Lumnion’da hedef ülkemizden çıkan ilk küresel insurtech olmak

 Lumnion’da hedef ülkemizden çıkan ilk küresel insurtech olmak

InsurTech Demo Day’de birinci olan ve 19-21 Ekim’de düzenlenen uluslararası Insurtech Connect zirvesinde ülkemizi temsil eden ilk Türk insurtech Lumnion’un CEO’su Cenk Tabakoğlu, “Özellikle yurt dışında yaratacağımız yeni başarılarla Türkiye’den global ölçekte öne çıkan bir insurtech şirketi olarak, sektörümüzü de en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz” dedi.   

Ülkemizde insurtech sayısının azlığı sık sık dile getiriliyor. Özellikle de global ölçekte başarı yakalama iddiası olan Türk insurtech girişimlerin olmamasından yakınıyoruz. 

Danışma Kurulu üyesi olarak çok yakından tanıdığım Lumnion ekibi, bu konudaki izlenimleri ve önyargıları değiştireceğe benziyor. 

Son dönemlerde elde ettikleri başarılar ve aldıkları ödüllerle dikkat çeken Lumnion, önümüzdeki süreçte global ölçekte öne çıkan insurtech girişimler arasında yer almayı hedefliyor.

Lumnion CEO’su Cenk Tabakoğlu ile, kuruluş hikayelerini, odaklandıkları alanları, sundukları çözümleri ve son dönemdeki başarılarını konuşmak üzere keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.  

Kuruluş hikayenizi ve ekibi kısaca tanıtır mısın?

2017 yılında kurulmuş olan Lumnion, ilk aşamada finans ve sigortacılık alanında analitik danışmanlık üzerine çalışmalar yürüttü. Sonrasında, özellikle 2019 yılı başından itibaren, odağını sigorta fiyatlamasına yönelik aktüeryal yazılımlar ve ürünler geliştirmeye döndürmüş durumda. Hem iş yönetimi konusunda hem de teknoloji kullanma konusunda oldukça tecrübeli, yetkin, dinamik, her geçen gün büyüyen bir ekibiz. Yine sektörde yıllarını sigortacılığın ve finansal teknoloji ekosisteminin gelişmesine adamış, deneyimli bir danışma kurulumuz var.

Ürünlerinizi, odaklandığınız problem alanlarını ve çözümlerinizi kısaca anlatır mısın?

Odağımız sigortacılıkta fiyatlama modellemesi için kullanılan araçlar ve algoritmalar. Piyasada hala çoğunlukla 80’li 90’lı yıllardan kalma, GLM bazlı algoritmalar kullanılmakta. Halbuki günümüzde artık makine öğrenmesi algoritmalarıyla çok daha iyi çözümler üretmek mümkün. Sigorta şirketleri bu yeni dünyanın algortimalarından, yeteri kadar şeffaf olmamaları sebebiyle ilk etapta uzak durmayı tercih ettiler. Biz Lumnion olarak, özellikle uzmanlık alanımız olan makine öğrenmesi algortimalarını kullanmaya yönelik bir fiyatlama platformu geliştirdik ve bu algortimaları mevcut fiyatlama sistemlerinde de kullanılabilecek şekilde şeffaf hale getirdik. Uçtan uca, tüm fiyatlama sürecini saha fiyatlaması da dahil olacak şekilde optimize ederek yönetebilecek, hatta bunu dış veri destekli  davranışsal fiyatlamaya kadar götürebilen bir platforma sahibiz. Bu platform ve sunduğumuz çözümler, sigorta dünyası için önemli bir yenilik.

Sigorta sektöründeki çalışmalarınız ve deneyimleriniz neler?

Sigorta sektörü odaklı çalıştığımız için, hem yurt içinde hem yurt dışında birçok şirkete analitik projeler yapmaktayız. Ayrıca, yeni fiyatlama platformumuz da hali hazırda iyi bir penetrasyon sağlamaya başladı. Bizim biraz sektörü de geliştirme misyonumuz var ve ana hedefimiz global sigorta pazarı. Bu sebeple Türk sigorta şirketlerine hizmetlerimizi onlar için maliyet etkin şekilde sunuyoruz ve ürünlerimizi kullanmalarını istiyoruz. Doğal olarak, biz de bundan aslında geri besleniyoruz. Yeni fiyatlama platformumuzun ana ürünü olan Cheetah risk fiyatlama modülümüz, önümüzdeki dönem Marmara Üniversitesi’nde ders olarak okutulmaya başlanacak. Öğrenciler mezun olmadan pratik olarak bu analizlerin nasıl yapılacağını da görmüş olacak. Bu gelişmeler bizi ciddi heyecanlandırıyor.

Son dönemde güzel gelişmeler ve kazandığınız ödüller var. Onlardan da bahseder misin?

DIA (Digital Insurance Agenda), Avrupa’nın en büyük dijital sigortacılık buluşması. Daha önceki yıllarda Amsterdam’da düzenlenen etkinlik, bu sene doğal olarak online olarak yapılacak. Yeni ürünümüz Cheetah ile buraya kabul edildik ve orada sunum yapacak ilk Türk şirketi olduk. Bu alanda dünyanın en büyük buluşması olan Insurtech Connect’in Türkiye ayağında birinci olarak global arenada diğer girişimler ile yarışma fırsatı bulduk. Yine bu arenada da boy gösteren ilk Türk şirketi olduk. Çin hükümetinin yapay zeka konferansı WAIC 2020’de Türkiye’den yapay zeka alanında en yaratıcı şirket kategorisinde değerlendirildik. Son olarak da Portekiz’de Ageas’ın INsure programına Avrupa’dan seçilen 5 şirketin içerisinde yer alarak, yeni fiyatlama platformumuz ile birlikte çalışmaya başladık. Tüm bu güzel başarılar ve ödüller, doğal olarak bizi gelecek için çok umutlandırıyor ve motive ediyor.

Sigorta sektöründe daha aktif olmak adına, sektör paydaşlarından beklentileriniz neler?

Sektör paydaşlarının, Türkiye’de dünya çapında iş yapan bir insurtech firmasının varlığından haberdar olmaları en temel beklentimiz aslında. Ürünlerimizi kullanarak deneyimlemeleri hem bizler hem onlar için güzel sonuçlar ve işbirlikleri yaratacaktır.  Bizim Türk sigorta sektöründen beklentimiz, dinamik bir ekiple global düzeyde iş yapan Lumnion’u kendi şirketleri gibi görmeleri. Biz bunu böyle görüyor ve değerlendiriyoruz.  Kısa sürede özellikle yurt dışında yaratacağımız yeni başarılarla Türkiye’den global ölçekte öne çıkan bir insurtech şirketi olarak, sektörümüzü de en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz.  

Geleceğe ilişkin planlarınız nedir?

Bizim temel hedefimiz global ölçekte çalışan ve Türkiye’den çıkan ilk insurtech firması olmak, buna da emin adımlarla her geçen gün ekibimizi de büyüterek ilerliyoruz. 

Özellikle 2021 bizim için yurt dışında yoğunlaşma anlamında önemli olacak. Şimdiden planlamamızı buna göre yaptık ve artık global rekabete kendimizi hazır hissediyoruz.

Okan Utkueri

Okan Utkueri

okanutkueri@gmail.com

İlginizi Çekebilir