MAPFRE’NİN “CEO’LAR BULUŞMASI” İSTANBUL’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

MAPFRE’nin gelecek üç yıllık stratejilerini açıklayan MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su  Antonio Huertas: “Türkiye; büyüyen ekonomisi, nüfus yapısı ve ulaşılabilirlik gibi kendine has koşulları ile hedef ülkelerimiz arasında yer alıyor. Türkiye’ye adım attığımız gün pazarda 10’uncu sıradaydık ancak bugün 5’inci sıradayız. Geçen yedi yıl içinde Türkiye’de 17 bölge müdürlüğü ile önemli bir ofis ağı kurduk. Özellikle son dönemde Türkiye sayesinde büyük başarılara imza attık. MAPFRE GENEL SİGORTA’nın varlığı da, MAPFRE için Afrika ve Asya’nın kapılarını açtı” dedi.
Başta İspanya, Avrupa ve Güney Amerika olmak üzere dünya çapında sigortacılık, reasürans, asistans ve finansal hizmetler alanlarında faaliyet gösteren MAPFRE’nin daha önce İspanya’nın başkenti Madrid’de ve ardından Meksika’nın başkenti Meksiko’da gerçekleştirilen MAPFRE CEO’lar buluşmasının üçüncüsü, İstanbul’da düzenlendi.
Tüm dünyadaki MAPFRE CEO’larını bir araya getiren etkinlik kapsamında MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su  Antonio Huertas, MAPFRE’nin gelecek üç yıllık süreçte global stratejileri aktarırken MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Serdar Gül de, 2007 yılındaki değişimin ardından elde edilen başarılarla gelecek projeksiyonu hakkında bilgiler verdi.
Huertas: “Sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz, Türkiye pazarında doğru hamleler gerçekleştiriyoruz”
MAPFRE CEO’lar BULUŞMASI’nı değerlendiren MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su  Antonio Huertas, üç yıl önce MAPFRE’ye başkan olduğunda dünyanın önemli şehirlerinden birinde yılda bir kez bir araya gelme kararı aldıklarını ve bu toplantıda da global ölçekteki stratejilerini belirlediklerini dile getirdi.
Antonio Huertas, toplantının MAPFRE dünyası adına çok önemli olduğunu belirterek; “Üç gün boyunca elliden fazla yöneticimizle İstanbul’da gelecek üç yıllık stratejilerimizi belirledik. Global ölçekte sürdürülebilir bir büyüme hedefliyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda İspanya, Latin Amerika ülkeleri ve ABD’nin bazı eyaletlerinde lider konumdayız. MAPFRE olarak artık ABD, Brezilya,Meksika ve Türkiye’yi hedef bölgelerimiz olarak görüyoruz. Özellikle son dönemde Türkiye, ABD ve Brezilya sayesinde büyük başarılara imza attık. Türkiye sigorta piyasası, çok rekabetçi bir yapıya sahip. Türkiye’de faaliyette olduğumuz yedi yıllık zaman dilimine bakarsak doğru hamleler ile pazar payımızı artırdığımızı görebiliyoruz” dedi.
Antonio Huertas, son iki yılda elde ettikleri başarıyı, istikrarlı bir hale getirmek istediklerini vurgulayarak; “Gelecekte 30 milyar Euro prim ve prim geliri hedefliyoruz. Global ölçekte pazar payımızın yüzde 30’u İspanya’dan, yüzde 22’si Brezilya’dan ve sonrası da Meksika ile Türkiye olarak sıralanıyor” şeklinde konuştu.
 “MAPFRE GENEL SİGORTA, MAPFRE için Afrika ve Asya’nın kapılarını açtı”
MAPFRE’nin Genel Sigorta’yı satın almasına ve sonrasında yaşanan değişime de değinen MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su  Antonio Huertas, şunları aktardı: “2007 yılında Genel Sigorta’yı satın almadan önce Türkiye’yi tanıyor, bu ülkede önemli fırsatlar olduğunu biliyorduk. 2007 yılında MAPFRE olarak Türkiye sigorta sektörüne adım attık. Türkiye’nin kendine has koşulları var; büyüyen ekonomisi, nüfus yapısı ve ulaşılabilirlik Türkiye’yi hedef ülkelerimiz arasına yerleştiriyordu. Dolayısıyla o gün için pazarda 10’uncu sıradaydık ancak bugün 5’inci sıradayız. Geçen yedi yıl içinde Türkiye’de 17 bölge müdürlüğü ile önemli bir ofis ağı kurduk. Genel Sigorta ve Genel Yaşam’ı MAPFRE Dünyası’na entegre ettik. MAPFRE GENEL SİGORTA, Türkiye’de çok daha profesyonel bir iş yapış modeli ile tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verir bir hale geldi. Ticaret açısından da Türkiye’deki iş adamlarının faaliyetlerinde MAPFRE GENEL SİGORTA’nın varlığı MAPFRE için Afrika ve Asya’nın kapılarını açtı.”
