Sigorta dışı kalan Z kuşağı nüfusu daha fazla sigorta teminatı arıyor

Sigorta dışı kalan Z kuşağı nüfusu daha fazla sigorta teminatı arıyor

Cenevre Derneği’nin anketine göre, sigorta dışı Z kuşağı nüfusunun daha fazla sigorta teminatı arayışı içinde olduğu ifade ediliyor.

Cenevre Derneği’nin yeni yayımladığı “Gelişmiş Ekonomilerde Kapsayıcı Sigorta: Toplumsal Baskıları Hafifletmek” başlıklı rapor, gelişmiş ülkelerdeki “kapsayıcılık açıklarını” ele alıyor. Rapor kapsamında yapılan küresel bir müşteri anketi, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İspanya, Birleşik Krallık ve ABD’deki 28 bin haneyi kapsayan düşük gelirli bireyler, Z kuşağı, göçmenler, yaşlılar, serbest meslek sahipleri ve kronik hastalar gibi 6 demografik grup üzerinde gerçekleştirildi.

ANKETİN ÖNE ÇIKAN BULGULARI:

  • Gönüllü sigorta sahipliği, Fransa’da en yüksek (%92) ve ABD’de en düşük (%78) seviyede.
  • Sigortasızlık en çok düşük gelirli bireyler, Z kuşağı ve göçmenler arasında yaygın.
  • Daha fazla sigorta talebi en çok Z kuşağı katılımcıları arasında (%32) gözleniyor, özellikle özel sağlık ve mülk sigortası alanlarında.
  • Tüm sosyo-demografik gruplar için daha fazla sigorta satın almamanın en yaygın nedeni maliyetlerin karşılanamaması.

Cenevre Derneği Genel Müdürü Jad Ariss raporda, “Kapsayıcılık açıkları gelişmiş ekonomilerde birçok sosyo-demografik grup için mevcut ve potansiyel olarak büyüyor. Bu endişe verici bir eğilim. Sigorta şirketleri bu açıkların giderilmesine büyük katkı sağlayabilir. Bu, yalnızca hizmet alamayan nüfusların finansal dayanıklılığını artırmakla kalmaz, aynı zamanda olgun pazarlarda sigorta sektörü için yeni büyüme fırsatları da yaratır” diye belirtiyor.

Cenevre Derneği Sosyal ve Finansal Kapsayıcılık Direktörü ve raporun yazarı Kai-Uwe Schanz ise şunları ekledi: “Sigorta şirketlerinin, hizmet alamayan grupların özel ihtiyaçlarına uygun ürünler ve yaklaşımlar geliştirmesi gerekiyor. Araştırmamız, özellikle Z kuşağı ile ilgili olarak sigorta şirketlerinin kapsayıcılık açıklarını kapatmak için net bir fırsat olduğunu gösteriyor. Sigortaya erişimi artırmak – örneğin dijital kanallar aracılığıyla – ve daha uygun fiyatlı, esnek ve kişiselleştirilmiş ürünler sunmak, Z kuşağına hitap etmenin anahtarları olacaktır.”

Yorum yazın