Mobil uygulamalar potansiyeli artırıyor

 Mobil uygulamalar  potansiyeli artırıyor

Bilgi çağı olarak adlandırılan 21. yüzyılın ilk yıllarını yaşadığımız günümüzde, bilgi teknolojileri her sektörü etkilediği gibi sigortacılık sektörünü de önemli ölçüde etkiledi. Sürekli değişim gösteren ve belirsizliğin yoğun bir şekilde yaşandığı piyasada, sigorta şirketleri de birbirleri ile rekabet edebilmek ve müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için bilgi teknolojilerinden faydalanıyor.
Türkiye’deki sigorta sektöründe 1980’li yılların sonu 90’lı yılların başında sigorta poliçelerini internet üzerinde arşivlemeye başlamasıyla online sigortacılık hayata geçmiş oldu. Online sigortacılık alanında yaşanan gelişmeler, mobil sigortacılığa da önemli bir katkı sağladı. Bilgisayarlar üzerinden ulaşılan online uygulamalar yerini, her an insanın yanında bulundurduğu akıllı telefonlardaki mobil uygulamalara bıraktı. Günümüzde sigortacılıkla ilgili birçok işlemi mobil uygulamalar üzerinden yapmak mümkün. Örneğin, mobil uygulamalarla, akıllı telefonlardan kolay ve hızlı bir şekilde poliçe, acente, eksper, kaza tutanağı sorgulama ve eksper atama gibi işlemleri yapmak oldukça kolaylaşıyor. Kullanıcılar uygulamalarla birlikte sigorta primlerinin toplam miktarı ve primden kalan miktarlar gibi kişilere özel bilgilere kolayca ulaşabiliyor.
Türk sigorta sektörünün, dinamik finans sektörünün birer parçası olarak yüksek teknolojik değişebilirlik ve adaptasyon yeteneklerine sahip olması  gerekir. Çok sık değişen yasal düzenlemeler ve mevzuatlar da bu adaptasyonu gerekli kılmakta.  Bu nedenle sigorta şirketleri, adaptasyon zorunluluğunun farkında olarak son zamanlarda yeni mobil uygulaması piyasaya sunmakta ya da var olan uygulamalarına yenilerini eklemekte. Dijitalleşmenin ve aktif mobil hayata geçişin sigorta sektörü üzerindeki etkilerini sorduğumuz şirketler, teknolojiye ve mobil gelişmelere yatırımın zorunluluğunun altını çizerek, dijitalleşen sektör stratejilerine öncelik vermenin gerekliliğini dile getirdi.


NN Hayat ve Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Deniz Kalafat Uysal: Mobil uygulama indirme  rekoru Türkiye’de

Müşterilerinin taleplerini, zaman-mekân fark etmeden yerine getirmek için dijital platformlarda etkin bir varlık göstermenin son derece önemli olduğunu belirten Uysal, NN Hayat ve Emeklilik olarak, son 2 yılda teknoloji alanında ciddi yatırımlar yaparak önemli adımlar attıklarını dile getirdi.

Müşterilerinin onlardan bekledikleri hizmetleri diledikleri zaman, diledikleri yerden alabilmeleri ve onlarla etkileşim içinde olabilmeleri için dijital platformlarda etkin bir varlık göstermenin son derece önemli olduğunu belirten NN Hayat ve Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Deniz Kalafat Uysal, NN Hayat ve Emeklilik olarak, son 2 yılda teknoloji alanında ciddi yatırımlar yaparak önemli adımlar attıklarını dile getirdi. Gelişen teknolojiden her şekilde yararlandıklarını belirten Uysal,  ‘Mobil Şube’ uygulamaları ile müşterilerin mobil uygulama üzerinden birçok işlem gerçekleştirebildiklerini söyledi; ayrıca sektörde dijital alanda öncü olan şirketlerden biri olarak, bu yıl da dijital alanda yatırımlarımızın devam edeceğini belirtti. Uysal gelişen teknolojinin sektörle olan ilişkisini şu sözlerle bildirdi: “Türkiye’de akıllı cep telefonu sahipliği son yıllarda çok hızlı bir şekilde arttı ve bugün her 3 kişiden birinde akıllı telefon var. Tüm bu gelişmeler sonucunda mobil uygulamaların bugün oldukça revaçta ve vazgeçilmezlerimiz arasında yerini çoktan aldığını belirtebiliriz. Öyle ki Türkiye, bir önceki yıla göre uygulama indirme sayısını iki kat artırarak bu alanda bir rekor kırdı.”

