Mapfre acenteleriyle Kıbrıs’ta buluştu

MAPFRE GENEL SİGORTA acenteler toplantısı 28 Nisan- 1 Mayıs 2016 tarihlerinde Girne Acapulco Otel’de yapıldı. “Bu başarının altında senin de imzan var” konseptiyle gerçekleştirilen toplantıda MAPFRE GENEL SİGORTA’nın son dönemde gösterdiği başarılı performans ele alındı.
Acenteler toplantısı MAPFRE GENEL SİGORTA bölge müdürleri ve Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı’nın seslendirdiği MAPFRE şarkısı ile başladı. Sunuculuğu üstlenen İlker Sırtıkırmızı toplantıyı şu sözlerle açtı: “Bu yıl da toplantımız çok keyifli geçecek. Biz yine başarıları ve yükselişleri konuşuyor olacağız ve en önemlisi hepinizin altında imzası olan o en kıymetli dördüncülüğümüzü. Önce büyük mutluluk, ardından duyulan gurur ve tabii ki sonra daha iyilerini yapmak için, motivasyon. Bugün hepimiz tüm zorluklara rağmen geldiğimiz bu noktayı, kazandığımız başarıları kutlamak için buradayız.” Açılış konuşmasının ardından Sırtıkırmızı MAPFRE GENEL Grubu Genel Müdürü Serdar Gül’ü sahneye çağırdı.

‘2015 TARİHİMİZİN EN BAŞARILI YILLARIMIZDAN BİRİ OLDU’
Gül şunları söyledi: “Bizim açımızdan belki de tarihimizin en başarılı yılı oldu. Başarı, sübjektif bir konu, ne taraftan baktığınıza bağlı. Doğru açıdan baktığımızda biraz evvelki şova değer bir başarı olduğunu göreceksiniz. Önce biraz nostalji yapmak istiyor ve 2015 yılının rakamlarına bakmadan önce 2007 yılına gitmek istiyorum. MAPFRE, bizi satın aldığı için başlangıç noktasını 2007 olarak aldık. Nostalji tabloda görülüyor. İsimlerini bile unuttuğumuz sigorta şirketleri var. O yıl sektöre göre daha fazla büyümemize rağmen 11. sırada görünüyoruz. Biz o zaman da sektörün en kârlı, en güçlü şirketlerinden birisiydik, ama pazar payımız %3-4 civarındaydı, şimdi ise %8’in üzerinde.”
O günlerden bugüne, bu noktaya geldiklerini ve çok zor olan bir işi başardıklarını belirten Serdar Gül, “Sanıyorum ki bütün gelişmiş sigorta pazarında herhangi bir satın alma yapmadan, herhangi bir holding ve banka gücü olmadan bu noktaya gelip dev şirketlerle aramızdaki farkı hemen hemen birkaç sene içinde kapanacak boyuta getirmiş olmak gerçekten büyük başarı. Bunu gerçekleştirirken de her zaman sektörün en kârlı şirketlerinden biri olmayı sürdürebildik. Ben de hem bu başarıda çok büyük emeği olan hem de biraz evvelki güzel şovu yapan tüm yönetici arkadaşlarımıza ve sizlere bu başarıya katkılarınızdan dolayı teşekkür ediyorum” dedi.

‘SIRALAMA ÇOK KOLAY DEĞİŞİYOR’
Gül şöyle devam etti: “Bizim için önemli olan bundan sonraki sıralama değil. Çünkü sıralamanın çok kolay değiştiğini ve değiştirebileceğimizi gördük. İnanıyorum ki, kalan farklar birkaç proje, bölge müdürlükleri veya ürünle bile kapatılabilecek noktaya geldi. Hükümet veya bürokrasi tarafından son 5 yıldır beklediğimiz yönetmelikleri, kanun değişikliklerini gerçekleştirmek konusunda destek görmedik.  Ne zaman ki toplumun en çok trafik kazası yapan tarafları ayağa kalktı, kanun bir ayda değiştirildi.”
Bir şikâyetten dolayı Hazine’nin bir denetleme çalışması olduğunu ve sonucunda sektöre büyük bir yük geldiğini belirten Gül şunları söyledi: “Zamanında kesilmiş trafik sigortalarında hasarsızlık indiriminin haksız yere uygulanmadığını tespit ettiler. Ancak, sigorta şirketi TRAMER’den gelen bilgiye göre poliçeyi düzenliyor. Yapılan şikâyetten dolayı, bütün sektöre yazı yazıldı ve önümüzdeki ay bunun ceremesini çekeceğiz.”
Sigorta sektörünün “Trafikte rekor zam” diye bütün gazete ve televizyonlarda ilk haber olduğunu hatırlatan Gül, “Eğer bu sektör olması gereken fiyattan bir kez daha indirim yaparsa artık bu sektöre kimsenin güveni kalmaz. Kâr/zararı geçtim;  repütasyon olarak biteriz” dedi.

