“Acenteler dijital dönüşümü SFS ile yakalıyor”
Dijital devrimin sigorta sektörüne etkisi konusunda bir değerlendirme yapan SFS Satış ve Pazarlama Direktörü Şule Şentürk, “Dijitalleşme, dünyayı hızlı bir şekilde dönüştürürken iş modellerimize ve iş yapış biçimimize de etki ediyor. Müşteriler, kurum içi süreçler, uygulamalar, operasyonlar dijitalleşmenin etkileriyle yeni özellikler kazanıyor” diye konuştu. Sigorta alanında tüm dünyada dijitalleşme nedeniyle büyük bir değişim yaşandığını belirten Şule Şentürk sözlerine şöyle devam etti: “Tüm dünyada yaşanan değişime müşterilerimizin en iyi şekilde uyum sağlaması için dijitalizasyonu mümkün kılmak için SFS olarak büyük yatırımlar yapıyoruz.”
Şentürk, sigorta sektöründe dijitalleşme ve SFS’nin bu alandaki çalışmalarıyla ilgili sorularımızı yanıtladı.
Sigorta şirketleri, acenteler ve brokerler dijital dönüşüm karşısında ne yapmalı?
Sigorta şirketleri dijital olgunluk açısından şu an yeterli olmadıklarını ve bu konuda bir aksiyon almaları gerektiğini biliyorlar. Dijital dönüşüme inanıyor ve dijital dönüşümü arzu ediyorlar, ancak mevcut yatırım seviyesi ve uygulama hızı arzulanan düzeyde değil. Dijital dönüşümün yaşandığı çağımızda şirketlerin yapması gereken değişim karşısında hızlı aksiyonlar almak ve kurum içinde kültürel değişimi gerçekleştirmek olacak.
Unutmayalım ki; Dijital Çağda, paraya giden yol ‘bizi seven, bizden bir şey almak, bizimle paylaşmak isteyen toplulukların kalbinden’ geçecek.
Değişen ve dönüşen dünyada sizce dijital sigorta müşterisi ve dijital sigortacı ne istiyor?
Dijital sigorta müşterisi:
• Her yerde, her zaman sigorta poliçesi satın alma kolaylığı,
• Daha iyi hizmet ve daha alternatifli ürün seçeneklerinin olması ve tüm bunlara parmaklarının ucunda erişim,
• Sosyal medya aracılığıyla bir sesinin olması ve kendini ifade edebileceği görüşlerini bildirebileceği bir ortamının olması,
• Güven duyabileceği bir sigortacı/ sigorta portalı istiyor.
Dijital sigortacı:
• Dijital sigorta müşterisi ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayabileceği etkin teknolojik çözümler,
• Düşük maliyetlerle müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinde artış yakalama,
• Müşteri/müşteri adayları ile sürekli etkileşimde olmak ve alternatif ürün pazarlaması için bilgi toplamak
• Reklam yapmak, yeni bağlantılar oluşturmak, marka bilinirliğini sağlamak, marka sadakatini sağlamak, etkinlikler düzenlemek istiyor.
SFS, dijital alanda hangi teknolojik çözümleri sunuyor?
SFS sigorta sektörünü inovatif teknolojilerle buluşturarak geleceğe taşıyor. Tüm dünyada yaşanan değişime müşterilerimizin en iyi şekilde uyum sağlaması ve dijitalizasyon yol haritalarının belirlenmesi için SFS olarak büyük yatırımlar yapıyoruz.
Sigorta sektöründeki mevzuat değişiklikleri, yüksek bütçeler gibi zorlayıcı dinamiklere rağmen müşterilerimize hızlıca her değişikliğe adapte olan çözümler sunuyoruz.
Özellikle operasyonel işlerin yoğun olduğu ve ayrı ayrı takip edilmesi gereken sigortacılık iş süreçlerini yönetecekleri platformlar geliştiriyoruz.
SFS olarak, değişen teknolojik trendleri yakından takip ediyor ve dijital dönüşüm sürecinde müşterilerimize bu çerçevede değer kazandırıyoruz.
SFS’DEN ‘BULUT’ ÇÖZÜMLERİ
SFS’nin modern bulut uygulama yazılımları, sigortacılık iş süreçleri, uygulamaları ve deneyimlerini yeniden tasarlamasına yardımcı oluyor. SFS Bulut çözümlerinin en iyi örneği Software as a Service (SaaS) uygulama yazılımları, sigorta müşterilerinin beklediği deneyimleri, başarılı olmak için gerekli yeteneği ve pazarın talep ettiği performansı sunmasına yardımcı olmak için sosyal, mobil ve analitik yeteneklerle entegre edildi.
iNet Sales (Sigorta Şirketleri için Yenilikçi Sigorta Satış Yönetim Portalı, B2B & B2C), iNet InsurRate (Aracı Kurumlar ve Alternatif Satış Kanalları için Yenilikçi Sigorta Satış Yönetim Portalı, B2B & B2C) ürünlerimiz bu alandaki yeni çözümlerimiz.
