HDI Sigorta dijitale ‘FOKUS’landı

HDI Sigorta Türkiye’de önemli bir projeye imza attı. Fokus Projesi adı altında geliştirilen uygulama şirketin tüm dünya genelindeki Grup bireysel şirketleri arasında İnovasyon Ödülü alma başarısını gösterdi.
HDI Sigorta Yönetim Bilgi Sistemleri Grup Müdürü Emrah Çalık söz konusu projeye yönelik bilgiler verdi.
Çalık konuyla ilgili şunları söyledi: “HDI Sigorta’nın oto dışı sigorta ürünlerindeki dijital yaklaşımının adı Fokus. HDI Sigorta’nın bağlı bulunduğu TALANX grubu içerisinde gerçekleşen İnovasyon yarışmasının da galibi olan Fokus Projesi, Talanx grubunda en iyi uygulamaların paylaşıldığı Best Practice Laboratuvarı koordinasyonunda Talanx’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde de hayata geçirilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.
Bildiğiniz üzere Türkiye coğrafi konumu itibarıyla bir deprem ülkesi. Türkiye’de faaliyet gösteren bir sigorta şirketi olarak deprem teminatı, sağladığımız teminatlar arasında en yüksek bedellerden bir tanesi. Fokus projesi sağlanan bu yüksek teminat bedellerini daha iyi yönetme fikriyle ortaya çıktı.
Başlangıçta Coğrafi Bilgi Sistemlerini kullanarak iyileştirmeye başladığımız süreçlerimize Risk Mühendisliği, oto dışı hasar yönetimi ve ekspertiz modüllerini de zaman içerisinde entegre ederek oto dışı sigortalarda uçtan uca bir süreç yönetimini hayata geçirmeyi başardık”

NOKTASAL RİSK ANALİZİ
Fokus’un şirket içi underwriting, şirket dışı underwriting ve hasar dosya yönetimi olmak üzere üç önemli modülden oluştuğunu belirten Emrah Çalık, bu şekliyle bakıldığında entegre bir sistem olarak sektörde bir ilk olduğunu söyledi.
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve yazılımları konusunda zengin veritabanı ve deneyimli yazılım ekibiyle öne çıkan Başarsoft ile birlikte geliştirilen yazılım ile konum bazlı underwriting ve fiyatlama alt yapısı oluşturduklarını dile getiren Çalık, böylece risklerin harita üzerinde görselleştirilmesiyle underwriter’ların karar süreçlerini akıllı sistemlere dönüştürdüklerini vurguladı.
HDI Sigorta Yönetim Bilgi Sistemleri Grup Müdürü Emrah Çalık, “Coğrafi Bilgi Sistemleri’nden faydalanarak deprem, sel, patlama, yangın ve terör risklerinin her birini ayrı ayrı veya tamamını birlikte değerlendirme imkanı sağlayan bir yazılım geliştirildi. Bu yazılım ile noktasal (konum bazlı) risk analizleri skorlanmaya başladı. Programın sağladığı risk skoru karar alma süreçlerinde kolaylık ve şeffaflık sağladı. Ardından otorizasyon ve raporlama süreçleri en hassas noktaya kadar detaylandırıldı. Sonuç olarak şeffaf underwriting süreçlerine ek olarak deprem kümül takibi etkin bir şekilde gerçekleştirildi ve reasürans maliyetlerinde düşüş sağlandı” açıklamasında bulundu.
‘RİSK MÜHENDİSLERİNİN TEFTİŞ SÜRECİ DİJİTALLEŞTİ’
Fokus projesinin ikinci modülünün de HDI Sigorta’nın Risk Mühendisleri’nin kullanımında olduğunu belirten Çalık, programın internete ulaşabilen herhangi bir cihazdan çalışabildiğini iletti. Çalık, HDI Sigorta’nın poliçe sistemleriyle entegre çalışan yazılım ile risk mühendislerinin sahadaki teftiş sürecinin de dijitalleştiğini söyledi.

* Dijital yaklaşım ile gerçek zamanlı risk değerlendirmesi
* Müşteri odaklı yaklaşım
* Ofiste geçen zaman en aza indirgendi ve operasyonel maliyetlerde düşüş sağlandı.
* Riskin sayısallaştırılması ve skorlanması
* Teftiş sonrası ziyaretlerin daha etkin yönetilmesi
* Termal kamera resimleri ile desteklenen bir yapı
* Poliçe sistemi ile entegre ve eş zamanlı çalışabilme
* Önerilerin otomatik mailingler ile kontrolü

ÜÇÜNCÜ MODÜL SİGORTA EKSPERLERİNİN KULLANIMINDA
Emrah Çalık, Fokus projesinin üçüncü modülünden de şu şekilde bahsetti: “HDI Sigorta’nın oto dışı hasar servisi ve bu alanda faaliyet gösteren sigorta eksperlerinin kullanımında. Program internete ulaşabilen herhangi bir cihazdan çalışabilmekte. HDI Sigorta’nın poliçe ve hasar sistemleri ile entegre çalışan yazılım ile sigorta eksperlerimizin sahadaki ekspertiz süreci de dijitalleşti.”

* Oto dışı hasar süreçlerinin otomatize edilmesi ile operasyonel maliyetlerde azalma
* Dijital yaklaşım ile gerçek zamanlı ekspertiz süreçleri
* Daha hızlı ve şeffaf hasar süreçleri ile müşteri memnuniyetinin artırılması
* Hasar maliyetlerinde azalma ve etkin takibi
* Sisteme belge yükleme ve arşiv modülü ile kağıt kullanımı en aza indirgendi
* Underwriter’lar, acenteler ve eksperleri zamanında bilgilendiren erken uyarı sistemleri kuruldu.

ULUSLARARASI EKONOMİK GÜÇ
Alman sigorta devi Talanx Group ailesine dahil olan HDI Sigorta, bini aşkın acentesiyle Türkiye’nin her noktasında hizmet sunuyor. HDI Sigorta, müşterilerini uluslararası bu ekonomik gücün bütün olanaklarıyla buluşturuyor.

Yorum yazın