Gelecekte sigorta müşteri eğilimlerini etkileyen faktörler
SİGORTA sektöründe müşteri eğilimlerinin şekillenmesi ve geleceği çeşitli etken durumlara bağlı olarak şekillenebilir. Bu amaçla bazı öne çıkan faktörleri değerlendirmek gerekir.
Hizmet anlayışında daha şeffaf ve güvenilir beklentisinin oluşması: Sigortalılar, sigorta şirketlerinden daha açıklayıcı, anlaşılabilir, şeffaf ve güvenilir bir hizmet talep etme isteğini yansıtacaklar. Poliçenin fiyatlaması, poliçe şartları, tazminat süreçleri ve destek hizmetlerinin profesyonelliği konusunda net bilgilendirme ve iletişim önem kazanacak. Özetle, şirketin sigortalısıyla paylaşımcılığı şeffaf olacak ve güven ilişkisi güçlenecektir.
Dijital dönüşüm ve Teknoloji Odaklı Hizmetler: Sigorta müşterileri de diğer son kullanıcılara benzer kolaylıklardan faydalanmak ve sigorta işlemlerini daha hızlı, kolay ve kullanıcı dostu dijital platformlar aracılığıyla gerçekleştirmeyi tercih ediyor olacaklar. Mobil uygulamalar, çevrim içi işlem seçenekleri ve yapay zeka destekli yönlendirici bilgilendirme gibi teknolojik yenilikler müşteri memnuniyetini artırabilir.
Risk algısındaki oluşan değişimler: Teknolojideki hızlı değişim ve yeniliklere bağlı gelişmeler, çevre koşulları ve iklim değişikliği gibi faktörlerle birlikte risk algısı da değişecektir. Örneğin, teknolojide yaşanan koşullara bağlı değişiklikler siber güvenlik sigortası gibi yeni türleri ortaya çıkarırken, geleneksel risklerde de dönüşümler yaşanacak ve yeni tür sigorta çeşitliliğine ihtiyaç duyulacaktır.
Kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler: Sigortalı adayları, seçeneğin çok ötesinde ihtiyaçlarına uygun özelleştirilmiş sigorta çözümlerini sunan sigorta hizmetlerinin arayışında olacaklar. Veri analitiği ve büyük veri kullanımıyla, sigorta şirketleri müşterilerinin risk profilini değerlendirerek en ideal kişiselleştirilmiş teklifleri sunmanın zamanının geldiğine inanmaktadırlar.
Sosyal ve çevresel faktörlerin önemi: Müşteriler, çevresel ve sosyal sorumlulukları olan sigorta şirketlerine yönelebilirler. Sürdürülebilirlik odaklı ürünler ve yeşil sigorta kapsamında çevresel etkilere duyarlı sigorta ürünleri ve çözümler talep edebilirler.
Operasyonel işlemler için otomasyon ve veri analitiği: Sigorta şirketleri, operasyonel verimliliği artırmak için otomasyon ve veri analitiği teknolojilerine daha fazla yatırım yapmaktadırlar. Bu bağlamda sigortalıya sunulan hizmetin kalitesinin artırılması ve maliyetlerinin düşürülmesi söz konusudur. Bu da, sigorta tercihlerinin farklılaşması için yeterli olacaktır.
Sigortalı eğilimleri ve sigorta sektöründeki rekabetin artmasıyla birlikte şirketlerin müşteri odaklı stratejiler geliştirmelerini aynı zamanda müşteri beklentilerini karşılamaya yönelik çalışmalarını gerektirecektir. Böylece gelecekte müşteri deneyimlerinin öncelikle dikkate alındığı ve müşteriyi hizmet odağına yerleştirmeyi birincil görev sorumluluğu olarak kabul etmiş şirketlerin daha hızlı yol alacağı beklenmektedir. Bununla beraber, tüm bu hedeflerin gerçekleşmesi müşteri odaklı kültürün şirketin değerleri arasında kabul edilmesine bağlıdır. Çalışanlara müşteri hakkında nasıl düşünmeleri gerektiği konusunda rehberlik etmek için şirket İK’ları, organizasyon içinde müşteri odaklı bir zihniyet oluşturmada kritik öneme sahip olacaktır. Böylece, çalışanların şirketleri hakkında aşağıdaki konularda kapsamlı ve ortak bir anlayışa sahip olacakları kabul edilebilir.
Çalıştığım kurumla iş yapmak kolaydır. Her zaman müşterilerin ihtiyaçlarını öngörür. Kesintisiz ve sürdürülen müşteri takibi ve ilgisi mevcuttur. Müşteri gereksinimlerini giderecek ilgili ürün ve hizmetleri sunar. Tüm paydaşlarına karşı şeffaf ve dürüst davranır.‣ Olağanüstü müşteri hizmetleri sunmak amacıyla her türlü stratejiye açıktır.