‘Otomatik Katılım Ortak Akıl’
Agito, ocak ayı başında yürürlüğe girecek olan Otomatik Katılım Sistemi’nin yarattığı değişimi, hem sigortacılık hem de bilişim teknolojileri bakış açısı ile değerlendirerek, emeklilik şirketlerinin katılımları ile oluşturduğu “Emeklilik Sigorta Şirketleri Komitesi” toplantıları ile interaktif bir şekilde yöneterek ciddi başarılara imza attı. Agito, sektörün ortak ihtiyaçlarını karşılayan merkezi geliştirme modeli ve ortak yapıda oluşturduğu çözümler ile esnek ve düşük maliyetli hizmetler geliştirerek sektörde fark yaratmaya devam ediyor.
Sigortacı Gazetesi olarak Agito ile bireysel emeklilik sektöründe köklü değişiklikler yaratan Otomatik Katılım Sistemi’nin sektörde yarattığı etkiler ve Agito’nun bu değişim sürecine yaklaşımı hakkında görüştük.
Agito yetkilileri, Bireysel Emeklilik branşında faaliyet gösteren sigorta şirketlerinin ihtiyaçlarını karşılamak ve sistemlerini yeni yönetmeliğe uygun hale getirmek amacı ile Otomatik Katılım Sistemi’nin duyurulduğu ilk günden bu yana tüm sektör ile dirsek temasında çalışarak çevik bir proje yönetimi anlayışı ile hareket ettiklerinin altını çizdiler.
KALİTELİ HİZMET ORTAK AKIL
Şirket yetkilileri, Agito’nun öncelikle sektörün hayat ve emeklilik konusunda uzman yetkililerini bir araya getirerek oluşturduğu Emeklilik Sigorta Şirketleri Komiteleri sayesinde sistemin olgunlaşma sürecini ortak bir bakış açısı ile ve proaktif olarak yönettiğini belirttiler. Sistemin iletişim hızı ve kalitesini de artırarak, doğru zamanda doğru çalışmaların yapılmasına odaklanan Agito’nun, kaliteli hizmet ve düşük maliyet hedefi ile yeni yönetmelik doğrultusunda ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamak amacıyla tüm müşterilerine ve sektöre ortak bir yazılımsal altyapı sunarak, yeni sistemin yürürlüğe giriş tarihi olan 1 Ocak 2017 tarihine kadar gerekli çalışmaları başarı ile tamamladığına dikkat çektiler. Verilen bilgiye göre Agito, yeni sistemin yürürlüğe girmesi ile birlikte 7 (Yedi) bireysel emeklilik müşterisine tam zamanlı destek sağlayarak, geçiş sürecinde ortaya çıkabilecek olası risklerin de en alt seviyeye çekilmesini de sağladı.
SEKTÖRÜN ÖNDE GELEN KURUMLARINA HİZMET
Agito yetkilileri, sigorta şirketlerinin yanı sıra, Sigorta Bilgi Merkezi ve Emeklilik Gözetim Merkezi gibi sektörün önde gelen kurumları ile iletişim halinde bulunarak, tüm sektörü ilgilendiren ortak değişikliklerin tasarım aşamasında da etkin bir şekilde yer aldığına ve değişikliklerin sigorta sektörüne getireceği faydaları analiz ederek sürece katkıda bulunduklarına işaret ettiler. Şirket yetkilileri Agito’nun bu noktada, sektörden kazandığını yine sektöre geri vermek ve sektörün gelişimine katkı sağlayabilmek adına, yeni mevzuat çalışmaları ve diğer düzenlemelerde, gerek duyulduğu takdirde sahip olduğu bilgi birikimi ve tecrübeyi ilgili kurumların hizmetine hiçbir ticari amaç gözetmeksizin sunacağına da vurgu yaptılar.