Sağlık Sigortasında Oscar
AĞUSTOS ayındaki yazımda, Google’ın sigorta sektörüne yönelik yatırımlarına değinmiş ve son dönemde bu alana ilgisinin artmaya başladığının altını çizmiştim.
Google’ın sahip olduğu veri kaynakları, teknolojik altyapı ve rekabet avantajları dikkate alındığında, bu ilginin sigorta sektörü açısından nasıl bir sonuç yaratacağını merakla beklediğimi belirtmiştim.
Bir yandan da, “Cool Sigortacılık” yaklaşımı çerçevesinde, yeni trendler, fark yaratan ve ses getiren uygulamaları yakından takip etmeye çalışıyorum. Dijital dünyanın geldiği boyuta baktığımda, önümüzdeki süreçte ilgi çekici örneklerin sayısının artması kaçınılmaz.
***
Geçtiğimiz günlerde basında yer alan, Google’ın yeni yatırımına ilişkin haberler, benim gibi bu alandaki gelişmeleri ve haberleri izleyenlerin muhtemelen dikkatini çekmiştir. Google, “Oscar Health” adında bir sağlık sigortası şirketinin yatırımcıları arasına katıldı.
Google şu ana kadar sigorta sektöründe daha çok fiyat karşılaştırma hizmeti veren ve oto sigortası alanında çalışan şirketlere yatırım yapıyordu. Bir sağlık sigortası şirketinin Google’dan sermaye desteği almış olması dikkatimi çekti. Haberi okuyunca, bu şirketi biraz daha yakından tanıma ihtiyacı hissettim ve kısa bir araştırma yaptım.
İnternet üzerinden yaptığım araştırmalar sonucunda, Google’ın bu ilgisinin çok da tesadüfi olmadığını anladım.
Oscar Health, 2 yıl önce kurulmuş yeni bir girişim. Şu anda Amerika Birleşik Devletleri bünyesinde sadece New York ve New Jersey bölgesinde faaliyet gösteriyor. Kısa bir zaman içerisinde, geleneksel anlamda sağlık sigortası alanında lider durumda olan şirketlere dahi kafa tutmaya başlamış durumda. Şu anda şirket değerinin yaklaşık 1.75 milyar dolar düzeyinde olduğu hesaplanıyor.
Doğal olarak, mobil teknolojileri çok etkin kullanıyorlar. Bu sayede, bireylerin günlük yaşamlarına entegre olabilen ve onlara değer yaratan çözümler sunuyorlar. Oldukça sade, hızlı ve etkin işleyen bir platform oluşturmuşlar. Bunlar aslında dijital dünyada başarılı örneklerin sahip olduğu ortak özellikler.
Genelde sigorta şirketlerinin önemli sıkıntısı, ürünü bir kere sattıktan sonra, eğer hasar söz konusu değilse, yenileme dönemine kadar müşterisiyle temasa geç(e)memek. Böyle olunca da, sigorta şirketi ile müşteri arasındaki bağ kopmuş oluyor.
Sağlık sigortası bu açıdan farklı bir branş. Yıl içinde bireyler sağlık ihtiyaçlarıyla daha sık karşılaştıkları için, sigorta hizmetlerini daha sık kullanıyorlar. Bu durum, müşterisiyle temas halinde olmak isteyen şirketlere farklı avantajlar sunuyor.
Oscar Health, oluşturduğu platform üzerinden, mobil teknolojiler aracılığıyla, bireylerin sağlık ihtiyaçlarına yönelik hizmetleri hızlı ve pratik bir yapıda karşılıyor.
Reklam kampanyalarında kullandıkları slogan, “Sigorta karışıktır, Oscar onu sadeleştirir”. Amaçları, “Oscar Health” uygulamaları sayesinde, ailenizde bir doktor var gibi hissetmenizi sağlamak.
Ana stratejileri sigortalıların sağlık hizmetlerine erişimini, mobil teknolojiler aracılığıyla hızlandırma, kolaylaştırma ve sadeleştirmeye dayalı. Örneğin, telefon üzerinden doktor randevunuzu sizin için alıyor, bulunduğunuz lokasyona ve ihtiyacınıza göre tavsiyelerde bulunuyor. Ayrıca, sorularınıza yanıt veren uzman doktor ve hemşirelere mobil uygulama üzerinden kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz.
Bütün sağlık kayıtlarınızı, bilgilerinizi mobil cihazlarınızda saklayabiliyorsunuz, böylece kağıt taşımaktan kurtuluyorsunuz.
Bir diğer pazarlama taktiği de, ücretsiz olarak tüm kullanıcılarına adım sayar vermesi ve günlük hedefine ulaşan sigortalılara, günlük 1 dolar ödül vermesi.
Sağlık sigortasında uzman olmadığım için, bu uygulamanın bizim piyasamız için ne kadar anlamlı olduğunu bilemem. Ama yine de, sağlık sigortası alanında farklılaşma adına yeni arayışlar içinde olan şirketlerin ilgisini çekebileceği düşüncesiyle paylaşmak istedim…