Kripto para şikayetleri yüzde 998 arttı
Şikayetvar’ın paylaştığı verilere göre 2021’in ilk 11 ayıyla bir önceki yılın ayı dönemi karşılaştırıldığında şikayet oranı yüzde 998 arttı. 2020’de 4 bin 840 olan şikayet sayısı, 2021’de 60 bin 359’a yükseldi.
Platform tarafından açıklanan verilere göre, kripto para borsasıyla ilgili Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin 11 bin 997’si çözüme kavuştu. Bu rakam platformda yayınlanan şikayetlerin yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor. Şikayetvar ‘da kripto para borsaları 5 milyon 73 bin kez aratıldı.
THODEX OLAYI SONRASI 16 BİN 940 ŞİKAYET GELDİ
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en büyük soygunlarından birisi olan Thodex olayının yaşandığı Nisan ayında Şikayetvar’a toplam 16 bin 940 şikayet geldi. 14-20 Nisan haftasında Şikayetvar üzerinden Thodex şikayetleriyse yüzde bin 161 artış gösterdi. 2020’nin Nisan ayında 400 bin kullanıcıya sahip İstanbul merkezli kripto para borsası Thodex’in sahibi Fatih Özer yaklaşık 2 milyar dolarla birlikte Arvanutluk’a kaçtığı tespit edilmişti. Bu olay aynı zamanda Blok zincir veri firması Chainalysis’in 2022 Kripto Suç Raporu’na göre 2021 yılının en büyük kripto para soygunu olarak değerlendiriliyor.
ELEKTRONİK BANKACILIK UYGULAMALARINDA ŞİKAYET SAYISI YÜZDE 77 ARTTI
Öte yandan Şikayetvar hazırladığı raporda elektronik bankacılık uygulamalarını ve bu kategoride gerçekleştirilen hizmetleri de inceledi. Verilere göre, bu kategoride 2021’in ilk 11 ayında 23 bin 329 olan şikayet sayısı yüzde 77 artarak 47 bin 565 oldu. Platforma gelen şikayetlerin yüzde 20’si çözüldü. Elektronik bankacılıkla ilgili toplam 2 milyon 670 bin arama gerçekleştirildi.
Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği başlıklar ise şöyle:
- Sisteme girişte hata vermesi,
- Hesabın sıfırlanması,
- Kimlik doğrulama işleminde sıkıntı çıkması,
- Telefon numarası güncellemenin yapılmaması,
- Fazla komisyon ücreti alınması,
- Ön satıştaki fiyatların yanıltıcı olması,
- Transfer işleminin uzun sürmesi,
- Sistemin yavaş oluşu,
- Yükselmelerde satış işleminde sıkıntı çıkması, düşüş olduğunda de alım yaptırılmaması,
- Müşteri temsilcilerinin yanlış yönlendirmesi sonucu işlemlerde zarar edilmesi,
- Müşteri temsilcilerinin yatırım yaptıktan sonra ilgilenmemesi.