Mapfre’nin 2018 yılı üretim hedefi 31milyar €

MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas 11 Mart Cuma günü Madrid’de gerçekleştirilen yıllık Genel Kurul’da 2018 sonuna kadar yıllık 31milyar euro üretim hedeflediklerini açıkladı. 2016 – 2018 yılları arasında grup kârının en az %50’sini hissedarlarına dağıtacağını ve yaklaşık geri dönüşün %5 olacağını belirten Huertas, ayrıca sözü edilen periyotta grubun ortalama bileşik oranın %96’nın altında kalacağını ve ortalama özsermaye kârlılığının %11’in altına düşmeyeceğini vurguladı.
Bu hedeflerin kârlı büyümeye odaklı yeni stratejik planın içerisinde olduğunu söyleyen Huertas, “Yeni stratejik planımız şirketin dört temel direği olan müşteri odaklılık, dijital dönüşüm, teknik ve operasyonel yönetimde mükemmellik, kültür ve yetenek üzerine kuruldu” dedi.

‘150 MİLYON EURO TASARRUF’
Gider yönetimi politikasının grubun faaliyetlerini sürdürdüğü her noktada devam edeceğini ifade eden Huertas, 3 yıllık periyotta harcamaların prim üretimine oranının ortalama %28’in altında tutulacağını ve çeşitli stratejik inisiyatifler yardımıyla en az 150 milyon euro tasarruf sağlanacağını söyledi.
Dijital direkt satış alanında sürdürülen gelişim ve 2016 – 2018 yılları arasında bu alana %50 oranında değer kazandırma hedefi, MAPFRE’nin sadece coğrafi çeşitliliğe değil aynı zamanda dağıtım kanalı alanında da çeşitliliğe olan inancını gözler önüne seriyor. Bu bağlamda MAPFRE Başkanı ve CEO’su Huertas, MAPFRE’nin online sigortacılık şirketi “VERTI”nin 2017 yılında ABD’de kurulacağını, İtalya ve Almanya’da geçtiğimiz yıllarda satın alınan Direct Line şirketinin operasyonel entegrasyonunun tamamlanacağını ve bu şirketlerin de VERTI markası altında hizmetlerini sürdüreceğini belirtti.

ÇİN PAZARI İÇİN ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
MAPFRE Çin’de 2017 yılında oto sigortaları satışı yapan bir şirket açmak için ön lisans çalışmalarını sürdürüyor. MAPFRE bu ülkede reasürör olarak çalışmalarını yürütmek üzere gerekli izinleri aldı.
Grup’un online satış alanındaki gelişim planları arasında ayrıca bütün bölgesel alanlarda dijital direkt işler alanında planları oluşturmak ve gelişimi koordineli olarak büyütmek adına ilk adımları atmayı ön görüyor.
Bu yeni gerçekliğe adapte olmak MAPFRE’nin network’unu pazarın ihtiyaçlarına göre, gerek finansal kuruluşlar ya da benzeri şirketlerle ortaklık sağlayarak, gerekse mevcut dağıtım kanallarını güçlendirerek geliştirme hedefiyle de bire bir örtüşüyor.

YENİ PLANLAR HAZIR
Bütün bu planlar doğrultusunda grup hissedarlarına kârlı büyümeye odaklanarak sürdürülebilir değer yaratmayı amaçlarken, sosyal sorumluluk bilincini göz ardı etmeden MAPFRE’nin stratejik işleri ve bölgeleri arasındaki sinerjiyi maksimize etmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda kısa süre önce MAPFRE’nin sosyal etkisini en üst seviyeye çıkarmak, çevresel riskleri en aza indirmek ve en iyi yönetişim uygulamalarını garanti altına almak amacıyla 2016 – 2018 Sürdürülebilirlik Planı yayınlandı.
Bunun yanında MAPFRE’nin tüm paydaşlarıyla olan ilişkilerini mümkün olan en şeffaf hale getirmek ve MAPFRE’yi en güvenilir global sigorta şirketi imajını sağlamlaştırmak amacıyla Aktif Şeffaflık Planı hazırlandı.
Şirketin yeni trendlere ve önerilere ayak uydurabilmesi için MAPFRE iyi yönetişim uygulamaları alanında önemli gelişmeler kaydetti ve “Yönetimsel, İş Yapış ve Organizasyonel Prensiplerini” kapsayan yeni bir düzenlemeyi onayladı. Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki MAPFRE önümüzdeki 3 yıl içerisinde yönetim kurulu üyesi sayısını 15’e indirmenin yanı sıra kuruldaki kadınların ve bağımsız yöneticilerin sayısını artırmayı planlıyor.
Antonio Huertas, 2018 itibarıyla grup yöneticilerinin en az %40’nın kadınlardan ve çalışanlarının en az %2’sinin engelli çalışanlardan oluşacağını önemle vurguladı.

GRUBUN HASAR ÖDEMESİ 11 MİLYAR EUROYU AŞTI
Ayrıca yıllık Genel Kurul’da MAPFRE’nin operasyonlarını yürüttüğü ülkelere ekonomik katkısı üzerinde de özellikle duruldu. Açıklamada 2015 yılında ilgili ülkelerin kamu kuruluşlarına toplam 1 milyar 550 milyon euronun üzerinde ödeme yapıldığı belirtildi. Bu ödemelerin 540 milyon euroluk bölümünü vergi oluşturuyor ve vergi oranı ortalama %30,4 olarak kabul ediliyor. Açıklamada aracılara 4 milyar 500 milyon euro komisyon ödemesi yapıldığı ve 34 milyonun üzerindeki müşterilere 11 milyar 231 milyon euro tazminat ödendiği ifade edildi.
Son olarak Genel Kurul 2015 sonuçlarına göre ödenecek olan temettü tutarını onayladı. Buna göre ara temettü ile ödenen hisse başı
6 euro cente ek olarak hisse başı
7 euro cent daha temettü ödemesi gerçekleştirilecek. Ayrıca bu hisse başı 13 euro centlik temettü her hissedara nakit olarak ödenecek, bu da İspanya pazarındaki en büyük hisse başı geri dönüş tutarlarından biri olan %4,9’a ulaşıyor.

Yorum yazın