Sigorta dünyasında dijital dönüşümün başarı hikâyesi: SFS InsureE Health+

Sigorta dünyasında dijital dönüşümün başarı hikâyesi: SFS InsureE Health+

SFS olarak sektöre sadece yenilik getirmekle kalmadıklarını, aynı zamanda yeni standartlar belirlediklerini belirten SFS Grup Müdürü Engin Fikir, “SFS InsureE Health+ ürünümüz, sigorta sektörünün dijitalleşme ihtiyacına doğru bir cevap olurken, aynı zamanda yeni iş birlikleri ve başarı hikâyelerine kapı aralamaktadır” dedi.

2024 yılı sonu verilerine göre, hayat dışı sigorta prim üretiminin 740 milyar liraya ulaştığını; bunun %18,5’lik bir payını 136 milyar lira ile sağlık sigortalarının oluşturduğunu belirten SFS Grup Müdürü Engin Fikir, “Sigorta yaptıran kişi sayısı 15 milyona yaklaşırken, dijitalleşme ve teknoloji odaklı çözümler, sektörün geleceği için vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. SFS, toplam sağlık prim üretimi 9 milyar liralık bir pazar payına ulaşmış ve sektörde %6,5’lik bir pay elde etmiştir. Özellikle “SFS InsureE Health+” gibi yenilikçi ürünler, bu büyümeye önemli katkı sağlamıştır. SFS olarak, uzun yıllara dayanan bilgi birikimimizi ve teknoloji altyapımızı zengin bir dijital sigortacılık ekosistemi inşa etmek için kullanıyoruz. Sektör, akademik dünya, ve fintech ekosistemi ile önemli iş birliklerini her geçen gün artırarak genişletmekteyiz” ifadelerine yer verdi.

EMAA SİGORTA İLE YENİ BİR DÖNEM

EMAA Sigorta ile gerçekleştirdikleri entegrasyon projesi hakkında konuşan Fikir, “EMAA Sigorta ile yeni bir pencere daha açmanın gururunu yaşıyoruz. EMAA Sigorta ile gerçekleştirdiğimiz başarılı entegrasyon projesi, sigortacılık süreçlerinde dijitalleşmenin gücünü bir kez daha ortaya çıkarmıştır. Hasar süreçleri de dijitalleştirilerek operasyonel verimlilik artmış ve müşteri memnuniyeti bir üst seviyeye taşınmıştır. SFS InsureE Health+ ile web tabanlı, yönetimi kolay ve hızlı entegrasyon yapısı ile sigorta şirketlerinin üretim süreçlerini, hasar takibini, tahsilat ve tazminat işlemlerini tek bir ekrandan yönetebilmelerini sağlıyoruz. Ürünün 7/24 erişilebilen platformunun, sektördeki tüm kullanıcılar için pratik ve kolay bir kullanıcı deneyimi sağlayacağını düşünüyoruz. Kullanıcı dostu ara yüzü, modüler yapısı, sağladığımız yapay zekâ destekli dijitalleşmiş sağlık sigortacılığı hizmetleri ve hızlı entegrasyon özellikleri platformun öne çıkan özellikleridir. Sigorta şirketi, acenteler, brokerlar ve sağlık sigortası alanında hizmet sağlayan tüm kurumların operasyonel verimliliğinin artırılması amaçlanmıştır. EMAA Sigorta ile gerçekleştirilen başarılı entegrasyon projesi, dijital dönüşümün sektördeki önemini bir kez daha gözler önüne sermiştir. Bu başarı hikayesi, sigorta şirketlerinin operasyonel etkinliğini arttırırken, müşteri memnuniyetini de yeni bir seviyeye taşımıştır” dedi.

DİJİTALLEŞMENİN GÜCÜ

Fikir, bu yeni yapı sayesinde elde edilen başlıca kazanımları şu şekilde sıraladı:

“✔ Sağlık sigortası tazminat süreçleri, modern ve hızlı yazılım çözümleriyle uçtan uca optimize edildi.

✔ Sigorta şirketlerine göre özelleştirilebilen .NET tabanlı modüler yapılar başarıyla uygulandı.

✔ EMAA Sigorta, SFS InsureE Health+ ile hem bireysel hem de aile için özel olarak tasarlanmış Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) paketleri ve üretim, hasar, web servis entegrasyonları yapıldı.

✔ Yakın zamanda Özel Sağlık Sigortası (ÖSS) ve “grup üretim” yapısı devreye alınmış olacaktır. On binlerce sigortalısı olan gruplar için kullanıcılar kendi iç süreçlerini yönetiyor olacaktır.

✔ İlaç provizyonları yakın zamanda online verilebilir olacaktır.

✔ SFS InsureE Health+ ile bir aile için özel olarak tasarlanmış Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) paketleri kolayca müşterilerin beğenisine sunulmuştur.

