MetLife Türkiye büyümesini sürdürüyor
2015 yılı sonunda, Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki katılımcıların fon tutarı toplamda 42.6 milyar liraya ulaştı. 2014 yılının başındaysa bu rakam 34.8 milyar lira seviyesindeydi. Bu da geçtiğimiz bir yılda katılımcıların fon tutarında 8 milyar liralık bir artış; bir başka deyişle %25’in üzerinde bir büyüme performansı elde edildiğini gösteriyor. 2014 ile 2015 yılı rakamlarını karşılaştırdığımızda, katılımcı sayısında da 900 bin civarında bir artış gözlemlediklerini söyleyen MetLife Genel Müdürü Deniz Yurtseven, sistemde 12 yılı geride bırakırken, halen yılda 1 milyona yakın yeni katılımcının sisteme dahil olmasını, sektör adına önemli bir başarı olarak değerlendirdi. Bunda %25’lik devlet katkısının da çok olumlu etkisi olduğunu hatırlatan Yurtseven sözlerine şöyle devam etti: “Devlet katkısına baktığımızda buradaki fon tutarının, 2015 yılı başında 3 milyon lirayken bu yıl 4 milyon 800 lira düzeyine eriştiğini görüyoruz. Bu rakamların da işaret ettiği üzere, devlet katkısının sistemin gelişimi açısından değeri ve önemi çok büyük.”
MetLife olarak BES’te altıncı yıllarını tamamladıklarını belirten Deniz Yurtseven, sistem içindeki genç ve başarılı şirketlerden biri olduklarını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu başarıdaki en belirleyici unsur, ana dağıtım kanalımız olan DenizBank’ın da en az MetLife kadar bireysel emekliliğe odaklanmasından kaynaklanıyor. Bugün itibarıyla katılımcılarımızın devlet katkısı dahil 950 milyon liraya yakın fon büyüklüğü oluşmuş durumda.”
BES’te 1 Ocak 2016 tarihi itibarıyla yeni bir dönem başladığını hatırlatan Yurtseven, BES’in yeni dönemde katılımcılara daha fazla avantaj sunduğunu belirtti ve konuyla ilgili şunları söyledi: “BES 3.0 ile birlikte ilk beş yılda katılımcılardan alınacak giriş aidatı ve yönetim gider kesintisi toplamı yıllık bazda aylık brüt asgari ücretin %8.5’i ile sınırlandı. Sözleşmenin beşinci yılından sonraysa bu başlıkta kesinti yapılmıyor. Bu düzenlemeyle birlikte, artık yeni katılımcılar sistemden çıkarken ne kadar çıkış aidatı ödeyeceği hakkında endişelenmeyecek ve bu sayede Bireysel Emeklilik Sistemi’ne giriş kararını daha kolay verebilecekler. Bu durum şirketler açısından, ürünün pazarlanabilmesi yönünde yepyeni bir fırsat alanı olarak düşünülmeli. İlk bakışta şirketlerin ödemelerden yaptığı kesintinin düşürülmesi şirketler için aleyhte bir gelişme gibi gözükse de, eğer sektör olarak katılımcıya sunulan bu avantajı iyi anlatabilir, BES’in artık daha kazançlı bir sistem olduğunun iletişimini etkili bir şekilde yapabilirsek; sonuçta sisteme katılım ivme kazanacak ve orta vadede hem katılımcıların hem sistemin hem de şirketlerin yararına bir durum oluşacaktır.”
‘GENÇLER BES’LENMELİ’
Türkiye’de 18 yaş altında 23 milyon gencimiz olduğunu hatırlatan Deniz Yurtseven, 18 yaş altının sisteme katılımının önünün açılmasıyla birlikte katılımcı sayısında ciddi bir artış olacağını söyledi.
‘BES’in de ötesinde düşünürsek, ülkemizde birikim-tasarruf bilinci konusunda gelişmiş ekonomilere kıyasla ciddi bir açık var’ diyen Deniz Yurtseven konuyla ilgili sözlerine şöyle devam etti: “Bu kapsamda 18 yaş altı bireylerin BES’e katılım imkanı, ihtiyacını duyduğumuz bu birikim kültürünün genç yaşta edinilip, yaygınlaşmasına önemli katkılar sağlayacaktır. Tüketimin son derece özendirildiği günümüz dünyasında tasarruf bilincinin genç yaşta gelişmesini, ekonomimizin geleceği ve sürdürülebilir bir refah düzeyinin yakalanması açısından son derece faydalı buluyorum. Bunun yanı sıra konuyu aileler özelinde değerlendirdiğimizdeyse bir ailenin kazanabileceği maksimum devlet katkısı yalnızca anne ve babanın sisteme dahil olmasıyla mümkün olabilirken yeni düzenlemeyle tüm aile bireyleri sisteme dahil olabilecek ve bir aile olarak maksimum devlet katkısında faydalanılabilecek.”
‘MÜŞTERİLERİMİZİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRIYORUZ’
Yurtseven, MetLife Türkiye olarak ana hedeflerinin hem sigorta pazarında hem de bireysel emeklilik pazarında büyümeyi sürdürmek olduğunu dile getirdi.
‘Müşterilerimizin yaşamlarını kolaylaştırmak için ihtiyaç duydukları sigorta ve emeklilik ürünlerinin en iyisini müşterilere sunmayı hedefliyoruz’ diyen Deniz Yurtseven, büyümenin yanı sıra en önemli stratejilerinden birinin de müşteri odaklılık olduğunu söyledi.
Bu kapsamda birçok projeye imza attıklarını belirten Deniz Yurtseven konuyla ilgili şunları söyledi: “Müşteri memnuniyetini ölçmek, takip etmek, müşteri servislerini geliştirmek ve dijital platformlarda daha etkin olmak bunlardan bazıları. Markamıza yatırım yapmaksa bir başka stratejimiz. Geçtiğimiz yıl Türkiye Basketbol Federasyonu ile başarılı bir sponsorluk anlaşmasına imza attık ve Spor Toto Basketbol Ligi’nin resmi sponsoru olduk. Türkiye’de futboldan sonra en popüler ikinci spor dalı olan basketbola yatırımımız devam ediyor. Bu sponsorluğun yanı sıra tüm dünyada vizyona giren Snoopy ve Charlie Brown filmine de global sponsorluğumuzla destek verdik. MetLife markasına 2012 yılından beri düzenli olarak yatırım yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Tele satışta önemli bir oyuncu olmak istiyoruz, 2014 yılından beri bu alandaki büyümemiz devam ediyor. Dijital alanda da marka bilinirliğimizi artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Sosyal mecraları artık daha etkili kullanıyoruz. Yenilikçi yaklaşımımızla online platformda ürün satışına başladık. ‘Koruma Kalkanı’ ferdi kaza sigortasını online platformlardan müşterilerimizle buluşturuyor, sadece birkaç tıkla, yaşamın risklerine karşı ailelerin finansal koruma altına alınmasına imkan sağlıyoruz. Teknolojinin tüm imkanlarından müşteri hizmetlerimizi geliştirmek için faydalanıyoruz.”
‘ÖDÜLLER BAŞARININ KANITI’
MetLife Türkiye olarak, geçtiğimiz yıl hayat ve ferdi kaza branşlarını ele aldığımızda %25 seviyesinde büyümeyi başardıklarını söyleyen Yurtseven, bireysel emeklilik sektöründeyse 170 bin katılımcıyla yaklaşık devlet katkısı dahil 950 milyon lira fon büyüklüğüne ulaştıkları bilgisini verdi. Ferdi kaza alanında tüm emeklilik ve hayat şirketleri arasındaki liderliklerini koruduklarını ifade eden Yurtseven sözlerine şöyle devam etti: “Tüm bu başarıların bir araya gelmesiyle iki büyük ödüle layık görüldük. Capital Dergisi’nin yaptığı araştırma sonucunda En İyi Üç BES şirketinden biri olarak gösterildik, bunun yanı sıra Global Banking&Finance Review tarafından yapılan değerlendirme sonucu ‘Türkiye’nin En İyi Hayat Sigortası’ şirketi seçildik. Bu ödüller, başarılarımızın en önemli kanıtları niteliğinde.”
‘OTOMATİK KATILIM FARKINDALIĞI ARTIRACAK’
BES’in büyüme trendini önümüzdeki dönemde devam ettirecek bir başka konunun da otomatik katılım uygulaması olduğunu söyleyen MetLife Genel Müdürü Deniz Yurtseven konuyla ilgili şunları söyledi: “Otomatik katılımın, sisteme farkındalığın artmasına da katkıda bulunarak sektörün bu zamana kadar yakaladığı büyüme hızını daha da artıracağını düşünüyorum.
Gerek yapılan araştırmalar gerekse Türkiye’deki pilot uygulamalar otomatik katılımın başarılı sonuçlar vereceğine işaret ediyor. Otomatik katılım başlayıp zaman içinde geliştirilirse, tasarruf bilincinin gelişimine de katkı sağlayacak bir diğer önemli etmen olacaktır.”