‘GELECEK HAYALLERİNİZİN YÖNETİMİ ELİNİZİN ALTINDA’
Sigorta sektörünün, mobil uygulamaların yarattığı iletişim kolaylığından yararlandığını dile getiren Deniz Kalafat Uysal, bu yolla klasik masaüstü uygulamalardan çok daha geniş bir kitleye hitap edildiğini söyledi. Deniz Kalafat Uysal, NN Hayat ve Emeklilik’in sağladığı mobil hizmetlerin yararlarını şu şekilde açıkladı: “Sunmuş olduğumuz hizmet sayesinde mobil uygulamamızı kullanan bir kişi, birikimlerini takip edebilir, düzenli olarak yatırdığı katkı payı tutarını değiştirebilir, yatırım yaptığı fonların performans raporlarına ulaşabilir, dilediği takdirde fon bültenlerinde öğrendiklerinin ışığında kendi portföyündeki fonların dağılım oranlarını değiştirebilir, birikimleriyle ilgili düzenli olarak bilgilendirilmesi için iletişim bilgilerini güncelleyebilir.”

‘TEKNOLOJİYLE YENİ FIRSATLAR GELECEK’
Mobil uygulamalar, her ne kadar günümüz iletişim çağının vazgeçilmez bir aracı olarak ön plana çıksa da acentelerin yerini alabileceğini düşünmediklerini ifade eden Uysal, “Sektörümüze ilişkin yapılan araştırmalar, müşterilerimizin birebir ilgi istediklerine, finansal danışmanlarıyla yüz yüze gelmek istediklerine işaret ediyor. Bunu da ancak acentelerimizin yarattığı ilgi ve sıcaklıkla sağlayabiliriz. Örneğin; NN Hayat ve Emeklilik olarak biz daha çok sayıda müşterinin daha uzun süre boyunca sistemde kalmasını istiyoruz. Bu stratejimizi hayata geçirmek, müşterileri daha yakından tanımak için acentelerimizin rolünü önemsiyoruz”  diyerek devamlılık ilkeleri hakkında bilgi verdi. Mesafeli satışın da tercih edildiğini bildiren Uysal, müşterilerin bir kısmının yüz yüze teması çok tercih etmediğini ve kendi kendilerine bilgi edinmek istediklerini söyledi ve NN Hayat ve Emeklilik olarak bu kesim müşteri için de internet ve mobil platformlar üzerinden hizmet verdiklerini ekledi.
Uysal, şirket olarak amaçlarını, “Biz NN Hayat ve Emeklilik olarak müşterilerimizin menfaatleri ve ihtiyaçları doğrultusunda her zaman yeni uygulamalar geliştirmek üzere sektöre öncülük etmeyi kendimize görev edindik” diye ifade etti.


Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric: Teknolojik gelişmeler sigorta satışını destekliyor

“Kolayla” uygulaması ile müşterilerine hizmet kolaylığı sağlayan Generali Sigorta’nın Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric amaçlarının, değişen teknolojik gelişmelerin takibinde etkin rol oynamak olduğunu ifade etti.

