NN Group 2016’nın 3. çeyreğinde de hedeflerine ulaştı

2016 yılının ilk çeyreğine 2015’teki performansını koruyarak giren, yılın ikinci çeyreğini ise daha yüksek bir sermaye yeterliliğiyle tamamlayan NN Group, üçüncü çeyrekte net kârını geçen yılın aynı dönemine göre 329 milyon eurodan 436 milyon euroya yükseltti.

NN Group çatısı altında Türkiye’de faaliyet gösteren NN Hayat ve Emeklilik ise zorlu piyasa koşullarına rağmen müşteri odaklı yaklaşımıyla performansını korudu. Kasım sonu itibarıyla 2016 yılı hayat prim üretimi, 2015’in aynı dönemine göre %48 artışla 127 milyon lira olarak gerçekleşirken, bireysel emeklilik katılımcılarının toplam fon büyüklüğü ise yine geçen yılın aynı dönemine göre %18 artarak 2 milyar 276 milyon liraya ulaştı.

170 yıllık sigorta tecrübesiyle müşterilerinin geleceklerini güvence altına alabilmek için ürün ve çözümler sunan NN Group, 2016 üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. NN Group’un net kârı 2015 yılının aynı dönemiyle karşılaştırıldığında 329 milyon eurodan 436 milyon euroya yükseldi. Bu dönemde ayrıca NN Group’un şirket nakit sermayesi 2.4 milyar euroya yükseldi. Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksinin sıralamasında 100 üzerinden 77 puan ile konumunu iyileştiren NN Group, global sigorta şirketleri arasında ilk dört şirket içerisinde yer aldı.

Lard Friese, 2016 üçüncü çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin, “2016’nın üçüncü çeyreğinde kazancımızı artırmak ve sermaye sağlamak için hedeflerimizi tutturmaya devam ettik. Tüm bunlarla birlikte marka anlayışımız olan ‘Önce Sen’i müşterilerimiz için her gün hayata geçirdik. Müşteri deneyimini daha fazla geliştirmek adına işlerimize yenilikler getirmeye, sektördeki farklı trendlere proaktif şekilde karşılık vermeye devam edeceğiz” dedi.

Friese, müşteri deneyimine getirdikleri yenilikle ilgili ise şunları söyledi: “Güçlü müşteri ilişkileri kurmaya yönelik odağımız, performansımıza yansımaya devam ediyor. Uluslararası iş birimlerimiz, faaliyetlerini bankasürans kanalları ve bağlı acenteler yoluyla koruma ürünlerine yönlendirdi. Bununla beraber satış kanallarımız daha verimli işlemler gerçekleştirmek adına dijitalleşme yolunda ilerliyor.”

2016 yılının ilk dokuz ayındaki güçlü finansal konum dolayısıyla memnuniyetini dile getiren Friese, azim ve enerjileri için çalışma arkadaşlarına teşekkür etmeyi de ihmal etmedi.

NN Hayat ve Emeklilik olarak, sundukları yenilikçi ve şeffaf yaklaşımla sektörün büyümesine katkıda bulunduklarını belirten NN Hayat ve Emeklilik CEO’su Frank Eijsink 2016’da zorlu piyasa koşullarına rağmen şirketin Türkiye’deki performansını koruduğunu ve 1 Ocak itibarıyla yürürlüğe girecek otomatik katılıma şirket olarak hazır olduklarını şu sözleriyle belirtti: “NN Hayat ve Emeklilik olarak Türkiye’de güçlenmeye ve büyümeye devam ediyoruz. 2016’da zorlu piyasa koşullarına rağmen müşteri odaklı yaklaşımımızla performansımızı koruduğumuzu söyleyebilirim. Şu anda 880 bin müşteriye hizmet veriyoruz. Kasım sonu itibariyle 2016 yılı hayat prim üretimimiz, 2015’in aynı dönemine göre %48 artışla 127 milyon lira olarak gerçekleşirken, bireysel emeklilik katılımcılarımızın toplam fon büyüklüğü ise yine geçen yılın aynı dönemine göre %18 artarak 2 milyar 276 milyon liraya ulaştı .‘Önce Sen’ yaklaşımımızla müşterilerimiz ve iş ortaklarımız için değer yaratacak ürün ve hizmetler sunma çabamız Ocak 2017’den itibaren yürürlükte olacak otomatik katılım için de geçerli. NN’in bu konuda sahip olduğu global deneyim ve uzmanlığı ile kolay, şeffaf ve ulaşılabilir ürün ve hizmetler geliştirdik. Biz otomatik katılıma tamamen hazırız. NN Hayat ve Emeklilik olarak NN Group’un global deneyim ve uzmanlığından aldığımız güçle, müşterilerimize mükemmel deneyimler yaşatma hedefindeyiz.”

Yorum yazın