✔ Sağlık tazminat sürecinin online olarak TPA entegrasyonun durması veya olağanüstü durumlarda hastanelerle manuel olarak yürütülebilmesi seçeneği sunulmuştur. Bu yeni kurgu ile sağlık sektörüne tazminat süreçlerinde hız ve esneklik sağlandı.”

GELECEĞE DOĞRU YENİ ADIMLAR

“SFS olarak, sektöre sadece yenilik getirmekle kalmıyor, aynı zamanda yeni standartlar belirliyoruz” diyen Fikir, sözlerine şöyle devam etti: “SFS InsureE Health+ ürünümüz, sigorta sektörünün dijitalleşme ihtiyacına doğru bir cevap olurken, aynı zamanda yeni iş birlikleri ve başarı hikâyelerine kapı aralamaktadır. Ürünümüz, sağlık sigortacılığının ağırlıklı olarak acente (%57) ve broker (%27) kanalıyla yürütüldüğü mevcut pazarda, bu üretim kanallarının taleplerine ve ihtiyaçlarına göre tasarlanmıştır. Özellikle acenteler için geliştirdiğimiz hızlı teklif ekranları sayesinde, poliçe satış süreçlerini uçtan uca yönetebilme imkânı tanımaktayız. Sahada önemli üretim payı olan acente/broker kanalı ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş daha birçok kullanım kolaylığı sağlayan özellik sunmaktayız. SFS InsureE Health+ ile kurumlar, bir aile için özel olarak tasarlanmış Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) paketlerini kolayca müşterilerinin beğenisine pazara sunabiliyor. Sistemde elementer sigortacılık faaliyetlerine devam ederken, sağlık hasar süreçlerindeki operasyonel faaliyetlerin de sigorta şirketlerinin bünyesinde devam ettirilmesine yönelik çalışma yapılabilmesi de mümkün olabilmektedir. Bağımsız provizyon sürecinin manuel olarak yürütülmesi, online sistemin yedeklenmesi, olağanüstü hal durumlarında provizyon sisteminin offline olarak çalışması gibi konuların şirketler için güçlü bir özellik olacağını düşünüyoruz. Globalde de yükselen trend olan parametrik sigortacılık çalışmalarının güzel bir örneği olan sektör ve müşteri beklentilerini harmanlayıp oluşturduğumuz uygulamamız, Türkiye’de sağlık sektöründeki sigorta şirketlerine rekabet üstünlüğü kazandıracaktır. Şirketlere özel know-how ve iş süreçlerinin terzi usulü uyarlanması noktasında ve kullanıcı ara yüzlerinin alt katmandan bağımsız birebir firmanın istediği özelliklerle kişiselleştirilebilmesi mümkün olmaktadır. Esnek yapı ürünün ticari yönünü de artıracaktır. Parametrik sigortacılık yapısı da özelikle kişiselleştirilmiş prim fiyatlandırması gibi süreçler için önemli bir altyapı omurgası oluşturmaktadır. Açık sigortacılık kavramı tüm dünyada olduğu gibi SFS’nin stratejik yatırım ürünlerinde de önemli yer tutmaktadır. SFS’nin dinamik kural motoru, parametrik tanımlanabilen iş süreçleri, kullanıcıların iş akışlarını ve yetki yönetimlerini kolayca yapılandırmalarına olanak sağlamaktadır. Bu yapı ile sigorta şirketleri, pazara daha hızlı giriş yapabilmekte, rekabetçi ve talebe uygun yeni ürünleri doğru konumlandırma yöntemleriyle geniş kitlelere sunabilmektedir. Ülkemizdeki ve dünyadaki sektör trendlerine, regülasyonlara ve kullanıcı beklentilerine hızlıca adapte olabilme yeteneğine sahip olmaktadır. İhtiyaçlar doğrultusunda olabildiğince fazla sağlık branşını destekleyen kompozit ürün yapısı ile sigorta sektörünün bütün paydaşlarına yönelik bütünleşik stratejiler sunmaya devam edecektir. İş süreçlerindeki sürtünme noktaları minimize edilerek, müşterilerimizin rakiplerine göre rekabet avantajı kazanmaları sağlanacaktır. Özellikle yazılım üreten teknoloji şirketlerinde yazılımın kullanıcıya ulaşma süresinin de giderek daha fazla önem kazandığı ortamda, ürün/ hizmetlerimizi kullanıcıya ulaştırdıktan sonra ise değişim yönetimini etkin yapmaya çalışarak tüm paydaşlarımıza katma değer üretmeyi ön planda tutuyoruz. Bu süreçleri başarıyla yürütebilen şirketlerin ve yazılım ürünlerinin pazarda önemli rekabet avantajı sağladığını görüyoruz.SFS olarak, gelecekte de bu teknolojileri kullanarak sektördeki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Yasal düzenleme veya pazar dinamikleri gereği müşterisine ilk ulaşan olmak için zamanla yarışan sigorta şirketlerinin çözüm ortağı SFS, sigorta sektörünün ihtiyaçlarına uygun teknolojik çözümleri ilk sağlayan şirket olmaya devam edecektir.”

Yorum yazın