Türkiye’ye modern sigortacılığı getiren bir sigorta şirketi olarak müşterilerimizin ve tüm paydaşlarımızın hayatını koruma ve kolaylaştırma vizyonumuz doğrultusunda acente, banka kanallarımızın yanı sıra 7/24 direkt kanallarının üzerinden sundukları kişiye özel ürün ve hizmetlerimize geçtiğimiz yıl bir yenisini daha eklediklerini söyleyen Generali Sigorta Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric, yeni hizmetleriyle ilgili olarak, “Bu hizmeti sunmadan önce öncelikle kendimize şu soruyu sorduk: Bir sigorta şirketinin mobil uygulamasını nasıl müşterilerin günlük hayatının bir parçası haline getirebiliriz? Yaptığımız araştırmalar ve müşteri ihtiyaç analizleri bizleri “Kolayla” mobil uygulamamızı geliştirmemizi sağladı” dedi.
Petar Dobric araştırma merkezlerinin durumla ilgili çalışmalarından bahsederek, “Generali Araştırma Merkezi (GAM) tarafından yapılan araştırmalar da gösterdi ki sürücülerin yüzde 35’i kaza anında ilgili kişiyi tek bir tuşla aramayı tercih ederken yüzde 48’i kaza ya da yolda kalma durumlarında ne yapmaları gerektiği konusunda ilgili kişilerden yardım almak istiyor. Aynı sürücülerin yüzde 42’si kaza anında Kaza tespit tutanağını doldurmak için yönlendirmeye ihtiyaç duyuyor. Araştırma sonuçlarına göre telefon ve internet, kaza durumlarında bilgi almak ve hasar talebinde bulunmak için yardım almada en çok tercih edilen araçlar olarak kullanılıyor” dedi. Dobric, GAM’ın sunduğu bilgiler doğrultusunda geliştirdikleri “Kolayla” mobil uygulamalarının, müşterilerimizin araçları ile kaza yaptığında ya da yardıma ihtiyaç duyduğunda cep telefonları üzerinden tek bir butona tıklayarak acil yol yardım hizmeti almalarını ve uygulama üzerinden anında hasar bildirimi yaparak, kişisel sigorta danışmanlarının canlı desteği ile tüm işlemlerini gerçekleştirdiğini belirtti.

‘DİJİTALLEŞMENİN SEKTÖRE ETKİSİ ARTIYOR’
Dünyanın son dönemde teknolojik yeni bir aşamaya girdiğini belirten Dobric,  atalarımızın binlerce yıl boyunca ürettiği bilginin bugün çok kısa bir sürede üretildiğini ve bu üretime paralel olarak teknolojik yeniliklere talebin de artığını söyledi. Dobric ayrıca neredeyse bütün sektörlerin, dijital taraflarını güçlendirerek fark yarattıklarını söyleyerek, aynı durumun sigorta sektörü için de geçerli olduğunu ekledi.
Petar Dobric, dijital platformların sigortacılıkta güç kazanmasıyla ilgili olarak, “Bunun yanında Avrupa’da online sigortacılığın gelişmiş olduğu pazarlarda bile bu kanalın pazar payı acente kanalı ile kıyaslanamayacak bir oranda. Dünyada online sigortacılığın faaliyette olduğu ülkelerde dahi acentelerin ağırlığı yüzde 70 oranında seyrediyor. Online Sigortacılık gerçeğinin yanında bu tarz sigortacılığın geliştiği ülkelerde dahi acente ağının halen ezici noktada güçlü olması oluşan algının çok da gerçekçi olmadığını gösteriyor” yorumunu yaptı.

‘ACENTELER ZAMANDAN TASARRUF EDECEK’
Acentelerimizin zamandan tasarruf etmesini ve bu sayede müşterilerine daha fazla vakit ayırmalarını sağlayacak ‘Genersis’ ismini verdiğimiz sigortacılık sistemimiz ile acentelerin operasyonel süreçleri daha da kısaltan IT altyapı sistemini acenteler özelinde kurduklarını söyleyen Dobric, Türkiye’de bir ilk olan “Yeni Jenerasyon Acente” kavramını yaratarak geleceğin acentelerine özel projeler başlattıklarını ekledi. Sözlerini, “Amacımız operasyonel yüklerini mümkün olduğu kadar acentelerimizin üzerinden alarak müşterilerine daha iyi daha hızlı hizmet sunarak sigorta satış aşamasında onlara destek vermekti” diye sürdürdü.


Groupama Kurumsal İletişim Müdürü Pınar Değirmencioğlu: Mobil uygulamalarla şirketler hızlanıyor

Groupama Kurumsal İletişim Müdürü Pınar Değirmencioğlu, mobil uygulamaları olan “Tıkla” ve “Groupama Mobil Yardım” uygulamalarından bahsederek, mobil uygulamalar ve dijitalleşmenin tüm sektörleri etkilediğini ve önümüzdeki dönemde daha da fazlasıyla etkileyeceğini söyledi.

