiğini sözlerine ekledi.

‘ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE ACENTE SAYIMIZI ARTIRACAĞIZ’
Önümüzdeki dönemde Sompo Japan Sigorta’nın ne gibi plan ve projeleri olduğunu sorduğumuz Shinobu Arimoto, sorumuzu şu şekilde yanıtladı: “Türk sigorta pazarı acenteler üzerine kurulu. Dolayısıyla biz de işbirliği geliştirebileceğimiz kalifiye acente sayımızı artırmak istiyoruz. Birlikte çalışması kolay sigorta şirketlerinden biri olduğumuza inancım tam. Acentelerle birlikte büyümek adına yeni teknolojiler ve sektördeki beklentileri aşan yenilikçi ürünler geliştireceğiz.”

‘SERMAYEDARIMIZIN GÜCÜYLE ÖNEMLİ PROJELERE İMZA ATTIK’
Sermayedarlarının Japonya’nın en büyük şirketlerinden biri olarak arkalarında olmasını da yorumlayan Arimoto, Sompo Japan Nipponkoa’nın kredi derecelendirme kurumlarından yüksek notlar aldığını hatırlattı. Sompo’nun Standard & Poor’s ile A.M. Best’ten A+, Moody’s’ten de A1 notuna sahip olduğunu aktaran Arimoto, “Sompo Japan Nipponkoa’nın toplam varlıkları 15 milyar dolar civarında, ayrıca çok iyi bir underwriting bilgisi var. Bu avantajlardan yararlanarak, Mayıs 2015 itibarıyla oto dışı branşlarda yüzde 36 oranında büyüdük. Ayrıca, iyi bir kredi notu ve underwriting bilgisi gerektiren kamu – özel sektör ortaklığı projelerine ve İstanbul’daki üçüncü havaalanı projesine katılmayı başardık” dedi.
Türk sigorta sektöründe beklediği değişimleri de anlatan Arimoto, tüketicileri korumak için yapılacak düzenlemelerin de katı olacağını ifade etti.
Sektör olarak daha şeffaf ve daha sorumlu olmaları gerektiğinden bahseden Arimoto, “Türk sigorta sektörünün Avrupa’yla paralel olması için Solvency II buraya da uyarlandığı zaman, küçük sigorta şirketlerinin değişmeden piyasada tutunabilmesi oldukça zorlaşacak. Bu açıdan, acenteler önemli müşterilerinin gözündeki değerlerini gözden geçirmeli ve bu değeri artırmak için çalışmalı” diye konuştu.

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR KÂRLILIĞIN ANAHTARI İSTİKRARLI YÖNETİM’
Sektörde ilk çeyrekte birçok şirket zarar etmişken, Sompo Japan Sigorta’nın hem büyümeyi hem de en kârlı beşinci şirket olmayı başarması üzerine sürdürülebilir kârlılık hakkındaki düşüncelerini aldığımız Arimoto, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Hissedarlar ile şirket yönetimleri uzun vadeli bir vizyona ve hedefe sahip olmalı. Kısa vadeli sonuçlara göre bu amacı ve vizyonu sık sık değiştirmemeli. Bir başka deyişle, istikrarlı bir yönetim politikası oldukça önemli. Türkiye pazarı çok dinamik ve sürekli dalgalanan bir pazar olduğundan, sektör de uzun vadeli
düşünmeli.”

‘BÜYÜME ORANLARIMIZ ORTALAMANIN ÜSTÜNDE’
Sompo Japan Sigorta’nın grup içerisindeki en iyi yönetim becerisine sahip şirketlerden biri olarak seçildiği bilgisini veren Yönetim Kurulu Başkanı Shinobu Arimoto, diğer Sompo iştiraklerine de yönetim becerilerini artırma konusunda destek olduklarına değindi. 2010 – 2014 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranlarının yüzde 21.1, sektörünse yüzde 17.6 olduğuna dikkat çeken Arimoto, aynı süreçte bileşik rasyolarının sektöre kıyasla çok daha düşük olduğunun altını çizdi. Arimoto, en stratejik ürünleri olan kasko sigortalarındaki pazar paylarının Mayıs 2015 sonunda yüzde 2.7’den yüzde 4.6’ya yükseldiğini de sözlerine ekledi.

‘TÜRK SİGORTA SEKTÖRÜ GELECEK VAAT EDİYOR’
Türk sigorta sektörünün hâlâ büyüyen ve gelecek vaat eden bir pazar olduğuna inanan Sompo Japan Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Shinobu Arimoto, sözlerine şöyle devam etti: “Swiss Re’nin Sigma raporuna göre, 2014 yılında, gelişmiş ülkelerdeki hayat dışı sigorta sektörünün büyüme oranı sadece yüzde 1.8’ken, gelişmekte olan ülkelerde bu oran yüzde 8. Artık gelişmiş pazarlardan yüksek büyüme oranları bekleyemiyoruz. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye hâlâ yabancı yatırımcılar için cazibesini koruyor.”

08-15-sompotbl

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply