Sigorta Cini acentelerle birlikte büyümeyi hedefliyor
İlk mağazasını 19 Eylül 2013’te açan Sigorta Cini, 19 Ağustos’ta 10’uncu mağazasını açtı. Türkiye’de 120’ye yakın mağaza açmayı düşündüklerini belirten Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, bütün büyük şehirlerde Sigorta Cini’ne ulaşılabileceğini söyledi. Vos, pazara girdikleri günden bu yana çok olumlu tepkiler aldıklarını ve artık bir satış mecrası olarak kabul edildiklerini söyledi. Müşterilerin, Sigorta Cini mağazalarını içine girilip gezilebilen uluslararası bir şirket olarak gördüklerini söyleyen Vos amaçlarının sigortayla henüz tanışmamış kesimleri sigorta konusunda bilgilendirmek olduğunu kaydetti. Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, Sigorta Cini’nin ilkeleri ve hedefleri ile ilgili sorduğumuz soruları yanıtladı.
Hangi şehirde kaç mağazanız var ve hedeflediğiniz mağaza sayısı kaçtır?
Şirketimiz 2013 yılında kurulup aradan geçen 1 yıl gibi kısa sürede dört şehirde on mağazaya ulaştı. Mağazalarımız İstanbul, Ankara, Çorlu ve İzmit’te.
Sigorta Cini’nin kısa ve orta vadedeki hedeflerinden bahseder misiniz?
Sigorta Cini olarak, Türkiye’de 120’ye yakın mağaza açmayı düşünüyoruz. Bu da demek oluyor ki neredeyse Türkiye’nin her şehrinde mağazamız olacak. Acentelerle beraber büyümek için planlarımız var ve sürekli projemizi geliştirmek için çalışıyoruz. İş yaşamında bir sonraki adımını planlayan, kariyer beklentisi olan bütün acenteleri Sigorta Cini ile iletişime geçmeye davet ediyoruz.
Müşterilerin sigortaya ve Sigorta Cini’ne ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pazara girdiğimiz günden bu yana çok olumlu tepkiler aldık ve artık bir satış mecrası olarak kabul edildiğimizi söyleyebilirim. Hakkımızda yazılanların okunduğunu ve takip edildiğimizi biliyoruz. Bugünlerde çok daha fazla müşteri mağazamıza gelip bizimle iletişime geçiyor. Özellikle mağazamızda sunduğumuz müşteri deneyimiyle fark yarattığımızı söyleyebilirim. Müşterilerimiz Sigorta Cini mağazalarında yaşadıkları tecrübelerinden oldukça memnun kalıyorlar.
Ürünlerini sattığınız sigorta şirketleri hangileridir?
Şu anda; Axa Sigorta, Ergo, Groupama, HDI Sigorta, Mapfre Genel Sigorta, Aksigorta ve ING Emeklilik ile birlikte çalışıyoruz.
Portföyünüzde bulunan sigorta şirketlerini artırmayı düşünüyor musunuz?
Şu anki gelişimimizden oldukça memnunuz. Ortaklıklarımızın sayısını artırmak için acele etmiyoruz; ancak gelecekte portföyümüze değer katacak şirketlerden gelecek işbirliği fırsatlarını da değerlendirmek isteriz.
Sigorta Cini’nin şu anda kaç müşterisi var?
Şu anda 7 bin müşterimiz ve 10 bine yakın poliçemiz bulunmaktadır.
PAZARDA BERABER BÜYÜMEKTEN MUTLULUK DUYUYORUZ
Sigorta acenteleri neden Sigorta Cini ile işbirliği yapmalı? Acentelere sağladığınız bir katma değer var mı? Sigorta Cini’nin müşteriler tarafından tercih edilme nedenlerinden bahseder misiniz?
Sorduğunuz üç soruya ayrı ayrı cevap vereyim: Öncelikle, bize neden katıldıklarını acentelere sormak gerekiyor aslında. Beraber çalıştığımız acentelerin bir kısmı iş anlamında belli bir olgunluğa ulaşmış, bir kısmı ise kendini geliştirmek isteyen acenteler. Acenteler yönetim ve bilişim sistemleri gibi farklı iş süreçleri ile ilgilenip vakit kaybetmek istemiyorlar. Sigorta Cini olarak biz bunların hepsiyle onlar adına ilgileniyoruz. Küçük ya da büyük tüm acentelere öneri ve desteklerde bulunup bu pazarda beraber büyümekten mutluluk duyuyoruz.
İkinci sorunuzun cevabı için ise biz acentelere profesyonel önerilerde bulunup birden fazla seçenek sunarak, onların sahip olduğu değeri artırıyoruz. Sadece trafik değil, kasko, konut, sağlık gibi farklı ürünler sunmamız onları mutlu ediyor.
Üçüncü sorunun cevabı olarak ise şunları söyleyebilirim: Müşteriler bizi mağazamızın içine girip gezebildikleri, uluslararası bir şirket olarak değerlendiriyorlar. Yeni tecrübeler edinip profesyonel tavsiyeler alıyorlar. Mağazalarımızdan doğru seçimi yapmış olmanın güveniyle çıkıyorlar ki bu çok önemli bir şey.
TEK TUŞLA TÜM ÜRÜNLERE ULAŞIM
Sigorta Cini’nin sunduğu kolaylıklar nelerdir?
