Reasürörlerin kârı arttı sigortacılarınki azaldı

Dünyadaki büyük reasürör ve sigortacılar, 9 aylık sonuçlarını açıkladı. Reasürörler arasında %31 ile en yüksek kâr artışı SCOR’dan geldi. SCOR, kârını 492 milyon euroya yükseltti. Swiss Re’nin kârı %12 artarak 3.4 milyar euroya, Hannover Re’ninkiyse %13 artışla 786 milyon euroya yükseldi. Munich Re’nin kârıysa bir önceki yıla göre sabit kaldı ve 2.4 milyar euro olarak kayıtlara geçti.
Sigorta ve reasürans brokeri Aon plc’nin kârı da, %15 oranında azalarak 750 milyon euroya geriledi.
Sigorta şirketlerine bakıldığında, kârlılıkta en yüksek artışı Generali yakaladı. Grup kârını %8.7 oranında artırarak 1.7 milyar euroya çıkardı. Allianz’ın kârıysa, geçen yılın aynı dönemine göre %3.9 oranında artarak 5.2 milyar euroya ulaştı.
Kârlılığı artanlardan çok düşen sigorta şirketleri ağırlıktaydı. Kârlılığı %27’lik bir oranla en çok düşen sigortacı olan Zurich Insurance Group, 9 aylık süreçte 2.1 milyar euro kâr etti. Talanx, %7.9’luk bir düşüşle 488 milyon euro kâr ederken, MetLife’ın da kârı %7 oranında azaldı ve 4 milyar euroya geriledi.

Allianz
5.2 milyar euro kârda
Allianz’ın 2015’in ilk 9 ayındaki kârı, geçen yılın aynı dönemine göre %3.9 oranında artarak 5.2 milyar euroya ulaştı. Son çeyrek açısından bakıldığındaysa, grubun kârı %15.4 oranında düşerek 1.3 milyar euroya indi. 9 ayın sonunda toplam gelirlerse %3.5 artışla 95.5 milyar euro oldu. Grup, prim üretimini %5.3 oranında artırarak 59.3 milyar euroya yükseltti. 9 ayda ödenen hasar ve tazminatlar da 37.5 milyar euro olarak açıklandı.

SwissRe
%12 oranında kâr artışı
Swiss Re, 9 ayda kârını %12 oranında artırarak 3.4 milyar euroya yükseltti. Bu kârın 1.3 eurosu son çeyrekte elde edildi. Grubun özvarlık verimliliği ilk 9 ayda %14.5, yatırım kârlılığıysa %3.9 olarak kayıtlara geçti. Grup, 21 milyar euroluk prim üretti. Üretimde %3.7 oranında azalma görüldü. Gruptan yapılan açıklamada, Çin’in Tianjin limanında meydana gelen patlama dolayısıyla yaklaşık 233 milyon euro hasar ödeyecekleri belirtildi.

Munich Re
2.4 milyar euro kâr
Munich Re, 2015’in ilk 9 ayında 2.4 milyar euro kâr açıkladı. Grubun kârı, geçen yılın aynı dönemine göre sabit kaldı. Grubun prim üretimi %3.1 oranında arttı ve 38 milyar euroya ulaştı. Sermaye getirisi %11.8, özvarlık verimliliği %10.3, yatırım kârlılığıysa %3.3 olarak gerçekleşti. Grup, yıl sonu için 3 milyar euro kâr hedefliyor.

SCOR
Kârını %31 artırdı
SCOR’un kârı, %31’lik bir artışla 492 milyon euroya ulaştı. 2015’in ilk 9 ayında grubun prim üretimi, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %19.3 arttı ve 10 milyar euroya yükseldi. Özvarlık verimliliği %11.1, yatırım kârlılığıysa %3.1 oranındaydı.

Generali
1.7 milyar euro kâr etti
Generali, ilk 9 ayda kârını %8.7 oranında artırarak 1.7 milyar euroya çıkardı. Grubun prim üretimi %5.1’lik artışla 54.2 milyar euroya yükseldi. Özvarlık verimliliği %13.9 olarak kayıtlara geçti. Artan doğal afetlere karşın, grubun bileşik rasyosu %92.7 gibi iyi bir oranı korudu.

Hannover Re
%13’lük kâr artışı
Hannover Re, 2015’in ilk 9 ayında kârını %13 oranında artırarak 786 milyon euroya taşıdı. Grubun prim üretimi de %20.9 oranında arttı ve 13 milyar euro olarak açıklandı. 9 ay sonunda özvarlık verimliliği %13.7, yatırım kârlılığıysa %3.5 oldu.

MetLife
4 milyar euro kâr
MetLife, 9 ayın sonunda 4 milyar euro kâr açıkladı. 2014 yılının aynı dönemine göre MetLife’ın kârında %7 oranında azalma görüldü. Prim üretimi, 27 milyar euro olarak gerçekleşti. Toplam gelirlerse, 49.4 milyar euroydu.

Talanx
957 milyon euro kâr
Talanx, geçen yılın ilk 9 ayına kıyasla %7.9’luk bir düşüşle 488 milyon euro kâr etti. Prim üretimi %12.1 arttı ve 24.3 milyar euroya yükseldi. Grubun özvarlık verimliliği %8.1, yatırım kârlılığıysa %3.7 olarak kayıtlara geçti.

AON
Kârı %15 oranında düştü
Sigorta ve reasürans brokeri Aon plc’nin kârı, %15 oranında azalarak 750 milyon euroya geriledi. Şirketin 9 aydaki toplam gelirleriyse, geçen yılın aynı dönemine göre %4’lük bir düşüşle 7.8 milyar euro olarak gerçekleşti.

Zurich Insurance Group
Kârda %27 azalma
Zurich Insurance Group, 2015 yılının 9 aylık döneminde 2.1 milyar euro kâr etti. Grubun kârlılığında, bir önceki yılın aynı dönemine göre %27’lik bir düşüş oldu. Yatırım kârlılığı %1.2 olarak gerçekleşti. Grup, ilk 9 ayda 34.7 milyar euro prim üretti. Üretimde %7.7 oranında bir azalma görüldü. Grubun toplam geliriyse %23 oranında azaldı ve 49.5 milyar euro olarak açıklandı.

Yorum yazın