Oto satışlarındaki düşüş sigorta sektörünü vurdu

 Oto satışlarındaki düşüş sigorta sektörünü vurdu

2014 yılının ilk yarısında oto satışlarında yaşanan gerileme, sigorta sektöründeki üretim artışını olumsuz etkiledi. 2014 yılının ilk yarısında sigorta sektörünün yüzde 5.4’lük büyüme oranının enflasyonun gerisinde kaldığını belirten AIG Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, “2014 yılında trafik sigortaları branşında ilk 6 ayda sadece 4.25’lik bir büyüme görüyoruz. Kasko branşında ise, büyüme bir yana, son dönemde bir daralma yaşanmış durumda. Elbette burada birçok etken var, ancak öncelikle otomobil piyasasında, özellikle sıfır araçların satışlarında yaşanan düşüş, sonrasında ülkemizin içinde bulunduğu siyasi durum ve bunun yakından etkilediği ekonomik durum tüketici gözünde sigorta harcamalarını geri plana attı” dedi. AIG Sigorta’nın kâr merkezli çalışmasını yıllardır sürdürdüğünü belirten Sağıroğlu, her bir branşın kendi içinde küçük bir sigorta şirketi gibi çalıştığında teknik kârlılığın her zaman için öncelikli olduğunu söyledi. Sağıroğlu, iş ortakları ve müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurup, sektöre uzun yıllar hizmet etmenin ilk hedefleri olduğunu vurguladı.

Yılın ilk yarısında sektör hayat dışı branşlarda yüzde 9 oranında büyürken AIG Sigorta’nın yüzde 18 oranında büyüdüğünü hatırlatan Sağıroğlu, “AIG Sigorta, sektöre yenilikçi ürünler getiren, özellikle niş pazarlar olarak adlandırabileceğimiz alanlarda çalışmalar yapmayı tercih eden bir sigorta şirketi. Türkiye’de penetrasyonun düşük, kârlı büyüme potansiyelinin yüksek olduğu seçili branşlarda, farklı dağıtım kanallarında en fazla tercih edilen sigorta şirketi olma hedefiyle çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

‘BANKA PORTFÖYÜ BÜYÜDÜ’

AIG Sigorta-HSBC işbirliği sayesinde mevcut prim üretimini birkaç katına katlayacak bir portföy yarattıklarını ifade eden Sağıroğlu, acente ve broker kanadında yatırımlara devam ettiklerini söyledi. Sağıroğlu, üretim ve kârlılık anlamında büyüme imkanları bulunan branşlara odaklanmak, yüksek kaliteyle acente ve brokerların dolayısıyla da müşterilerin ilk tercihi olmak istediklerine değindi.

Üretim artışındaki düşüşe rağmen sigorta sektöründe teknik kârlılığın sürdüğünü dile getiren Süleyman Sağıroğlu şöyle konuştu: “Sigorta şirketlerinin geçmişten aldıkları tecrübelerle risk analizleri ve müşterilerin ihtiyaçlarına uygun sigorta çözümleri üretme konusunda bilinçlendiklerini düşünüyorum. Sigortalanamayan risklere çare olarak getirilen yeni uygulama, yani riskli olan işletmelerin poliçe dönemlerinin ilk 6 ayı içinde gerekli tedbirleri almamaları durumunda ikinci altı ay için poliçelerinin yenilenmeyecek olmasının sektörde bir disiplin sağlayacağını düşünüyorum. Sektörümüz bu sigortalara ait riskten önemli oranda arınıyor, sigortalanabilir risklere doğru fiyat verilmesi ile teknik olarak kâr göreceli olarak daha da arttırılmış olacaktır. Bunun dışında hasar konusunda, özellikle sınai işletmeler için son dönemlerde gelişen restorasyon şirketlerinin hizmetleri ile teknik kârlılıkların olumlu etkilendiğini söyleyebiliriz.”

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply