“Müşteri deneyimini zenginleştiren bir hizmet sunuyoruz”

“Müşteri deneyimini zenginleştiren bir hizmet sunuyoruz”

Geniş ve güçlü bir hizmet ağına sahip olduklarını, bu sayede sigorta şirketlerinin sunduğu ürünlere startup çevikliğiyle ekstra deneyimler kattıklarını belirten arabamiyika.com’un kurucusu ve CEO’su Ömer Cebeci, “Amacımız yalnızca oto yıkama hizmeti sunmak değil, sigorta şirketlerinin müşterilerine değer katan, poliçe alımını teşvik eden ve müşteri bağlılığını güçlendiren bir deneyim yaratmalarına yardımcı olmak. Oto yıkama hizmeti ana değer önerimiz, ama amacımız bu hizmet yelpazesini genişletmek” dedi.

Sigorta sektörünün en yakın ilişki içerisinde olduğu dikeyler arasında sanırım otomotiv ve mobility en ön sıralardadır. Araç sahiplerine yönelik çok farklı hizmetlerin bir ekosistem ve platform yapısı içerisinde müşterilere sunulmasını hedefleyen uygulamalar çoğalıyor. Bu noktada, otomotiv ve mobility alanına odaklanan girişimler ile sigorta şirketleri arasındaki iş birliği örnekleri de hızla artıyor. Bu ayki konuğumuz, bu alana odaklanan bir girişim olan arabamiyika.com kurucusu Ömer Cebeci ve yönetim ekibi oldu. Sigorta şirketleriyle iş birliklerini artırmayı hedefleyen girişimin yola çıkış hikâyesi, sundukları hizmetler ve gelecek planları üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Ömer merhaba. Öncelikle seni, ekibi ve girişimi kısaca tanıyarak başlayalım istersen.

Merhaba. Yenilikçi çözümler üretmeye odaklanan arabamiyika.com’un kurucusuyum. Oto yıkama ve bakım süreçlerini dijitalleştiren bir platformuz. 4 kişilik bir yönetim ekibimiz var. Efe Kaan Dolu hizmet ağımızın yönetiminden, Efe Halil Anayurt tüm operasyonel süreçler ve müşteri hizmetlerinden, Nisanur Doğhan ise dijital pazarlamadan sorumlu. Amacımız, araç sahiplerine hızlı, kolay ve güvenilir hizmet sunarken, iş ortaklarımız için de operasyonel verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırmak.

arabamiyika.com yolculuğu nasıl başladı? Yola çıkış hikâyesini kısaca paylaşır mısın?

Aslında her şey gerçek anlamda sırtımda bir çanta, elimde bir bezle başladı. Başlangıçtaki fikrim, araç sahiplerinin susuz araç yıkama yöntemiyle yerinde yıkama hizmeti satın alabilecekleri bir mobil uygulama geliştirmekti. “Ankara’nın bu soğuğunda kim oto yıkamacıya gidecek?” mesajının yazılı olduğu el ilanlarımı araçların sileceklerine bırakıp, talep toplamaya çalıştım ilk başlarda. Ancak bu iş modelinin ölçeklenebilir olmadığını zamanla fark ettim. Hızlıca farklı bir iş modeline pivot etmemiz gerekiyordu. Asıl çözmemiz gereken temel problem, araç yıkama noktasına gidildiğinde beklemeyle geçen zaman kaybıydı. Bu yüzden, yerinde yıkama hizmeti yerine oto yıkamacılardan online rezervasyon yapılabilecek bir pazaryeri platform fikrine dönüş yaptık. Yurt çapındaki hizmet noktalarımız ve iş ortaklarımızla birlikte geniş bir ağ oluşturduk. Müthiş bir ekiple birlikte, araç sahiplerine zaman kazandıran, hızlı ve pratik çözümler sunmaya devam ediyoruz.

İş modelinizi, değer önerinizi ve şu anda geldiğiniz noktayı kısaca özetler misin?

İş modelimiz oldukça basit ve kullanıcı dostu. Araç sahipleri bulundukları konuma en yakın oto yıkama noktalarını listeleyebiliyor, yıkama ücretini isterlerse yıkama noktasında isterlerse de online olarak ödeyerek, kolayca randevu alıyorlar. Dolayısıyla randevu saatinde araçlarıyla yıkama noktasına gittiklerinde herhangi bir bekleme süresi ve zaman kaybı yaşamıyorlar. Üstelik, bizim tarafımızdan ön seçim sonucu belirlenen ve sürekli denetlenen bir hizmet ağı üzerinden güvenle araçlarını yıkatıyorlar. Eğer 10’dan fazla araca sahip bir filonuz varsa da Türkiye genelinde tek fiyat politikasıyla ve tek bir fatura üzerinden hizmet almanızı mümkün kılıyoruz. Böylece operasyonel süreçlerinizi tamamen ölçülebilir ve raporlanabilir hale getiriyoruz. Şu anda 81 ilde faaliyet gösteriyoruz ve 400’den fazla oto yıkama noktası, 152 oto lastik değişim noktası ve Dynobil iş ortaklığıyla 250 oto ekspertiz noktası ile geniş bir hizmet ağına sahibiz. Ayrıca, süreçte yaşanan olası tüm sorun ve destek ihtiyaçlarını karşılamak için kullanıcılarımızın sürekli yanında olan bir destek ekibimiz var. Ağırlıklı olarak B2B2C iş modeline odaklanıyoruz. İş ortaklarımızla birlikte, onların çalışan ve müşterilerine yönelik katma değer yaratan hizmetler sunmalarını sağlıyoruz. Ayrıca, B2C iş modeliyle, direk olarak araç sahiplerine de hizmet sunuyoruz.

