Sektör sarmalın içinde, tek çare pazarı büyütmek

Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, şirket olarak her konuda en iyi olmak gibi bir iddiaları olmadığını belirterek, “Ama biz iyi olduğumuz birkaç konuda en iyi olalım istiyoruz” dedi. Ayhan, sektörün yıllardır bir sarmalın içinde döndüğünü de ifade ederek, “ Bugün alınan primler hiçbir zaman gelen ve gelecek hasarı ödemeye yetmiyor. Prim artırınca sigortalı kaçıyor, artırmaksak zarar ediyoruz. Tek çözüm pazarı büyütmek” şeklinde konuştu.

Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, sektöre yönelik beklentileri ve Generali Sigorta’nın hedeflerini DÜNYA ile paylaştı.

2015 yılını şirket olarak hedefledikleri doğrultuda geçirdiklerini belirten Mine Ayhan, “Çok memnunuz. Belirli bir belirsizlik vardı bunların sektörümüze direkt etkisi olmadı diye düşünüyorum. Hatta bu belirsizliklerin olumlu etkileri de oluyor ve olumsuzlukları nötr hale getiriyor. Bu nedenle sektör yüzde 15’e varan oranda prim üretim artışı yaşadı. Bizim şirketimiz ise yılın ilk 11 aylık verilerine göre geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25’in üstünde bir oranda artışla 178.9 milyon TL’lik bir prim üretimi sağladık” dedi.

Şirket olarak yatırım yıllarını yaşadıklarının altını çizen Ayhan sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yönde reklamlarımız dönüyor, geniş bir alandan baktığımızda, pek çok dijital alanda çalışmalarımız devam ediyor. Marka bilinirliğimizi ilk 5’in üstüne taşımak üzerine ilerliyoruz. Öte yandan portföy yapımız oto ve oto dışı olarak yüzde 50-50 şekilde oluşturduk. Oto içinde ise 25-25 dengeledik. Her konuda en iyi olmak gibi bir iddiamız olamaz. Ama biz iyi olduğumuz birkaç konuda en iyi olalım istiyoruz.”

TEK YOL PAZARI BÜYÜTMEK
Sektörü nasıl kârlı hale getireceğiz diye sorduğumuz Mine Ayhan, sektörün kapalı bir devrenin içinde olduğunu ve buradan çıkarmak içinde daha satış odaklı çalışılması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Çok çalışarak sigortalanmamış kişileri mutlaka içeri almamız lazım. Bu ilk kez söylenmiyor. Herkes söylüyor, eğitim, bilinç artırmak gibi. Güveni her zaman sağlam tutmamız lazım. Yıllardır bir sarmalın içinde dönüyoruz. Bugün alınan primler hiçbir zaman gelen ve gelecek hasarı ödemeye yetmiyor. Prim artırınca sigortalı kaçıyor, artırmaksak zarar ediyoruz. Tek çözüm pazarı büyütmek. ”

İSTİKRARLI VE KÂRLI BÜYÜMEK İMKANSIZ DEĞİL
Sürdürülebilir bir kârlılık hedefinde olduklarını belirten Mine Ayhan, “Önümüzdeki üç sene çok hızlı geçecek. Bu nedenle bizim amacımız pazar payımızı yukarı çıkarmak ama biryandan da gerçekçiyiz. İstikrarlı ve kârlı bir şekilde yürümek ve her zaman yeniliklerle geniş kitlelere ulaşabilmek. Bu imkansız değil. Bu konuda başka sektörlerde örnekler var. Yeni kurulan bir şirket bir anda milyonlara ulaşabiliyor” şeklinde konuştu. Ayhan, şirket olarak bu yıla yönelik hedeflerinin ise yüzde 25’ler civarında büyümek olduğunun da altını çizerek, “Biz daima sektör üstünde büyümek istiyoruz. 5 yıl sonra ise ilk 10’a girmek istiyoruz. Her sektörde her şirket ilk 10’u ister ki bizde istiyoruz” dedi.

MAĞDUR OLAN KİŞİ ÖNCE SİGORTA ŞİRKETİNE GELMELİ
Sektörün en önemli üretim kaynağı olan trafik sigortalarında 2015 yılı ikinci yarısı itibariyle önemli düzenlemeler yapıldığını hatırlattığımız Mine Ayhan’a bu konudaki düşüncelerini de sorduk. Mine Ayhan, 1 Haziran 2015’de trafik yeni genel şartlar, Ekim 2015’de de ticari araçlara primde tavan uygulaması başladığını belirterek şunları söyledi: “1 Haziran itibariyle çok büyük bir radikal bir değişiklik olmadı. Sadece geçmiş genel şartlara açıklık getirildi. Sektör için çok iyi oldu. Biz sektör olarak şunu diyoruz. Kaza sebebiyle vefat anında veya daimi maluliyette, destekten yoksun kalanların tazminatları durumu var. Hukuk herkese açık. Dolayısıyla biz tazminatı öderiz, mağdur ikna değilse her zaman mahkemeye başvurabilir. Biz derhal ödemeye hazırız bu bilinmeli. İlk önce mağdur bize gelmeli rakamı görmeli sonra ne yapmak istiyorsa yapsın.”