Groupama Kurumsal İletişim Müdürü Pınar Değirmencioğlu, Groupama olarak müşterilerine daha kolay ve hızlı hizmet vermek amacıyla “Tuşla” uygulamasını aktif olarak kullandıklarını belirterek, Groupama müşterilerinin bu uygulama sayesinde çağrı merkezlerinin karmaşık menülerinde kaybolmadan, Groupama’nın müşteri hizmetlerine hızlıca bağlanabildiklerini açıkladı. Konuyla ilgili olarak, “Çağrı merkezine bağlanmak istemeyen müşterilerimiz günlük işlerini yaparken ‘Tuşla’ uygulaması arayan kişi için bekleyip, bağlandığında kendisini bilgilendiriyor. Ayrıca bu uygulamada telefonda beklemek istemeyen müşterilerimiz için ‘sizi arayalım’, yazılı bilgi isteyenler için ‘yaz gönder’ seçenekleri bulunuyor” şeklinde konuşan Pınar Değirmencioğlu, acil desteğe ihtiyaç duyan müşterilerin, en kısa zamanda çözüm ulaştıran destek talebinde bulunabildiğini ve Groupama’nın Twitter hesabı ile iletişime geçmek istediklerinde ise Twitter hattını kullanabileceklerini ifade etti.
Müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla hayata geçirdikleri diğer bir hizmetin ise “Groupama Mobil Yardım” uygulaması olduğunu söyleyen Değirmencioğlu, “Akıllı telefonlar üzerinden sağlanan bu uygulama sayesinde müşterilerine hızlı yol yardım hizmeti veriyoruz. Akıllı telefonların mobil ağlarından ücretsiz olarak yüklenebilen uygulama ile müşterilerimiz yol yardımının yanı sıra, tek tuşla asistans hizmetlerinden (çekici, kurtarıcı, kiralık araç, otel konaklama, ulaşım) yararlanabiliyor” dedi.

‘MOBİL UYGULAMALAR SEKTÖR İÇİN ÖNEMLİ’
Mobil uygulamalar ve dijitalleşmenin tüm sektörleri etkilediğini ve önümüzdeki dönemde daha da fazlasıyla etkileyeceğini dile getiren Değirmencioğlu, sigorta sektörünün de bu gelişmelere duyarsız kalmayacağını ekledi ve “Gelen yeniliklerle birlikte yeni iş alanları ve fırsatlar yaratması da beklenilen bir gelişmedir” dedi. Pınar Değirmencioğlu, günümüzde teknolojinin gelişimiyle ve hayatımıza mobil cihazların daha fazla entegrasyonuyla şirketlerin mobil uygulamalarına yönelerek müşterilerine daha hızlı hizmet vermeyi amaçladıklarını ifade etti.
Mobil uygulamaların sektörün en önemli araçlarından birisi haline geldiğini belirten Değirmencioğlu, “Bu uygulamalar, müşteri odaklı anlayışın kuvvetlenmesine, sigorta şirketlerinin müşteri deneyimi sırasında maliyetleri artırmadan iletişimi güçlendirmesi ve kişiselleştirilmesi üzerinde önemli rol almaya başladı. Bunun da tüketici beklentileri üzerinde olumlu etki yaratacağına inanıyoruz” şeklinde konuştu.


Türkİye’de neredeyse herkes mobil telefon sahibi
Günümüzde dünya nüfusu 7 milyar 250 milyon kişinin üzerinde. Dünyada 4 milyar 550 milyon kişi cep telefonu kullanıyor. Başka bir ifadeyle dünyadaki insanların yüzde 62’si cep telefonu kullanıyor ve 2017’de penetrasyon oranının yüzde 69.4’e ulaşacağı tahmin ediliyor. Günümüzde akıllı telefon kullanan insan sayısı ise 1.75 milyar.

Mobil uygulamalar artış trendinde
2014 yılında uygulama marketlerinden indirilen ücretsiz uygulama sayısı ortalama 127.7 milyon. Yıl sonuna kadar 11 milyondan fazla ücretli uygulamanın satılması bekleniyor. 2017 yılına gelindiğinde ise, indirilecek olan ücretsiz uygulama sayısının yaklaşık 254 milyon olacağı öngörülüyor. Buna ek olarak, yaklaşık 15 milyon ücretli uygulamanın satın alınacağı tahmin ediliyor.

Teknolojiye ilgi artıyor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 2014 yılı ikinci çeyrek raporuna göre, haziran ayı itibarıyla Türkiye’de 70 milyon 791 bin mobil abone bulunuyor. 3G abone sayısı ise 53 milyon 385 bin rakamına ulaştı. 28 milyon 445 bin mobil geniş bant abonesi, 2014 Nisan – Haziran döneminde yaklaşık 62 Terabayt data kullandı.

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply