Generali Sigorta’nın geleceği acentelerin geleceği
Bu ay Generali Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erkan Aydoğan ile birlikte Generali Sigorta’nın son iki yılda sergilediği gelişimi ve bu yıllarda acenteleriyle birlikte nasıl büyüdüğünü konuştuk. 2014 yılında ‘Generali’nin Geleceği Acentelerin Geleceği’ mottosunu benimsediklerini söyleyen Aydoğan, acenteleriyle birlikte nasıl büyüyebileceklerini düşündüklerini dile getirdi. “Son iki yılda acentelerimizin sayısı, ortalama prim üretimleri ve ortalama müşteri sayıları çok ciddi bir gelişim gösterdi” diyen Aydoğan sözlerine şöyle devam etti: “2014 yılında başlayan ivme çok ciddi şekilde yukarılara doğru ulaşmaya başladı. Büyümeyle birlikte acente kanalının şirketimize olan ilgisinin arttığını görüyoruz. Bu acente sayısıyla ve farklı branşlarda yaptıkları üretimlerle kendisini göstermeye başladı.”
‘ACENTELERİMİZE ÖZEL WEB SİTESİ’
Erkan Aydoğan, “2014 yılının başında ‘Acente Modernizasyon Projesi’ni başlattık. Bu proje acentelerimize iki farklı avantaj sağladı. Birincisi bu teknolojik bir yatırımdı. İkincisiyse, onların üretimlerine yönelik olarak neler yapabileceğimizi gösteren çeşitli çalışmalar yaptık. Teknolojik yatırımların bir parçası olarak, tüm acentelerimiz için dizayn ettiğimiz özel bir web platformu üzerinden her birine özel web sitesi hazırladık ve acentelerimizin her birine ayrı ayrı web sitesi ve Facebook hesabı oluşturduk. Bunu kendi web sitemizdeki www.sigortaacentem.info platformu üzerinden yaptık. Yani, bugün Generali Sigorta’nın web sitesine giren bir müşteri platform üzerinden kolaylıkla istediği il ve ilçedeki bir acentemize yönlenebiliyor. Geçen yıl web sitemize 2 milyonun üzerinde müşteri ziyareti gerçekleşti” dedi.
GENERALİ TABLET VERİYOR ACENTE SAHAYA ÇIKIYOR
Acentelerin, ofislerde oturmak yerine sahaya çıkması gerektiğini söyleyen Aydoğan, modernizasyon projesiyle birlikte acentelerinin tamamına tabletler dağıtarak onları sahaya çıkma konusunda teşvik ettiklerini vurguladı. Aydoğan, “Biz acentelerimize tablet dağıtarak, ‘sistem artık internetle birlikte elimizin altında’ mesajını verdik. Acentelerimize ofislerde oturmak yerine dışarı çıkabilecekleri bir enstrümanı veriyoruz” diye konuştu.
2014 yılındaki uygulamanın arkasından da acentelere özel geliştirdikleri web sitesi vasıtasıyla acentelere eğitim vermeye başladıklarını söyleyen Aydoğan, konuyla ilgili şunları söyledi: “Acentelerimize, web sitesini nasıl kullanabilecekleri, nasıl internette ön plana çıkabilecekleri ve nasıl bu platformda müşteri kazanabilecekleri gibi teknolojik ve kişisel gelişim eğitimleri verdik. Bizim sitemizde bulunan ürünler, özellikleri ve site kullanımı hakkında eğitimler düzenledik.”
‘ACENTELERİMİZİN GELİRLERİNİ ARTIRDIK’
Acentelerin son dönemde gündeminde gelirlerinin azaldığıyla ilgili bir söylemleri olduğunu söyleyen Aydoğan, acentelerin kazançlarını artırmak için iki yıl boyunca çok başarılı kampanya politikası yürüttüklerini söyledi. Aydoğan, “Onların gelirlerini nasıl artırabiliriz noktasından yola çıkarak hazırladığımız kampanyalarda, özellikle kasko ve oto dışı branşlarda komisyon oranlarıyla ilgili çok önemli kampanyalar düzenledik. Bu kampanyalarda konut sigortalarında, DASK sigortalarında, ferdi kaza kampanyalarında hem yeni teminatlar hem de çok yüksek komisyonlu ürünler oluşturduk. Acentelerimiz de bu ürünlere ciddi ilgi gösterdiler ve çok iyi satışlara ulaştılar” dedi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANINDA ÖLÇÜLÜYOR
Müşterileriyle bire bir iletişimde olduğunu belirten Erkan Aydoğan, “Son dönemde yürüttüğümüz bir NPS (Net Promoter Score) projemiz var. Müşteri memnuniyetini ölçen bir sistem. Özellikle acentelerimizin müşterilerine onlar poliçe yaptığı anda otomatik olarak sistemden bir anket gönderiyoruz. Ankette, müşterilerimiz sunduğumuz hizmetlerden mutlular mı, değiller mi, bunu ölçüyoruz. Eğer müşteri bize 9’un altında bir not verdiyse biz o müşteriyi arıyoruz. Hatta zaman zaman bizzat kendim arıyorum. Bize neden düşük not verdiklerini öğreniyoruz, süreçte iyileştirmeleri yapıp bunu acentelerimize rapor ediyoruz” dedi.
‘BİRDEN FAZLA ÜRÜN SATAN MÜŞTERİSİNİ KAYBETMEZ’
Ülkemizde Bir müşteriye tek bir ürün satıldığını söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Erkan Aydoğan, Türkiye’de acentelerin çapraz satış oranının %1.1 olduğunu hatırlattı. Bu oranın düşüklüğünün müşteriye sadece tek bir ürün satmaktan kaynaklandığını belirten Aydoğan şunları söyledi: “Eğer bir müşteriye tek bir ürün satarsanız, o müşterinin sizi terk etme olasılığı çok yüksek. Ama siz bir müşteriye birden fazla ürün satarsanız, müşteri sizi kolay kolay terk etmiyor. Generali Sigorta olarak bunu sağlamaya çalışıyoruz.”
Generali Sigorta acentelerini dinliyor
“Vazgeçilmezleri” olarak gördüğü acenteleri için son bir yılda ürettiği projeleri paylaşmak ve yapılan acente kampanyaları ve projelerine yönelik olarak acentelerinin yorum ve önerilerini karşılıklı sohbet ortamında dinlemek üzere Generali Sigorta yönetimi acenteleriyle bir araya geldi.
Sektör gündeminin ve gelişmelerin de paylaşılmasının amaçlandığı acente toplantıları kapsamında geçtiğimiz günlerde Generali Sigorta Genel Müdürlük binasında gruplar halinde ağırlanan İstanbul Bölge acenteleri, öncelikle Genel Müdürlük ekibi, Hasar, Teknik ve Tahsilât bölüm direktörleri ile bir araya geldiler. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erkan Aydoğan ile şubat ayında Generali Genel Müdürlüğü’nde gerçekleşen toplantıyla fikir alışverişinde bulunan acenteler, sektöre yönelik yapılan bu uygulamanın oldukça faydalı olduğu vurgusunu yaparak Genel Müdürlük’ten memnun bir şekilde ayrıldılar.