Bizim mottomuz Türkiye’deki her ailenin karşılaşacakları beklenmedik olaylara karşı korunmayı hak ettiğidir. Bu ilke doğrultusunda, Türkiye’nin farklı yerlerinde birçok mağaza açmayı planlıyoruz. Aynı zamanda acentelere operasyonel destekler de veriyoruz. Bunun yanı sıra, her ay acentelere yönetimle ilgili yenilikler sunuyoruz. Ayrıca, beraber çalıştığımız altı sigorta şirketinin ürünlerine tek tuşla ulaşabilmeyi sağlayan bir sisteme sahibiz. Anlık fiyat alabilme ve birçok seçeneğin sunulması müşteri için büyük kolaylık sağlıyor. Bundan sonra bizim için önemli olan şey ise pazarlama ve marka çalışması.
Müşteriler ilk adımda sigortayla nasıl tanışıyor?
Bizim bu husustaki amacımız, sigortayla henüz tanışmamış kesimleri sigorta konusunda bilgilendirmek. Örneğin, kaza yaşamalarının önüne geçmek için çocuklara trafik ışıklarının önemini öğretiyoruz. Aynı zamanda deprem konusunda da bilinçlendirme yapıyoruz. Bu konuların hepsini sigortayla ilişkilendirerek anlatıyoruz. Sigorta sıradan değil, çok ciddiye alınması gereken bir konu. Türkiye’de sigortanın öneminin daha çok farkına varılması gerektiğini düşünüyorum. Ama bunun için önce sigortanın anlamının ve neden gerekli olduğunun bilinmesi lazım.
Çoğu tüketici sadece fiyat üzerinde duruyor. Daha çok, ne almaları gerektiğinin ve neye ihtiyaçları olduğunun üstünde durmalılar. Biz yavaş yavaş tüketicilerin sigortaya olan bakış açısını değiştirmeye çalışıyoruz.
Mağaza müdürleriyle bir araya gelip, gelecekle ilgili stratejiler oluşturuyoruz. Her ay ne yapmamız gerektiği konusunda beyin fırtınaları yapıyoruz. Yerel piyasanın dikkatini çekmeye ve bu konuda gelişime ne kadar açık olduğumuzu göstermeye çalışıyoruz.
Peki çalışanların eğitimi sizin için ne kadar önemli?
Eğitim bizim işimizin büyük bir kısmını kapsıyor. Müşteri mağazamıza girdiği anda, profesyonel eğitim almış ve onları her konuda rahatlıkla bilgilendirecek bir ekiple karşılaşıyor. Danışmanlarımız, müşterilere ürünlerden ve sigortayla ilgili bilmeleri gereken her ayrıntıdan bahsediyor. Bizim için bir diğer önemli ilke ise müşterilerin ihtiyaçlarına cevap vermek. Müşteri adayımızın neye ihtiyaç duyduğunu saptayıp, yalnızca uygun ürünü almalarını sağlıyoruz.
Sigorta Cini’ne ulaşmak kolay mı?
Merkezi bölgelerde mağazalarımız bulunuyor. Alışveriş merkezlerindeki mağazalarımızdan sabah 10’dan akşam 10’a kadar olan sürede bize ulaşmaları mümkün. Müşterilerimiz telefonla da 7/24 bize ulaşabilir. Müşterilerin tatile gittiklerinde de kaygılanmamaları gerekiyor, çünkü her şehirden bize ulaşabilirler. Tatilde kaza yapsalar bile, tek bir telefonla onların bulundukları noktaya ulaşabilir ve onlara hizmet verebiliriz. Bize ulaşmaları her zaman çok kolay olacak, zaten bu kolaylığı sunmak bizim görevimiz. Müşterilerle olabildiğince yakın olmayı ve en iyi hizmeti sunmayı istiyoruz.
Sadece Türkiye’de değil, sanırım sigorta sektöründe dünya çapında bizim dışımızda bu konsepti gerçekleştiren yok. Türkiye bu modeli benimsemiş görünüyor ve bundan dolayı gurur duyuyoruz. Olabildiğince yenilik getirmeye ve konsepti geliştirmeye çalışıyoruz. Kısa bir süre sonra yaklaşık 120 mağazamız olacak. Bu bizim için büyük bir rakam. Şimdilik heyecanla ve başarıyla çalışmaya devam ediyoruz.
Sizin parçanız olan veya olmayan acenteler Sigorta Cini ile ilgili ne düşünüyor?
Bu yeni modelle pastanın bir parçası olmayı değil, pastayı büyütmeyi hedefliyoruz. Çünkü sigortayı hiç bilmeyen ve sigortaya sahip olmayan insanları sigorta konusunda bilinçlendiriyoruz. Bu da sektöre yeni müşteriler kazandırmak demek. Mağaza açtığımız yerlerde sadece müşterilerin değil, acentelerin de heyecanını görmek bizi mutlu ediyor. Bizim müşterileri bilgilendirmemiz ve yardımcı olmamız, onların da işini hafifletiyor. Amacımız pastayı büyütmek ve yeni ürünler geliştirmek. Yani hem piyasayı genişletip hem de insanları bilgilendiriyor oluyoruz.
Acentelerin çoğu bizi büyük bir merakla takip ediyor, çünkü bu yeni bir konsept. Bence onlar da piyasayı büyütmek ve müşteri adaylarını bilinçlendirmeyi hedefliyor. Bizi birçok müşteri adayı arıyor ve sigorta konusunda bilgi almak istiyor. Biz de hem basın yoluyla hem de internet sitemizi geliştirerek daha çok kişiye ulaşmayı hedefliyoruz.