Kaskodan en büyük beklenti kaza anında hızlı destek

Araştırma Türkiye genelinde 12 ilde ve CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) yöntemi ile yapıldı. 25-45 yaş aralığındaki 639 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, tüketiciler kasko ürünü özelinde sigorta şirketlerinden en çok ‘kaza anında ihtiyacı olan desteğin hızlıca verilmesi’ni istiyor. 100 kişiden 43’ü ‘hızlı destek’i beklentilerinin başında sayarken, ‘düşük sigorta primleri ve fiyatları” beklentisi yüzde 40 oranla ikinci sırada yer alıyor. Araştırmaya katılan her 100 kişiden 23’ü ‘kaza/hasar durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilmeyi’ beklerken, katılımcıların yüzde 20’si ise ‘satış esnasında poliçe detaylarının iyi açıklanması’nı gerekli buluyor.

ACENTELER HAYATİ ÖNEME SAHİP
Araştırma, kaskoyu gerekli bulanların oranının oldukça yüksek olduğunu da ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 72’si kaskoyu gerekli bulduğunu ifade ederken, Türkiye’deki yaklaşık 19 milyon araçtan sadece 5 milyonu kasko poliçesi güvencesi altında bulunuyor. Araştırma, kasko ve zorunlu trafik sigortası konusunda tüketiciler nezdinde bilgi eksikliğinin olduğunu da gösteriyor. Araştırmayı değerlendiren Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, tüketicilerin kaskodan beklentilerinin karşılanmasında, kasko ve zorunlu trafik sigortası konusunda bilincin yükseltilmesinde acentelerin hayati bir öneme sahip olduğunu söyledi. Aksigorta’nın en büyük dağıtım kanalı olan acentelerin, hasar anında müşterilerinin en yakın destekçileri olduğunu belirten Uğur Gülen, yaptıkları pek çok yatırım ve geliştirilen uygulama sayesinde hasar ödemelerini ciddi oranlarda hızlandırdıklarının altını çizdi.

Yorum yazın