Girişimcilik yolculuğu sana neler kattı? Neler deneyimledin, neler öğrendin bu süreçte?

Girişimcilik yolculuğunun bana kattığı en önemli şey “istemek” kelimesinin gerçek anlamını öğrenmek oldu. Bugüne kadar aslında birçok şeyi gerçekten istemediğimi fark ettim. İnsan bir şeyi gerçekten istediğinde, bunu gerçekleştirebileceğini anladım. Elbette sadece istemek yeterli değil, asıl olan bu niyeti eyleme dökmek, harekete geçmek. Bu süreçte ekip olmanın önemini de derinden deneyimledim. Doğru bir ekiple yola devam etmenin ne kadar kritik olduğunu gördüm. Güçlü, uyumlu ve aynı vizyonu paylaşan bir ekiple her fikrin başarıya ulaşabileceğine inanıyorum. Ekip olarak ortak bir hayale doğru yola çıkmanın ve bu uğurda harcanan eforun gücünü keşfettim.

Startup hayali olanlar için tavsiyelerin neler olur? Bu sürecin faydaları, cazibesi, zorlukları, riskleri neler?

En büyük tavsiyem başlamaları olur. Startup kelimesini halen tam olarak Türkçeye çeviremedik ama ana teması “Start”, yani başlamak. Sanırım burası da sürecin en önemli aşaması. Hazırlık aşamasında genellikle endişeler, “Nereden başlayacağım?” üzerine oluyor. Ben bu soruyu, “İsterseniz en saçma yerden başlayın ama yeter ki başlayın” diye cevaplıyorum. Başlamaktan kastım da çevrenizdekilerin sizin o işi yaptığınızı, girişimcilik yolculuğa çıktığınızı bilmeleri. Böylece aslında hayalinize uzanan yoldaki ilk adımları atmış oluyorsunuz. Bir startup kurduğunuzda en önemli zorluk, sürekli belirsizlikler içerisinde yol almak oluyor. Ama dünya olarak zaten son yıllarda birçok şey belirsiz ilerliyor. Belirsizlikle mücadele kaslarımızın geliştiğini düşünüyorum. Bundan da korkmamalarını tavsiye ederim. Tabii en önemli tavsiyem de teknoloji ve psikoloji alanında kendilerini geliştirmeleri.

En önemli iş ortaklarınızdan birisi de sigorta sektöründen. Sigorta şirketlerine sunduğunuz çözümler neler? Şirketler niçin sizle iş birliği yapsın?

Mevcut yapıda en büyük iş ortaklarımızdan birisi Eureko Sigorta. Çok başarılı ilerleyen bu deneyim sonrasında, sigorta sektöründeki şirketlerle iş birliği yapmayı arzu ediyoruz. Sigorta sektörüne sunduğumuz çözümler, müşteri memnuniyetini artırmaya, operasyonel süreçleri kolaylaştırmaya ve sigorta şirketlerinin sunduğu hizmetleri daha cazip hale getirmeye odaklanıyor. Sigorta poliçesi satın alan müşterilere sunduğumuz araç yıkama, ekspertiz ve bakım hizmetleri, sigorta şirketlerinin rekabet gücünü artırırken, müşterilerin poliçe satın alma kararını da kolaylaştırıyor. Geniş ve güçlü bir hizmet ağına sahibiz. Bu sayede sigorta şirketlerinin sunduğu ürünlere startup çevikliğimizle ekstra bir deneyim katıyoruz. Amacımız yalnızca oto yıkama hizmeti sunmak değil; sigorta şirketlerinin müşterilerine değer katan, poliçe alımını teşvik eden ve müşteri bağlılığını güçlendiren bir deneyim yaratmalarına yardımcı olmak. Oto yıkama hizmeti ana değer önerimiz, ama amacımız bu hizmet yelpazesini genişletmek.

Biraz da gelecek planlarınızı konuşalım. Yol haritanızda neler var?

Gelecek planlarımızın merkezinde, sunduğumuz tüm hizmetleri tek bir platformda birleştirmek var. Hedefimiz, bir araç sahibinin arabasına oturduğunda ilk olarak bizim uygulamamızı açması ve yolculuğuna bizimle başlaması. Şu anda en iyi yaptığımız iş oto yıkama, ancak bununla sınırlı kalmayacağız. Araç sahiplerinin ihtiyaç duyduğu otopark, e-şarj istasyonları ve diğer yolculuk destek hizmetlerini platformumuza ekleyerek kusursuz bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Amacımız, sadece hizmet sunan bir platform değil, araç sahiplerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayan bütünleşik bir ekosistem oluşturmak.

İlave etmek istediğin bir mesaj var mı?

Bir startup ile çalışmak, sigorta şirketlerinin yeni dünyaya ne kadar hızlı adapte olabildiğini ve değişime açık olduğunu gösteren önemli bir adım. Bu noktada, keyifle iş birliği yaptığımız Eureko Sigorta’ya sektörde fark yaratan, yenilikçi ve geleceğe yönelik bakış açıları için teşekkür etmek istiyorum. Eureko Sigorta’nın bu yaklaşımı, sigorta sektörünün dönüşümüne öncülük eden harika bir örnek. Diğer sigorta şirketleri ile de inovasyon odaklı benzer iş birliklerine imza atmayı arzu ediyoruz.

Yorum yazın