
Eğlence ve medya sektörü 2028’de 3,4 trilyon dolara ulaşacak
PwC’nin ”Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2024-2028′‘ raporunun yayınlandı. Rapora göre eğlence ve medya sektörü gelirlerinin 2028 yılına kadar 3,4 trilyon dolara ulaşması beklenirken; reklam, internetten yayın ve gelişmekte olan pazarlarda büyük ve yeni gelir kaynakları da ortaya çıkıyor.
PwC’nin ”Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2024-2028′‘ raporu yayınlandı. Rapor, sektörde hangi segmentlerin büyüyeceği ve hangilerinin daha riskli olabileceğine dair kapsamlı bir rehber olma niteliği taşıyor.
Rapordaki veriler, ekonomik çalkantılar ve oyunu değiştirebilecek nitelikteki teknolojik değişimler karşısında, sektörün toplam küresel gelirinin 2023 yılında %5 artarak 2,8 trilyon dolara ulaştığını ve genel ekonomik büyümeyi geride bıraktığını gösteriyor. Üstelik, 2028 yılına kadar toplam gelirlerin 3,4 trilyon doları aşması bekleniyor.
Şirketlerin önümüzdeki dönemde bu büyüyen gelir havuzundan pay almak için iş modellerini tekrar değerlendirmeleri ve yeni gelir kaynaklarının hangi bölgelerde ve hangi alt sektörlerde oluşacağını anlamaya dönük gayret göstermeleri gerekiyor.
Rapor, bu tür fırsatların olduğu 4 ana alanı şöyle sıralıyor:
- Reklamcılık
- İş modellerini yeniden tasarlama
- Oyun
- Yüksek büyüme gösteren coğrafya ve segmentler