Ray Sigorta 2014 yılında da istikrarlı biçimde büyüyecek

RAY Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, 2013 yılında sektörde yaşanan gelişmeleri ve 2014 yılı beklentilerini Sigortacı’ya açıkladı.
2013 yılı sigorta sektörü açısından nasıl geçti, kısaca değerlendirir misiniz? Sizce 2014 yılında sektörü ne bekliyor?
2013 yılının sigorta sektörü açısından iyi sonuçların alındığı başarılı bir yıl olduğu söylenebilir. Hem prim büyümesi hem de kârlılık anlamında oldukça önemli adımların atıldığı bir yılı geride bıraktık. Sektör olarak, enflasyon artı reel büyümenin üzerinde büyüyerek, geçtiğimiz yıllara oranla teknik sonuçların oldukça iyi seyrettiği bir yılı kapattık. Bu iyileşmede esas belirleyici etken motor branşındaki sonuçların iyileşmesi oldu.
Henüz sektörün yıl sonu sonuçları açıklanmamış olmasına rağmen, 2013 yılında birçok sigorta şirketi; genel giderlerini teknik kârlılığı ile karşılayacaktır.
Hasar tarafında ise geçen dönemlere göre önemli düzelmeler yaşadık, kaza tespit tutanağı uygulamasından itibaren olağanüstü seviyede artmaya başlayan hasar adetleri, 2013 yılında tüketicinin de yavaş yavaş bilinçlenmesiyle azaldı, tabii bu durum da sonuçlara pozitif etki etti.

‘2014 DAHA ZOR BİR YIL OLACAK’
2014 yılında ise sektör büyümesinin en iyi sonuçlarla, reel ekonomik büyüme artı enflasyon seviyesinde olacağını düşünüyorum. Fiyat artışı konusunda ise sektör, 2014 yılında geçtiğimiz yıla oranla daha muhafazakar davranış sergileyecektir. 2014’ün 2013’e oranla daha zor bir yıl olacağını düşünüyorum, sigorta sektörünün tabii ki ülkenin ikliminden farklılık göstermesi beklenemez. Dolayısıyla sektörün nominal büyümesi yüzde 11-12 oranında olacaktır.
2013 yılı Ray Sigorta açısından nasıl geçti, 2014 yılı hedef ve beklentileriniz neler?
2013, sektör gibi bizim de hem prim hem de kârlılık olarak hedeflerimize ulaştığımız, başarılı bir yıl oldu. Genel olarak tüm branşlarda 2013 yılında sektör büyümesi oranında büyümeyi tercih ettik. Sadece trafik, kasko ve yangında sektör ortalamasının biraz altında büyüdük. Motor dışı branşlarda ise sektör ortalamasında ve biraz daha fazla büyüdük. Yangın branşında sektör ortalamasından az büyümemizde risk kabul şartlarımızda bazı önlemler almamızın etkisi oldu. Portföyümüz içinde bazı yüksek riskleri daha ağır koşullarla yeniledik. Bizim için sigortalanamayacak risk yoktur, genel prensibimiz her riskin bir fiyatının olduğu ve bu sigortalamanın bu fiyat üzerinden yapılmasıdır.

‘SİGORTALILARA EN İYİ HİZMET VEREN ŞİRKETLERDENİZ’
Ray Sigorta olarak, 2014 yılında da ana stratejimiz çerçevesinde istikrarlı büyümemizi sürdürecek, sigorta sektöründe hem dağıtım kanallarının hem de sigortalılarının en iyi hizmeti aldığı şirket olmaya devam edeceğiz. Prim büyümesi olarak da sektör seviyelerinde büyümeye devam edeceğiz. Ray Sigorta olarak büyüme iştahımızı kontrol ederek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
Dağıtım kanallarının sektördeki rolü her yıl bazı farklılıklar gösteriyor. 2014 yılında sektörün dağıtım kanalları profilinde ne tür değişimler bekliyorsunuz?
2014 yılında dağıtım kanalı bazında radikal bir değişikliğin ne sektör için ne de bizim için geçerli olacağını düşünmüyorum. Sigorta ülkemizde ağırlıklı olarak acente kanalıyla satışı gerçekleşen bir üründür. Bu durum 2014 yılında devamlılığını sürdürecektir. Ray Sigorta özelinde ise, 2013 yılında üretimimizin çok büyük bir kısmını acente ve broker kanalından gerçekleştirdik, 2014 yılında da bu oran düzeyinde acente ve broker kanalından üretim yazmaya devam edeceğiz.

Yorum yazın