Sigortacılığımız hızla dijitalleşiyor…
Hemen hemen her gün yurtdışı kaynaklı haberlerde dünya devi sigorta ve reasürans şirketlerinin insurtech’lere yatırımlarını görünce acaba bizim sigortacılığımız geri mi kaldı diye düşünürken Sigortacı Gazetesi’nden Umut Deniz Elçi arkadaşımızın bu ay yayınlanan haberini okuyunca “O kadar da kötü değilmişiz”dedim. Haberinin girişinde şöyle deniyor: “Dünyada yenilikleri takip etme konusunda hantal kaldığı düşünülen sigorta sektörü, ülkemizde bambaşka bir görüntü sergiliyor. Türk sigorta şirketleri robot kullanımı, dijital süreç optimizasyonu ve yeni nesil müşteri hizmetleri gibi konularda diğer sektörleri ileri çeken bir konumda.”
Haberde önemli detaylar paylaşılıyor. Detaylarına girince; birkaç ay önce denetim, danışmanlık, finansal danışmanlık, risk danışmanlığı, vergi ve ilgili alanlarda, birçok farklı endüstride etkinlik sürdüren Deloitte’in“Bireysel emeklilik sektöründeki beklentiler ve trendler”raporunu hatırladım. Deloitte raporunda “Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) katılımcı sayısı artışı yavaşlarken mevcut müşterileri korumanın önemi artıyor. Şirketlerin, bir yandan operasyon maliyetlerini azaltacakları öte yandan da müşteri memnuniyetini artıracakları üst düzey dijital dönüşüme ayak uydurması gerekiyor”ifadelerine yer vermişti.
Umut arkadaşımızın haberinde görüyoruz ki, sigorta ve BES şirketlerimiz, dijital dönüşümü artık sindirmişler ve bu yönde ciddi yatırımlar yapıyorlar. Kısa süre önce Corporate & Startup Day’de Start-up Dostu Şirket Ödülü’ne layık görülen Allianz Türkiye, süreçlerini dijitalleştirip ve otomatize ederken, yeni ürünlerinin %95’ini dijital olarak hazırlıyor. Aynı zamanda acentelerin dijital kanalları etkin kullanmasıyla ilgili eğitimler veriyor.
Dijitalde bir diğer iddialı şirket de sektörün en genci olan Quick Sigorta. Dijitalleşmediğini, dijital olarak doğduğunu ve bir start-up ruhuyla ortaya çıktığını söyleyen Quick Sigorta, 26 çalışanla 2 ayda bin acentelik vermeyi başardı. Sırada acentelerin dijitalleşmesinin geldiği belirtiliyor.
Aksigorta da inovasyon, analitik, yapay zeka ve yeni teknolojileri önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanları olarak görerek, Dijital Asistanı olan ADA’yı hayata geçirdi. 400.000 hasar evrakı ADA tarafından ayrıştırılıyor, hasar dosyası ile eşleştiriliyor. Aksigorta çok iddialı. Türkiye genelinde 2 bin 500 acenteden gelen yaklaşık 200 bin talebin ADA tarafından cevaplanacağını ve cevaplanma süresinin 2 saatten 2 dakikaya düşeceğini belirtiyor. BES şirketlerinden Vakıf Emeklilik, Dijital Süreç Optimizasyonu Projesi ile büyük bir dönüşüm sürecine girdi. Şirket, büyük oranda maliyet avantajı yaratması beklenen proje ile yeni nesil sigortacılığın temellerini atmayı planlıyor.
Tüm bunlar çok önemli ve sevindirici gelişmeler çünkü sigortacılığın geleceği dijitalde. Geleneksel sigortacılıkta büyüme, artan maliyet yükleri ile ciddi oranda yavaşlamaya başladı dersek yanılmayız diye düşünüyorum. Fakat insurtech temelli sigortacılıkta büyüme oranları kıskandıracak kadar büyük oranlara ulaşabiliyor. Buna en son örnek, son yılların en popüler insurtech’i olan ABD’li Lemonade’den geldi. Söz konusu insurtech ciddi büyüklükte yatırımlar çekmesinin yanında 2017 yılındaki büyüme oranlarını bu yılın ilk çeyreğinde aştığını açıkladı. Şirketin kurucu ortağı Shai Wininger şirketin büyümesine yönelik blogunda yaptığı paylaşımda, büyüme hızlarını azaltmaları gerektiğini belirtti. Evet, sigortacılık geleceğini hızla şekillendiriyor ve bunu dijitalle başarıyor…