KISIR DÖNGÜ DENİLEN ŞEYİ YAŞIYORUZ
Ticari araçlara gelen üst sınır konusunda ise Mine Ayhan, kısır döngü denilen şeyi yaşadıklarını belirterek şunları söyledi: “Trafik sigortasında daha çok riske maruz kalan ki bunlar ticari araçlar. Dolayısıyla onun fiyatının yüksek olması normal. Meslek odaları hemen mağdur olduk diye çıkıyor. Sayalım iddia ediyorum. Kaç poliçede böyle durumlar olmuş. Keşke o primleri ödemek zorunda kalsa da iyi kullanmayı öğrense. Hazine şöyle bir şey yaptı, en azından bir maksimum tavan var, herkes rahat olsun, altındaki rakamda iyi sürücüye uygun, kötüye tavandan fiyat verir.”

3’ÜNCÜ HAVALİMANININ VE BÜYÜK HASTANE PROJELERİNİN SİGORTACISIYIZ
Generali Grubu’nun dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden biri olduğunun altını çizen Mine Ayhan, büyük olmanın verdiği güçle grubun birçok büyük projede risk üstendiğini söyledi. Son olarak Türkiye’de 3. Havalimanı’nın önemli bir payla sigortacısı olduklarını söyleyen Mine Ayhan, “ Bu proje gurur duyduğumuz bir proje. Burada sigortacı olarak yer almak büyük gurur veriyor. Aynı zamanda Türkiye’de yapımına başlanan büyük hastanelerinin hemen hemen tamamının lider sigortacısıyız” dedi.

TÜRKİYE’DE SATIN ALINACAK ŞİRKET KALMADI
Türk sigorta sektöründe konsolidasyonun uzun yıllardır konuşulduğunu ifade eden Mine Ayhan, “Yıllardır çok konuşuluyor. Hayat dışından konuşursak. Pazar payı yüzde 1’in altında olup ta dünya devi olanlar var ve bunların başka biriyle birleşmesi düşünülemez. Çünkü dünyada böyle bir örnek yok. Niye birleşsin. Tabiki satın alma ve satma başka bir şey. Düşünün alacak şirkette kalmadı. Varsa da zaten bakılmıştır, edilmiştir. Demek değil ki açık değiliz. Tabiki açığız. İlerde BES, hayat sağlık gibi alanlarda olmak isteriz” dedi.

İLERİ VADELİ TEKLİF UYGULAMALI ÜRÜN ÇIKARDIK
Yeni yeni ürünler ve teminatlar çıkardıklarını anlatan Mine Ayhan, “Tabiki bu ürünlere birden bire ilgi olmasa da biz buradaki tutuculuğu kırarak ilerlemek istiyoruz. Mesela ileri vadeli teklif uygulaması başlattık. Biz bunları acentelere de açtık ve bu ürünü öncelikle trafik sigortalarında başladık. Nasıl ki şu an bir otele gidip haziran başı için rezervasyon yaptırıp bu erken rezervasyondan dolayı alabiliyorsanız bunu biz sigortaya uyguladık. Bu çok önemsediğimiz bir ürün. Tüketici için çok avantajlı. İyi bir sürücü ise bundan çok güzel faydalanabiir ve hiçbir şekilde zamlardan etkilenmez” diye konuştu.

OBI WORLDPHONE ÜZERİNDEN SİGORTACILIK YAPIYORUZ
Şirket olarak dijitale yoğun bir yatırım yaptıklarını anlatan Mine Ayhan, akıllı telefonlarda da olma yönünde proje hayata geçirdiklerini ifade ederek, “Bunun için Apple ve Pepsi-Cola’nın eski CEO’su John Sculley tarafından yaratılan Obi akıllı telefonları üzerine proje geliştirildi. Generali Sigorta’nın, Obi Worldphone üzerinden sunacağı mobil sigortacılık platformu ve mobil uygulama ile fiyata duyarlı, zeki ve yeni nesil tüketicilerle yakınlaşma hedefi vurgulandı. Türkiye bu projenin başladığı ve çok önemli görülen bir pazar olarak görülüyor bu projede” diye konuştu.

  • Generali Grubu’nun bakışı çok önemli Türkiye’ye ve buradaki tüm olumsuzluklara rağmen bakışı hiç değişmedi ve hep pozitif oldu.
  • Grubumuzun tüm dünyada alım satımla ilgilenen bir departmanı var ve biz buradaki fırsatları duymadan onlar mutlaka duyar. Ve gerekli ilgiyi gösterir.
  • Sigorta şirketleri Güney Doğu’da poliçe yapıyor. Biz en azından Şırnak’ta Ilısu Barajını sigortalıyoruz. Daha ne olsun. Bugün ülkemizde birçok hasar terörden daha çok zarara yol açıyor.
  • Sigorta şirketi risk görürse yapmam hakkına sahiptir. Ama bu sadece terör için geçerli değildir. Her türlü riskte aynı şeyler geçerlidir.
  • Her şeyi sigortalarız diye bir şey yok. Göz göre göre geliyorum diyen bir riske sigorta olmaz. Mecbur değildir, keşke yapmasa da karşı taraf disipline edilse. Tedbir almaya zorlamak bizim görevimizdir.
  • Acentelerimiz, reklam ve kampanyalarımıza bayıldı. İsim bilinirliğinin artması ile birlikte onlarında işleri arttı. 700 acentemiz var, bunu artırma hedefi değilde onları daha iyileştirme hedefinde ilerleyeceğiz.

Yorum yazın