“Türkiye, MAPFRE için neden bölgesel bir yönetim merkezi olmasın?”
Antonio Huertas, 2014 yılı içinde İngiliz Direct Line Group’un Almanya ve İtalya’da bağlı bulunan iştiraklerini 550 milyon Euro’ya satın aldıklarını belirterek; “Türkiye sigortacılık sektöründe organik büyüme hedefliyoruz. Her yıl yüzde 10’luk bir büyüme hedefimiz doğrultusunda kısa vadede herhangi bir satın alma veya birleşme düşünmüyoruz. MAPFRE olarak online kanallara önem veriyor, dijital satış kanalını güçlü tutarak çeşitliliği zenginleştirmek istiyoruz. Bu çerçevede de İspanya’da Verti adında online kanal üzerinden hizmet veren bir yapımız mevcut. Türkiye’de de böyle bir yapı hedefliyoruz. Online kanallarla tüketicilerimize ulaşırken geleneksel kanallar da yerini korumalı. Böylelikle uzmanlık alanlarımızı geliştirerek tüketicilerimize en iyi hizmeti sunmak istiyoruz. Böylelikle Pazar payı ve bölgesel koşulları dikkate alarak Türkiye, MAPFRE için neden bölgesel bir yönetim merkezi olmasın?” dedi.
Serdar Gül: “Hedefimiz, uygulayacağımız istikrarlı politikalar ile en iyi hizmeti sunabilmek”
MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Serdar Gül de yaptığı değerlendirmede, 2007 yılında yaşanan değişimle birlikte 17 bölge müdürlüğü, 2 bin 500 acenta ve yüzde 7 pazar payı ile büyük bir atılıma imza attıklarını belirterek; “Farklı ürünlerimiz ve MAPFRE’nin know – how’ı ile Türkiye pazarına entegre olarak karlılık açısından gelişim kaydettik. İlk hedefimiz, uygulayacağımız istikrarlı politikalar ile en iyi hizmeti sunabilmek. Böylece rekabette de öne geçebiliyoruz. Sektörde; teknolojimizle, insan kaynağımızla ve ürünlerimizle ayrışıyoruz” şeklinde konuştu.
Rakamlarla MAPFRE GENEL SİGORTA
·    Prim üretimi ile 7 yılda sektörde 10’uncu sıradan 5’inci sıraya yükseldi
·    2014 yılı ilk 9 ay rakamlarına göre MAPFRE GENEL GRUP Pazar payının  6.6’sına sahip
·    2013 yılına göre 2014’te prim üretim oranı yüzde 10.5 arttırarak son iki yılda yüzde 50’nin üzerinde büyüdü
·    Kredi Derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, 2007 yılından beri MAPFRE GENEL SİGORTA’nın Ulusal Sigortacı Finansal Güçlülük Notunu “AATur” görünümünü durağan olarak teyit etti
·    MAPFRE GENEL SİGORTA; Grubun stratejik ilk 5 ülkesi içerisinde yer alıyor
Rakamlarla MAPFRE Grubu
·    İspanya’da Pazar liderliğini yakalayan MAPFRE, Latin Amerika’nın bir numaralı çok uluslu sigorta şirketi
·    Prim üretimi açısından Avrupa’nın en büyük 10’uncu grubu, Asistans alanında ise dünyanın 4’üncü büyük şirketi
·    2013 yılında, 790 milyon euronun üzerinde net kazanç bildiren grup 25.89 milyar Euro gelir elde etti
·    MAPFRE, 2014 yılının 9 aylık döneminde 19.793 milyon euro prim geliri ve 16.856 milyon euro da prim oranına ulaştı
·    550 Milyon euroluk yatırımla İngiliz sigorta grubu Direct Line’ın İtalya ve Almanya’daki temsilcilikleri satın aldı
·    MAPFRE’nin dünya çapında 36 binden fazla çalışanı ve 23 milyondan fazla müşterisi bulunuyor

Yorum yazın