ACENTELERE UYARI
Gül şöyle devam etti: “Acente dernek yöneticilerine sesleniyorum, lütfen şirketle acenteyi karşı karşıya getirecek açıklamalardan kaçının, rakamlar ortada, sektör zor bir dönemden geçerken siz görmezden geliyor ve sadece trafikçi olan acenteleri koruyacağım diye; buradaki acentelere kötülük yapıyorsunuz. Bizim ülkemizde sözleriniz esner esner esner başka yere gider; ben çok net mesaj veriyorum; Eğer bir sigorta şirketi bir acenteyi sadece komisyon bağlamında görüyorsa; öyle hissediyorsa o ilişki yürümez. O ilişki sadece para ilişkisidir. Söylemek istediğim kesinlikle trafiğin komisyonu düşük/yüksek, bu dernek şu faaliyeti yapmış bunu yapmış değil. Ama sektör bu kadar zarardayken, komisyon konuşma zamanı değil. Sektör zararını kurtarmak için zam yapmak zorunda kalırken sizin daha yüksek komisyon istemeniz sigortalıya da haksızlık. SAİK Başkanıyla telefonda konuştuğumuzda da söyledim. Eğer siz bu durumları görmezden gelir yüksek komisyonda diretirseniz, Hazine de buna tamam derse, o zaman tek seçeneği kalır şirketin, o komisyon poliçeye yazılır, ondan sonra müşteri sorgulayabilir ‘acente; sen kredi kartını aldın, kimin kredi kartı, bankanın, bunun komisyonunu kim ödüyor, sigorta şirketi, hasar olunca sen orda mısın, hayır, peki sen bu kadar parayı niye kazandın’ demeyecek mi?”

‘TALİ ACENTE SORUNUNU BİZ ÇÖZDÜK’
Gül şöyle devam etti: “İşi sadece para ilişkisine döndürürseniz başka ne yapılır? Tüm dünyada internet sigortacılığı var, acenteyi bypass edecek bir sistemden söz etmiyorum ama trafik sigortasının önünde ya da arkasında verilen bir hizmet ya da emek yok, koyarsınız internete, daha ucuza satılır, olan da bu 4.500 acenteye olur. Bakın tekrar söylüyorum bunları ayırın, burada bulunan acenteler bu işin gerçek emekçileri, bu adına popülizm yaptığınız, bizlere oy uğruna ‘komisyonuma dokunma’ diye mailler gönderdiğiniz acenteler ise, sadece trafik satan acenteler. Ki onları da korumak adına söylüyorum bunları ve mutlaka olacaktır, benim sözlerimi alıp esnetenler olursa hatırlatırım;
yakın geçmişte tali olan bu acenteleri kapattırmak, yok etmek için yine bu arkadaşlar çok uğraştılar, Hazine nezdinde kulis yaptılar ama onların arkasında bu şirket ve ben durduk. Onun için sözlerimi çarpıtan olursa 600’den fazla taliyi bir ay içinde acente biz yaptık diye hatırlatırım.”

‘HEDEFİMİZ %10 PAZAR PAYI’
“Biz bu ortamda kâr eden bir şirket olarak kendimizi başarılı bulabiliriz ki ben öyle buluyorum. Geçen yıl kesinlikle başarılıydık, bu sene çok daha başarılı olacağız. İlk 3 ayda büyümemiz sektörden açık ara çok yüksek. Bundan sonra bizim hedefimiz sıralama değil, hedefimiz pazar payı. Şu anda %8.2, şirketimizin orta vadeli stratejik hedefi %10 pazar payına ulaşmak. Bunu arkadaşlar şovlarında da ispat ettiler, çok kısa sürede %10’a ulaşacaklarına inanıyorum.”

Serdar Gül’den veda mesajı: Aile ortamını koruyun!
“Benim rakamlarla ilgili bölümüm bitti. Genel müdür olarak rakamlarla ilgili bu son seslenişim. Biraz önceki konuya da bağlayarak müsaade ederseniz tavsiyelerim olacak” diyen Gül, şunları söyledi: “Bu aşamadan itibaren siz diye hitap ettiğim zaman sadece acente dostlarıma değil, personele, genel servise ve temsilcilerine de hitap ediyorum. Son 6 aylık süreçte hem çalışma arkadaşlarımla, acente arkadaşlarımla, dostlarımla hemen hemen aynı şeyleri konuşur olduk. Niye bırakıyorum? Ben bırakınca ne olacak? Yeni yönetimle personel ve acenteler nasıl anlaşacak? Hepiniz kafanızdaki soru işaretleri ile benimle dertleşiyorsunuz ve hep aynı cevabı vermeye çalışıyorum. Ki burada bunu biraz daha güçlü vurgulamak istiyorum; Türkiye’nin en iyi şirketindesiniz! Yönetim ve insan kaynağı açısından çok tecrübeli, sermayesi yeterli ve güçlü, arkasındaki grup çok güçlü ve güzel olan bir şey de işleri sadece sigorta, başka işleri yok. Bu şirkette olduğunuz sürece sorun yaşamayacağınızı biliyoruz.”

ŞİRKETİN ADI MAPFRE OLACAK
Şirketin artık çok şık bir binası olduğunu ve eylül ayında şirketin isminin MAPFRE olarak değişeceğini belirten Gül şöyle devam etti: “Daha kolay söylenir bir hale getireceğiz. Şirketimizin ismi güzel, binası güzel ama daha güzel bir şey var ki işte biz bunda çok başarılıyız. Bizim şirketimizin ruhu var ve asıl güvenmemiz gereken nokta da bu, kimsenin “bizde de bu ruh var” diyebileceği şeklinde bir ruh değil. Ve bu ruhu oluşturan da sizin aile yapınız. Bu aile yapısını koruduğunuz, birbirinize daha fazla hoşgörü gösterdiğiniz, dayanıştığınız sürece, şu anda olduğu gibi omuz omuza verdiğiniz sürece hiçbir şeyden korkmayın.”
Gül, “Bu ruhu korumak sizin göreviniz. Bu aile yapısı sizin çocuğunuz. Çok emek verdik. Aileyi koruduğunuz sürece, benden sonra da, diğer arkadaşlardan sonra da, bu sistem bozulmaz” dedi.

‘HEP YANINIZDA OLACAĞIM’
Konuşmasının sonunda “Ben sözlerimi bağlamak istiyorum. Gerçekten 27 yıldır bizzat çalıştığım arkadaşlar olduğu için rahatça söyleyebilirim” diyen Gül şunları söyledi: “Burada hem acente hem de çalışan, büyüklerim, dostlarım var. Çok büyük keyif aldım sizlerle çalışmaktan. Başarıları her zaman heyecanla kutladım. Bazen çok üzülmüşüzdür, moralimiz bozulmuştur. Bilmeden bazen sizleri kırmış olabilirim ama asla bilerek değil. Şirketin çıkarlarını korumak adına aldığım bazı kararlar size ve çalışanlarımıza uymamış olabilir. Bunlar sizde benimle ilgili olarak olumsuz bir etki bıraktıysa ya da bilmeden kırdıysam sizi, affedin. Hepinize teşekkür ediyor ve ‘hepiniz hakkınızı helal edin’ diyorum. Hep yanınızda olacağım.”

Acenteler toplantısı sırasında vefat eden MAPFRE acenteleri Akif Özbilgin ve Behçet Kemal Turcan da anıldı. Acentelerle ilgili konuşan Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı, “Her ikisini de gerek şirketimize gerek sektöre yaptığı katkılardan dolayı sevgi ve şükranla anıyoruz. Bu yıl da Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin 2 öğrencisi 4 yıl boyunca Akif Özbilgin ve Behçet Kemal Turcan bursu ile okuyacaklar” dedi.
Sertifikalarını almak için sahneye gelen Arda Turcan şunları söyledi: “Değerli MAPFRE GENEL ailesine başta Genel Müdürümüz Serdar Gül ve İlker Sırtıkırmızı olmak üzere çok teşekkür ediyorum. Çok incesiniz, çok duygulandık. Yolunuz açık olsun siz de hakkınızı helal edin. Çok sağolun, varolun”

HAREKETLİ BİR TOPLANTI
Acenteler toplantısı 28 Nisan – 1 Mayıs 2016 tarihlerinde Kıbrıs Acapulco Oteli’nde yapıldı. 28 Nisan akşamı Bellapais Manastırı’nda çok şık bir resepsiyon verildi. 29 Nisan Cuma sabahı toplantı ve ödül töreni gerçekleştirildi. Akşam “Çiğdem Gürel ile 90’lardan Günümüze” partisi yapıldı.
Partide MAGSAD üyeleri 2016 sonunda MAPFRE ile yolunu ayıracak olan Genel Müdür Serdar Gül’e koro halinde “Arkadaş”  şarkısı ile sürpriz yaptılar. Ardından  tüm acentelerin ve personelin katılımıyla şarkıyı bir kez daha hep birlikte ve gözyaşlarıyla söylediler.
Akşam acenteler Erol Evgin ile yılın yorgunluğunu eğlenerek attılar.

Yorum yazın