Mobil ve tablet cihazlar büyük bir hızla yaygınlaşırken, bunları ihmal etmek geleceğe sırt çevirmek anlamına gelecek. Benzer şekilde sigorta şirketleri sosyal medyayı daha çok ciddiye alıyor. Göreceli olarak daha az maliyetli bir pazarlama aracı ile dijital teknolojilere daha fazla ayak uyduran şüpheci genç tüketicileri etkilemek ve müşteri olarak kazanmak için bir yöntem olarak değerlendiriyorlar. Sigorta şirketleri ve aracı kurumların mobil ve sosyal medyayı benimsemesi gerekiyor. Bu bağlamda, SFS olarak değişen tüketici alışkanlıkları için iNet Mobile (Dijital Sigortacılık Portalı – IOS, Android ve Windows Platformları Destekli) ve iNet Social (Sigorta Şirketleri, Aracı Kurumlar ve Alternatif Satış Kanalları için) ürünlerini geliştirerek sigorta sektöründe bir ilke imza attık.
‘10 SANİYEDE 10 SİGORTA ŞİRKETİNDEN TEKLİF ALIN’
iNet InsurRate hakkında biraz bilgi verir misiniz?
Akıllı mobil cihazlar dahil her türlü platform üzerinde çalışan, Bulut Bilişim Teknolojisinde geliştirilmiş uçtan uca çözüm sunan yenilikçi Online Sigorta Satış (B2B & B2C) uygulamasıdır.
Sigorta şirketlerinden gerçek zamanlı ve karşılaştırmalı teklif almanızı, aldığınız teklifin poliçeye dönüşmesini sağlar. Poliçe yenilemelerinizle beraber çapraz satış, kampanya yönetimi ve hedef takibi yapmanıza imkân verir. Gelişmiş raporlama ve dashboard özelliği sayesinde performans ve verimliliği ölçebilme yeteneğine sahip olabilirsiniz.
FACEBOOK ÜZERİNDE SİGORTA ACENTENİZİ YARATIN!
iNet Social konusunda neler söyleyeceksiniz?
Tüm sosyal medya platformları üzerinde çalışan, “Online Sigorta Satış (B2B & B2C) ve Online Anket” uygulamasıdır.
Sigortacılık Macro Uygulaması (Online Sigorta Satış Platformu) sayesinde;
• Tekliflendirme, poliçe takibi
• Ödeme İşlemleri, borç sorgulama
• Bilgi Güncelleme
• Bilgilendirme (Yenileme, Hasar Durumu, Özel Gün Kutlamaları, Hasar Eksik Evrak, Eksper Atama vb.)
Sigortacılık Micro Uygulaması (Online Anket Platformu) sayesinde;
• Müşteri ve/veya Hedef Müşteri Data Toplama
• Müşteri Memnuniyeti Ölçme
• Sigorta Sektörü İhtiyaç Analizi, Rakip Analizi
TEK PLATFORMDAN SATIŞ YÖNETİMİ
iNet Sales ürününüz hakkında bilgi verir misiniz?
Akıllı mobil cihazlar dahil her türlü platform üzerinde çalışan, Bulut Bilişim Teknolojisinde geliştirilmiş uçtan uca çözüm sunan yenilikçi Online Sigorta Satış (B2B & B2C) uygulamasıdır.
Sigorta şirketlerinin, tüm satış kanallarına (acente, broker, banka ve alternatif satış kanalları) sunabileceği ve ana (core) sigortacılık sistemleri ile entegre çalışan, gerçek zamanlı ve ürün alternatifli karşılaştırmalı teklif almasını, aldığı teklifin poliçeye dönüşmesini sağlayan online satış platformudur. Online teklif alma ve poliçeleştirme işlemlerinin yanı sıra poliçe yenilemeleri, çapraz satış, kampanya yönetimi ve hedef takibi yapılmasına imkan verir. Vakit kaybetmeyin, dijitalleşmek için stratejik gelecek planlarınızı SFS ile kurgulamaya hemen başlayın.
“En güçlüler değil, değişime en fazla uyum sağlayanlar ayakta kalır.” Charles Darwin …