NN Group 2015’te kârını %32.2 artırdı

Yıl boyunca güçlü ve sağlam bir performans sergileyen NN Group’un 2015 yılı öncesine ait devam eden faaliyetlerinden elde ettiği kâr, bir önceki yıla göre %32.2 artışla 1.4 milyar euroya ulaştı. 2015 yılının son çeyreğindeki net kârı ise, 2014 yılının aynı dönemine göre %82.2 artarak 360 milyon euro oldu.

İnovatif ürünler geliştirmeyi sürdüren NN Group’un 2015 yılında yeni işlerden elde ettiği gelir, %13.1 artarak 202 milyon euroya yükseldi.

NN Group, NN Hayat ve Emeklilik adıyla faaliyet gösterdiği Türkiye’de de büyümesine devam ediyor. NN Hayat ve Emeklilik’in hayat prim üretimi, yılsonunda bir önceki seneye göre %28 artışla 97.5 milyon lira olarak gerçekleşirken, bireysel emeklilik toplam fon büyüklüğü %10 artışla 1.9 milyar liraya çıktı.

NN Group Yönetim Kurulu Başkanı Lard Friese, 2015 finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, “2015 yılının son çeyreğinde de güçlü bir performans sergilemeye ve istikrarlı büyümeye devam ettik. Yıl boyunca sadece gelirimizi artırmadık, aynı zamanda mükemmel bir müşteri deneyimi sunma hedefimize ulaşmak için çok çalıştık. 2015 yılında faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde çok başarılı lansmanlar gerçekleştirdik. ‘Önce Sen’ anlayışımızın odağında yer aldığı kampanyalarımız, marka bilinirliğine büyük katkıda bulundu. 2016 yılında da, eşsiz ve uzun soluklu müşteri deneyimi sunmak, verimliliğimizi artırmak ve finansal hedeflerimize ulaşmak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

‘BU YIL DA BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ’
NN Hayat ve Emeklilik CEO’su Frank Eijsink, şirketin Türkiye’de de büyümeye devam ettiğini vurgulayarak şöyle dedi: “NN Group’un 170 yıllık tecrübesi ışığında Türkiye’deki operasyonlarımız güçlenmeye devam ediyor. 2015 yılında markalaşma sürecinde, hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza kendimizi en iyi şekilde anlatmaya çalıştık. Birebir müşteri bilgilendirmeleri ve satış kanallarımız için düzenlediğimiz tanıtım turları ile bilinirliğimizi artırmayı hedefledik. Yıl içinde yüksek beğeni oranına ulaşan iki başarılı televizyon reklamı lanse ettik. 2015 yılı sonunda, hayat prim üretimimiz geçen yılın aynı dönemine göre %28 artışla 97.5 milyon lira olarak gerçekleşti. Müşterilerimizin bireysel emeklilik toplam fon büyüklüğü ise yine geçen yılın aynı dönemine göre %10 artışla 1.9 milyar liraya ulaştı.”

2016 yılında da sağlam bir büyümeyi hedeflediklerini ifade eden Eijsink, “Önümüzdeki dönemde de hayat sigortasında büyümek, bireysel emeklilikte müşterilerimizle uzun vadeli ilişkiler kurmak ve iş süreçlerimizle hem verimliliği hem de müşteri hizmet seviyesini artırmak üzere belirlediğimiz öncelikler için çalışmaya devam edeceğiz. Müşterilerimizi ve sevdiklerini odak noktasına koyan ‘Önce Sen’ anlayışımızdan ve ‘önemseriz’, ‘şeffafız’ ve ‘sözümüzü tutarız’ olarak sıraladığımız NN değerlerinden aldığımız güçle, müşterilerimizin finansal geleceklerini güvence altına almalarına yardımcı olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

Yorum yazın